با این نرم افزار ها جان تازه‌ای به کلیپ‌برد سیستم‌عامل آی‌اواس ببخشید

کپی‌پیست متفاوت در آیفون

هر مدل جدید آیفون و آپدیتی که برای سیستم‌عامل آن یعنی iOS عرضه می‌شود، ویژگی‌های قوی‌تر و کاربردی‌تری را با خود به همراه می‌آورد تا کاربران پرتوقع آن را بتواند از این محصول راضی نگه دارد.
کد خبر: ۱۱۳۹۲۹۵

در این میان بعضی از ویژگیها هم تقریبا ثابت مانده و در تکامل سیستمعامل تغییر زیادی نمیکنند! یکی از این امکانات، کلیپبرد آیفون است. درست است که این کلیپبرد تا اندازه زیادی کار را راه میاندازد و استفاده از آن آنقدر عادی است که شاید اصلا نیازی به بهروزرسانی یا تقویت آن احساس نشود، اما این قابلیت محدودیتهایی هم دارد که باعث میشود کاربران به فکر جایگزینی برای آن بیفتند. بیایید ابتدا نگاه دقیقتری به این امکان iOS و سپس جایگزینان آن بیندازیم.

کلیپبرد پیشفرض

در حالت پایه، کلیپبرد آیفون چندان چشمگیر نیست. اپ خاصی برای نمایش کلیپبرد وجود ندارد و بنابراین نمیتوان فهمید که در حال حاضر چه چیزی در این فضا ذخیره شده است. این به دلیل آن است که آیاواس تنها آخرین تکه متنی را که کاربر کپی کرده، دارد. هر بار که شما گزینه پیست (Paste) را از منوی نگه داشتن تاچ انتخاب میکنید، این اطلاعات ذخیرهشده مورد استفاده قرار میگیرد. اگر کنجکاوید که چگونه میتوان کلیپبرد آیفون را پاک کرد، باید بگوییم آیاواس راهکار خاصی برای این کار ندارد، ولی با کپی یک کاراکتر فاصله میتوانید این کار را بهطور تقریبی انجام دهید. کافی است این کاراکتر را انتخاب و تاچ را روی آن نگه دارید تا منو باز شود و با زدن کپی وارد کلیپبرد شود. کلیپبرد پیشفرض آیفون نکته دیگری ندارد! پس بگذارید ببینیم با چه اپهایی میتوان این قابلیت را کمی تقویت کرد.

پیست به توان 2

یکی از بهترین گزینهها برای مدیریت کلیپبرد آیفون، نرمافزار Paste 2 است. این نرمافزار هر چیزی را که کپی کنید، از متن و عکس گرفته تا لینک و فایل را برای دسترسی سریع و آسان ذخیره میکند.

هنگامی که وقت یافتن یک محتوای کپیشده میرسد، میتوانید در تاریخچه تصویری کلیپبرد حرکت و به کمک پیشنمایش بهراحتی محتوای موردنظرتان را پیدا کنید. این اپ حتی فیلترهای هوشمندی را هم برای جستوجوی محتوا در اختیارتان میگذارد. در قسمت تاریخچه، اگر خواستید محتوایی را به کلیپبرد سیستمی آیفون بفرستید، کافی است روی آن محتوا به سمت راست بکشید. برای کمک به طبقهبندی انواع مختلف محتوا، امکان ایجاد و شخصیسازی بخشهایی به نام پینبرد (Pinboards) وجود دارد. اطلاعات داخل این اپ از طریق برگه بهاشتراکگذاری (Share Sheet) در اپهای دیگر قابل دسترسی است. همچنین، به یمن سازگاری با iCloud میتوانید محتوای اپ را با کامپیوتر مک خود همگامسازی کنید. البته برای این کار باید نسخه مک این نرمافزار را روی آن کامپیوتر نصب داشته باشید. Paste 2 را میتوانید به رایگان از اپ استور دانلود و نصب کنید.

کپیشده!

نرمافزار بسیار خوب دیگری که برای مدیریت کلیپبرد آیفون وجود دارد، Copied است. این اپ متن، لینک و تصویر را بهصورت برشها (Clippings) در خود ذخیره میکند. وقتی هم میخواهید از یک برش استفاده کنید، نرمافزار را باز کرده و آن برش را به کلیپبرد سیستمی آیفون کپی کنید.

یکی از ویژگیهای منحصربهفرد Copied، کیبورد همراه آن است! با این کیبورد تمام برشهای ذخیرهشده در دسترستان است که در هر اپی، مثل Messages یا مرورگرها از آنها استفاده کنید. همچنین میتوانید همانجا و بدون نیاز به باز کردن خود نرمافزار روی متنی که انتخاب کردهاید ویرایش انجام دهید. امکان ذخیره متن در کلیپبرد بهصورت مستقیم از طریق این کیبورد هم واضح است! از دیگر امکانات این نرمافزار باید به امکان تغییر متنهای ذخیرهشده با گزینههای مختلف فرمتی (Formatting) اشاره کرد. شما میتوانید با استفاده از یک قالب، متن را به سرعت تغییر فرمت دهید و حتی امکان ایجاد قالبهای مختلف برای کاربران حرفهایتر هم وجود دارد. این نرمافزار بهصورت رایگان در اپ استور موجود است و با پرداخت داخل برنامهای، ویژگیهای اضافهای مثل امکان ذخیره برشها در لیستها، ایجاد قوانین مختلف برای مدیریت برشها و همگامسازی با دستگاههای دیگر بر بستر iCloud به برنامه افزوده میشود. مانند Paste 2، این نرمافزار هم یک نسخه مک (البته غیررایگان!) دارد که با همراهی آن براحتی میتوان یک کلیپبرد مشترک میان مک و آیفون داشت.

کلیپ پلاس

اپ +Clip شاید از نظر ذخیره محتوا در کلیپبرد شبیه دو اپ دیگر باشد، اما یک ویژگی بارز دارد که آن را از بقیه متمایز میکند: تشخیص نوع محتوا. برای مثال هنگامی که شما یک شماره تلفن را در آن ذخیره میکنید، امکان شمارهگیری آن را مستقیما از داخل اپ خواهید داشت. یک لینک ذخیره کردهاید؟ روی آیکون آن بزنید تا وارد سایت شوید. کاربران همچنین امکان شخصیسازی این ویژگی را نیز دارند و میتوانند مثلا باز کردن لینک ارسال ایمیل را به جای اپ Mail، به اپ جیمیل نسبت دهند. این نرمافزار که برای آیفون و آیپد طراحی شده است، قابلیت همگامسازی اطلاعات میان چند دستگاه با سیستم عامل آیاواس را از طریق iCloud فراهم میکند که برای کسانی که میخواهند محتوای موقت را میان چند دستگاه منتقل کنند، بسیار مفید خواهد بود. +Clip بر خلاف دو اپ دیگر رایگان نیست و با قیمت 3 دلار در اپ استور عرضه میشود.

انتخاب سهبعدی!

یکی از شاخصترین ویژگیهایی که در چند مدل اخیر به آیفون افزوده شد، لمس سهبعدی یا 3D Touch بود. این قابلیت که از آیفون 6s معرفی شد، کارکردهای جدیدی را با افزایش فشار لمس روی صفحه به کاربر عرضه میکند. یکی از این کارکردهای جالب که شاید به آن توجه شود، به کیبورد و بهطور خاص نحوه انتخاب قسمتی از متن برای کپی مربوط میشود. در حالت عادی، شما باید روی متن بزنید و با حرکت دادن انگشت به راست و چپ و همچنین تنظیم اول و آخر قسمتهای لایت شده، متن موردنظرتان را انتخاب کرده و سپس با زدن گزینه کپی، آن تکه متن را کپی کنید. این کار به کمک لمس سهبعدی بسیار آسانتر انجام میشود: روی کیبورد با فشار کم لمس کنید تا کلیدهای محو شده و کیبورد عملا شبیه به یک تاچپد عمل کند. در این حالت، بدون برداشتن انگشتتان از روی صفحه و با حرکت دادن آن میتوانید مکاننما را روی متن بهسرعت حرکت دهید! حال اگر میخواهید عمل انتخاب بخشی از متن را انجام دهید، مکاننما را به ابتدای آن بخش ببرید و فشار لمس روی صفحه را بیشتر کنید تا وارد حالت انتخاب متن شوید و با حرکت انگشت تا هر جای متن را که میخواهید انتخاب کنید تا هایلایت ادامه یابد. پس از آن با باز شدن منو، قسمت انتخابی را کپی کنید.

محمود صادقی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها