مصداق عینی و واقعی «شانس یک‌بار در خانه آدم را می‌زند» مربوط به فرصتی است که بعد از سال‌ها نصیب دو تیم لیورپول و آث.‌رم در لیگ قهرمانان اروپا شده است. بعد از شکست من‌سیتی در مرحله یک چهارم نهایی به دست شاگردان یورگن کلوپ و حدف ناباورانه بارسلونا توسط آث.رم، نتایج قرعه‌کشی بازی‌های مرحله نیمه‌نهایی مشخص کرد که این دو تیم انگلیسی و ایتالیایی باید در این مرحله به مصاف هم بروند. نقطه مشترک این دو تیم این است که از رسیدن‌شان به مرحله نیمه‌نهایی مدت زمان نسبتا زیادی می‌گذرد. تیم شهر آنفیلد بیش از یک دهه است که به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا نرسیده و تیم ایتالیایی نیز تنها یک بار به این مرحله رسیده بود که آن هم به سال 1984 باز می‌گردد. بر همین اساس هر دو تیم تلاش می‌کنند از این فرصت به دست آمده بیشترین بهره را ببرند زیرا می‌دانند ممکن است تا سال‌ها چنین موقعیتی در اختیارشان قرار نگیرد.
کد خبر: ۱۱۳۷۰۱۸

بازی امشب مرحله رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانی بین این دو تیم در حالی ششمین تقابل آنها محسوب میشود که در پنج بازی قبلی سهم لیورپول دو و سهم رمیها یک پیروزی بوده است. اما بیشک مهمترین بازی این دو تیم که در ذهن طرفداران فوتبال باقی مانده مربوط به همان سال 1984 است که در فینال مسابقات اروپایی در ورزشگاه خانگی رم به مصاف هم رفتند. آن بازی در وقتهای معمول با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید و برای اولین بار در تاریخ جام باشگاههای اروپا، فینال یک بازی به ضربات پنالتی کشیده شد که تیم انگلیسی توانست با نتیجه 4 بر یک پیروز شده و جام را در ایتالیا بالای سر ببرد.

قرمزهای آنفیلد تاکنون 25 بار در مسابقات مختلف اروپایی مقابل تیمهای ایتالیایی به میدان رفتهاند که 9 پیروزی و 11 شکست از خود بر جای گذاشتهاند. آخرین تقابل این تیم مقابل یک تیم از ایتالیا مربوط به فصل 13-2012 است که لیورپولیها در مرحله گروهی با اودینزه همگروه شده بودند. یکی از نقاط امیدواری طرفداران لیورپول، رکورد عالی شاگردان کلوپ در بازیهای خانگی این فصل از لیگ قهرمانان است که تاکنون شکست نخورده است. از سوی دیگر، امید اول لیورپول برای گلزنی در بازی امشب، محمد صلاح است که نقش بسزایی در صعود این تیم به این مرحله داشته است. این بازی برای خود صلاح هم جذابیت و حساسیت فوقالعادهای دارد زیرا ستاره مصری تابستان سال گذشته از همین تیم رم عازم آنفیلد شد.

او در دو فصل حضورش در جالوروسی 29 گل به ثمر رساند، در حالی که تعداد گلهایش در لیورپول تا اینجای فصل از عملکرد دو سالهاش در رم بیشتر بوده است. لیورپول به واسطه بازی درخشان مثلث خط حمله خود متشکل از صلاح, فرمینیو و مانه توانیته با زدن 33 گل بهترین خط حمله این فصل از لیگ قهرمانان را داشته باشد. این سه بازیکن در 23 گل تیم آنفیلدی نقش داشتهاند.

در طرف مقابل، امید اول جالوروسی برای گلزنی در این دیدار، ادین ژکو است. این مهاجم بوسنیایی در چهار سال و نیمی که در منسیتی بازی کرد، 11 گل وارد دروازه لیورپول کرد اما در هیچ کدام از آن بازیها منسیتی پیروز از زمین خارج نشد. شاگردان اوزه بیرو دی فرانچسکو در 11 بازی اخیر خارج از خانه خود عملکرد خوبی داشته و تنها دوبار طعم شکست را چشیدهاند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها