پزشک بیمارستان دوما: افرادی بیهوده آب روی مراجعان می‌ریختند و فریاد می‌زدند شیمیایی

نمایش دوما؛ دروغ شیمیایی غرب

شنبه هفته پیش بود که آمریکا و متحدانش بیش از صد موشک به سوریه شلیک کردند. این موشک‌ها از دو ناو نیروی دریایی آمریکا دردریای سرخ، هواپیما‌های تاکتیکی بر فرار حوضه دریای مدیترانه و نیز بمب‌افکن‌های B-1B از منطقه التنف شلیک شد. سامانه‌های دفاع هوایی سوریه همان زمان توانست 71 فروند از موشک‌های کروز غربی را قبل از رسیدن به زمین منهدم کند. اما توجیه این حمله وحشیانه یک اتهام دروغین مبنی بر استفاده از بمب‌های شیمیایی در دومای سوریه بود. اتهامی که از مدت‌ها پیش غربی‌ها به کمک گروه‌های تروریستی در حال تدارک آن بودند و سرانجام نیز طبق سناریوی پیش‌ساخته خود عمل کردند.جام جم نیز پیش از این گزارش داده بود که غرب به دنبال اجرای سناریویی دروغین برای حمله به سوریه است، مشابه آنچه سال ها قبل در عراق اتفاق افتاد. حال منابع خبری اطلاعاتی را منتشر می‌کنند که عمق این فاجعه را بیشتر آشکار کرده و نشان می‌دهد چگونه تروریست‌ها صحنه‌سازی کرده و رسانه‌های غربی نیز به آن پر و بال دادند.
کد خبر: ۱۱۳۶۰۹۰

واقعیت ماجرا

به گزارش العالم، مروان جابر، پزشک بیمارستان دوما در گفتوگوی اختصاصی به این شبکه میگوید: در شب حادثه افرادی که نه از کادر بیمارستان بودند و نه صلاحیت پزشکی داشتند و نه اطلاعات دقیق علمی شروع کردند به شایعهپراکنی و سر و صدا. آنها ابتدا آب پاشیدند و از آن عکس گرفتند. ما علت این سر و صدا را نمیدانستیم اما به عنوان کادر پزشکی بیمارستان تمام موارد را بررسی کردیم و هیچ نشانهای از سلاح شیمیایی ندیدیم.

شبکه خبری اسپوتنیک نیز در گزارشی نوشت: حسن دیاب، کودک سوری که در فیلم منتشر شده از سوی رسانه های غربی به عنوان یکی از قربانیان حمله شیمیایی دوما معرفی شده بود، در گفتوگویی که با شبکه روسیه 1 داشت، میگوید ما در یک زیرزمین بودیم. مادرم به من گفت، پسرم چیزی برای خوردن نداریم و امروز چیزی نمیخوریم. من صدایی از بیرون شنیدم که فریاد میزدند؛ «به بیمارستان بروید». ما به بیمارستان رفتیم و تا وارد بیمارستان شدیم ما را گرفتند و رویمان آب ریختند. حسن دیاب، همان پسربچهای است که در تصاویر تلویزیونی بکرات نشان داده و گفته میشد شیمیایی شده است .

برخی شاهدان عینی در بیمارستان شهر دوما در غوطه شرقی نیز حقیقت ماجرای شیمایی شدن دوما را به این صورت شرح دادند. یکی از این افراد میگوید: روز
8 مارس 2018 به یک ساختمان، خمپارهای اصابت کرد. طبقه بالا تخریب و چند نفر زخمی شدند. طبقه پایین دچار آتشسوزی شد و به تعدادی حالت خفگی دست داد. ما در حال درمان این افراد بودیم که ناگهان فردی دوربین به دست وارد شد و فریاد زد: شیمیایی، شیمیایی. مردم سردر گم شدند و عدهای آب بر بدن مراجعهکنندگان میریختند. اما بعدا پزشکان گفتند خبری از شیمیایی نبوده است.

یکی دیگر از این افراد گفت: روز 8 مارس چند نفر که زخمی شده بودند به اورژانس آمدند. ساختمانی هدف قرار گرفته و طبقه پایین آن دچار آتشسوزی شده بود و عدهای دچار خفگی شده بودند. در حال درمان این افراد بودیم که فردی وارد اورژانس شد و فریاد زد: شیمیایی. برخی افراد در اورژانس هم که حرفهای نبودند، اقداماتی را آغاز کردند و آب روی مراجعان میریختند و اسپری سالبوتامول در دهان کودکان میزدند. این در حالی بود که خبری از سلاح شیمیایی نبود.

لابراتوارهای مجهز

روز پنجشنبه وزارت خارجه روسیه از کشف یک آزمایشگاه حاوی 5/1 تن مواد شیمیایی ساخت آلمان و انگلیس در شهر دوما در غوطه شرقی دمشق خبر داد. این آزمایشگاه که در جریان آزادسازی دوما از عناصر تروریستی کشف شده، حاوی کانتینرهای گاز کلر ساخت آلمان و بمبهای دودزای تولیدشده در شهر سالزبری انگلیس است. یک منبع نظامی سوری هم اعلام کرد ارتش دولتی سوریه شواهد و مدارک وزینی حاکی از آن در دست دارد که شبهنظامیان به همراه حامیان غربی خود فیلم صحنهسازی شدهای درباره حمله شیمیایی تهیه کردهاند تا دستاویز لازم برای حمله به ارتش و دولت سوریه را داشته باشند. این منبع نظامی سوری افزود: ارتش سوریه هنگام بازرسی از مقر تروریستها در غوطه شرقی محلهای بزرگ نگهداری از لباسهای ویژه مزدوران عضو گروه کلاه سفیدها را کشف کرد که دستمزد آنها توسط بریتانیا و عربستان سعودی پرداخت میشود. همچنین لابراتوارها و محلهای مخصوص نگهداری از مواد شیمیایی و خودروهای دارای نمرههای عربستان کشف شد. پیشتر مرکز روسی مصالحه طرفهای متخاصم در سوریه نیز از ساختگی بودن عکسها و فیلمهای منتشره در شبکههای اجتماعی
از سوی کلاهسفیدها سخن گفته بود.

هدف چیز دیگری است

یاشار اوکویان، معاون حزب وطن ترکیه میگوید: تصاویر منتشر شده از حملات شیمیایی ادعایی در غوطه شرقی سوریه جعلی بودن آن را نشان میدهد و برملا میکند که سناریویی دروغین و تکراری در جریان بوده است. وی در گفتوگو با تلویزیون کی.آر.تی ترکیه اظهار کرد: ادعاهای آمریکا مبنی بر استفاده دولت سوریه از سلاحهای ممنوعه، تکرار همان سناریویی است که پیش از این علیه صدام و معمر قذافی استفاده شد. اما پس از مطرح شدن ادعای آمریکا مبنی بر وقوع حملات شیمیایی در غوطه شرقی، کارشناسان روسی با حضور در منطقه اثری از حملات شیمیایی پیدا نکردند و در ادامه حتی بشار اسد خواهان حضور کمیسیون تحقیق بینالمللی در سوریه و انجام تحقیقات روی ادعای دروغین آمریکا شد اما غرب به هر قیمتی اصرار به درست بودن ادعای خود داشت.

به گفته اوکویان، آمریکاییها قصد سرنگونی بشار اسد و تجزیه سوریه را دارند و برای رسیدن به این خواسته به هر اقدام کثیفی دست میزنند تا راه را برای گسترش نفوذ اسرائیل در منطقه بویژه در سوریه و عراق باز کنند همچنان که پیش از این با بهانه سلاح شیمیایی به عراق حمله کرده و با سرنگونی صدام، یک حکومت خودمختار وابسته به اسرائیل در شمال این کشور ایجاد کردند.

یک جنجال رسانهای

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه میگوید حمله شیمیایی که غرب مدعی است در دومای سوریه انجام شده یک نمایش و جنجال رسانهای آمریکا و متحدانش بود. به گزارش ایسنا، وی در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: اسناد و مدارک روزافزون نشان میدهد هیچ حمله شیمیایی در دوما صورت نگرفته و آنچه ادعا میشود نمایشی بیش نبوده است. سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز اخیرا در کنفرانس مطبوعاتی با همتای هلندیاش اعلام کرد، کارشناسان روس هیچ آثاری از استفاده مواد شیمیایی در دوما به دست نیاوردند و مسکو اسناد موثقی دارد دال بر اینکه اتهامات، یک نمایش جدید با حضور سازمانهای اطلاعات خارجی برای حمله به روسیه و سوریه بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها