ضمیمه‌هایی که بودند
کد خبر: ۱۱۳۸۷۵۹

در هر دوره بسته به شرایط روز و نیازهای جامعه، ضمیمههایی در روزنامه منتشر شده است آن هم به رایگان. در طول این ۱۸ سال حداقل ۲۰ عنوان ضمیمه داشتهایم که به موضوعات مختلف اختصاص داشتهاند. مثلا ضمیمههای «نقطه» و «سپیده» که درباره فلسفه بودند و ادبیات و اندیشه؛ ضمیمه «نسل ۳» را خیلیها به خاطر دارند چون به نوجوانان و جوانان اختصاص داشت و همین طور «تیک تاک». ضمیمه «تماشا» هم راهنمای تماشاگران تلویزیون بود و «ایام» به تاریخ و عمدتا تاریخ معاصر میپرداخت. در سالی که به نام پیامبر اعظم(ص) نامگذاری شده بود، جامجم ضمیمهای داشت به نام «چهارباغ». در «بازتاب» به دانشگاهیان و فارغالتحصیلان پرداخته میشد و موضوعاتی چون پزشکی و علوم پایه در قالب ضمیمههای «حکیم» و «کاشف» طرح میشد. درباره زنان و خانواده ضمیمه «بانو» را داشتیم. در حوزه ورزش با« میدان» همراه مخاطبان بودیم. گردشگری و اوغات فراغت هم از نظر جامجمیها دور نمانده بود و تعطیلات را در همین باره منتشر میکردیم. روزگاری در اوایل دهه 70 ضمیمه «پانوراما» را داشتیم که اخبار را به زبان انگلیسی در اختیار غیرفارسیزبانها قرار میداد و بعد با ظهور نشریات و سایتهای انگلیسی زبان، این نیاز برآورده شده بود و «پانوراما» جایش را به نشریات دیگری داد. دیگر ضمایم نامبرده هم بعد از گذشت زمان و با تغییر شرایط، تغییر کردند و امروز برخی از این موضوعات در قالبی نوتر با اسم و عنوانی متفاوت به روزنامه هر روز ضمیمه میشوند تا شعار دو روزنامه در یک روز همچنان پابرجا باشد.

ضمیمههایی که هستند

اگر مخاطب هر روز جامجم باشید حتما خبر دارید که هنوز هم ضمیمههایی همراه با روزنامه اصلی، منتشر میشود که هر کدام آنها بر اساس نیازها و خواستههای شما طراحی شدهاند. شرایط عوض شده و نیازهای امروز با گذشته متفاوت است، روزنامه جامجم نیز ایدهها و استراتژیهای مخصوص به خودش را در این زمانه دارد؛ بنابراین ضمیمههای فعلی روزنامه جامجم یا موضوعات تازهتری دارند یا به مسائل اساسی و همیشگی جامعه میپردازند اما با رویکردی تازهتر و به روزتر.

در حال حاضر روزهای شنبه قاب کوچک را داریم که درباره برنامههای رادیو و تلویزیون است با مصاحبهها و مقالههایی درباره تولیدات رسانه ملی. روزهای یکشنبه ضمیمه کلیک را داریم که با توجه به توسعه استفاده عمومی از رایانهها و بخصوص علاقه و میل جوانان به این حوزه، اخبار و تازههای تکنولوژی اطلاعات را در اختیار مخاطبان قرار میدهد و نیز به رایانه و تلفنهای همراه میپردازد. دوشنبه‌ها ضمیمه چاردیواری را داریم که خانواده‌ها را مخاطب قرار داده و برای تمام اعضای خانواده از خردسالان گرفته تا سالمندان اطلاعات کاربردی ارائه می‌کند. چهارشنبه‌ها یکی از قدیمی‌ترین ضمیمه‌های روزنامه و البته پرمخاطب‌ترین آنها منتشر می‌شود؛ تپش که طرفداران پر و پا قرصی دارد به اخبار حوادث می‌‌پردازد و هدفش آگاهی‌بخشی و هشدار به مخاطبان درباره جرایم و حوادث است. روزهای آخر هفته هم با چمدان همراه شما هستیم که برای پر کردن اوقات فراغت در روزهای آخر هفته و معرفی مناطق دیدنی و گردشگری، جاذبه‌های توریستی و سفرهای خانوادگی راهنمای شما باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها