راپورت‌های میرزا ادریس‌

تفلیس را با 2 آینه قدی تاخت زدند !

الیوم سیم روز است که در تفلیس به سر می‌بریم . حب وطن با ما چه کرده که فوق‌النهایه دلتنگ طهرانیم. علی‌الطلوع به موزه تاریخ تفلیس شدیم. موزه به غایت عظیم با آثاری بس فاخر و عظیم، عجایب صنعت آن که جمجمه بنی بشر از آغاز خلقت را نمونک ساخته‌اند و این که در کجا یافت شده را بر نقشه معین کرده اند و از تعجب انگشت به دندان می‌گزی. در طبقه دیگر عمارت موزه آثاری به جامانده از تاریخ رعیت و شاهان گرجستان به نمایش گذاشته‌اند. از ملابس و سکه‌ها و ظروف و تابلوهای نقاشی و ابزار کتابت و صحافی و نجوم. یک عراده توپ جنگی دیدیم که لوله برنجی‌اش فوق‌النهایه خوش نقش و طرح بود .
کد خبر: ۱۱۳۹۵۶۹

خشایار را فرمودیم غلط نکنیم عمل دست هنرمندان وطنی است. چشم انداختیم به تابلوی معرفی و دیدیم ای دل غافل بر تکه کاغذی نبشته کرده بودند لوله توپ غنیمتی جنگ ایران و روس.حسرت خوردیم و یاد از آن دوران کردیم که شاه نادان و کم لیاقتمان همین تفلیس زیبا را در ازای دو آینه قدی داد رفت و اینک ماییم و حسرت این زیباشهر...

گرجستان از قرار معلوم با سه میلیون جمعیت، سالی شش میلیون توریست و مسافر دارد. رعیت از هیچ پول در میآورند. بهعنوان مثال در امکنه مختلف جوانان برنایی ایستادهاند و هر کدام یک بچه میمون یا طاووس یا طوطی دستآموز بر شانه گذاشتهاند و بر شانه مسافران میگذارند و فوتوی یادگار میگیرند و هر کدام را حدود ده هزار تومن میگیرند و اعمالی از این دست. باید بسپاریم خشایار را یک طیاره چارتر کند بعض رجال حکومت را که دست در امورات توریست و مسافران خارجه دارند بیاورد اینجا بلکه یاد بگیرند چگونه میتوان کارآفرینی کرد و برای خوشگذراندن رعیت پولوتیک زد. عجالتا ما برویم یک طعامی چیزی بزنیم بر بدن ریکاوری کنیم برگردیم. زیاده فرمایش نداریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها