هیات وزیران در مصوبه‌ای به وزارت نیرو اجازه داد متوسط تعرفه‌های آب و برق را از ابتدای اردیبهشت‌ امسال بدون تغییر ساختار تعرفه‌ها، به میزان 7 درصد افزایش دهد.
کد خبر: ۱۱۳۸۷۷۰

به گزارش ایرنا، هیات وزیران در جلسه پنجم اردیبهشت امسال به پیشنهاد وزارت نیرو و به استناد مواد (1) و (3) قانون هدفمند کردن یارانهها - مصوب 1388- به وزارت نیرو اجازه داد متوسط تعرفههای برق را از ابتدای اردیبهشت 1397 بدون تغییر ساختار تعرفهها به میزان 7درصد افزایش دهد. براساس این مصوبه، مبلغ ثابت ماهانه یا آبونمان برق که برای جبران بخشی از هزینههای توزیع برق اخذ میشود، برای همه مشترکان با قدرت 30 کیلووات و بیشتر 99 هزار ریال در ماه و تمامی مشترکان با قدرت کمتر از 30 کیلووات 11 هزار ریال در ماه است.

هیات وزیران همچنین تصویب کرد نرخ تعرفه آب از ابتدای اردیبهشت 1397 بدون تغییر ساختار تعرفهها به میزان 7 درصد افزایش یابد.

همچنین به منظور جبران بخشی از هزینههای تأمین و توزیع آب و جمعآوری و دفع فاضلاب، مبلغ ثابت ماهانه یا آبونمان آب و فاضلاب برای کاربریهای مختلف، ده هزار ریال در ماه به ازای هر واحد تعیین شد. براساس این مصوبه، تعرفه «آب آزاد و بنایی» شهری و روستایی، معادل نرخ بالاترین طبقه مصرف مصوب در بخش خانگی تعیین میشود.

این مصوبه دولت در حالی است که در قانون بودجه 1397، دولت اختیار گران کردن آب، برق و گاز را ندارد. سال گذشته چند بار زمزمه گرانی آب و برق مطرح شد اما با مخالفت مجلس در بودجه 1397، این زمزمهها به واقعیت تبدیل نشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها