پاییز سال گذشته اعلام کرد دلش آن قدر از شرایط تئاتر به درد آمده که دیگر نمی‌خواهد در تهران بماند؛ پیام دهکری که هم در زمینه بازیگری و نویسندگی و کارگردانی تئاتر فعالیت کرده و هم تجربه مدیریت اجرایی در تئاتر دارد، دبیری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان را یکی از نقاط عطف حرفه‌اش می‌داند و معتقد است زندگی کاری‌اش به قبل و بعد از دبیری این جشنواره تقسیم می‌شود چون به قدری بی‌پرده با مسائل و مشکلات تئاتر مواجه شد که دیگر دلش نخواست مانند گذشته به حرفه‌اش ادامه بدهد.
کد خبر: ۱۱۴۰۲۶۷

خبرها حکایت از مهاجرت دهکردی به لاهیجان داشت، اما خوشبختانه در همین خبرها ذکر شده بود این بازیگر پیشکسوت تئاتر، قصد ندارد ارتباطش را با تهران قطع کند یا برای همیشه تئاتر را کنار بگذارد. به هر حال او بازیگر فعالی است. علاوه بر تئاتر، در سینما و تلویزیون هم کار کرده، کارگردانی میکند، نمایشنامه مینویسد، فنبیان و بازیگری را تدریس میکند و کلی کارهای دیگر که بیشک نمیتواند براحتی آنها را کنار بگذارد.

مثلا پاییز سال گذشته در نمایش «تب سرد روی پیشانی داغ» نوشته علی حاتمینژاد و کارگردانی حسن عابدی بازی کرد، نمایش «هیچکس نبود بیدارمان کند» را کارگردانی کرد و سال جدید را با یک نمایشنامه معروف آغاز کرده است؛ دهکردی از دوشنبه 24 اردیبهشت، در نمایش «ابلوموف» به کارگردانی سیاوش بهادریراد روی صحنه میرود.

این نمایش هرشب جز شنبهها ساعت 21 در سالن ناظرزاده کرمانی اجرا میشود و تا 10 خرداد اجرای آن ادامه خواهد داشت. ابلوموف، نمایشنامهای است به قلم مارسل کوولیه بر اساس رمانی به همین نام از ایوان گنچاروف، نویسنده روس که بارها از آن در تئاتر و سینما اقتباس شده است. این نمایش داستان مردی تنبل، سسست و خموده به نام ابلوموف است که پس از سالها خدمت در کار دولتی، بازنشسته شده و تمام روز را روی کاناپه لم میدهد. او در واقع نمادی است از اشرافیت قرن نوزدهم روسیه و به گفته دکتر غلامحسن ساعدی در دنیای دیکتاتوری سیاسی روسیه، داستان بزرگی است.

در نمایش ابلوموف، مهدی بجستانی، پرهام یداللهی، فراز سرابی، جواد پولادی، مهدی بوسلیک، امیر جنانی، عارفه لک، مهرداد مصطفوی و الهه افشاری با پیام دهکردی همبازی هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها