جیمز مک آوی با بازی در نقش دوران بزرگسالی کاراکتر بیل دنبروگ در قسمت دوم «این»، ماجراجویی‌های ترسناک قسمت اول فیلم را تکمیل می‌کند. بیل که در بزرگسالی یک نویسنده معروف شده است، به شهر دوران کودکی‌اش بازمی گردد تا بر مشکل لکنت زبان خود غلبه کند. اما در این محل، او مجبور می‌شود با گذشته درناک و ترسناک خویش روبه‌رو شود.
کد خبر: ۱۱۳۵۸۲۶

به گفته تحلیل گران اقتصادی سینما، کاملا طبیعی بود که بهدنبال موفقیت کلان و دور از انتظار 700 میلیون دلاری جهانی این قسمت دوم آن هم در دستور کار تولید قرار گیرد. شرکت مستقل فیلم سازی نیولاین این روزها خود را آماده میکند تا داستان نوول ترسناک و دلهرهآور دهه هفتادی استفن کینگ را دنبال کند و دومین قسمت آن را جلوی دوربین ببرد. داستان قسمت تازه حدود سی سال بعد از ماجراهی داستان نسخه اصلی اتفاق میافتد و تمام کاراکترهای کودک و نوجوان این قسمت، تبدیل به افرادی بزرگ با کار و کسبهای مختلف شدهاند. اما تمام آن ها، هنوز ماجراهای ترسناک دوران کودکی و آن قاتل زنجیرهای نقاب پوش را از یاد نبردهاند. کاراکتر پنی وایز که در فاضلابهای زیرزمینی شهر زندگی میکرد و نقاب یک دلقک را به صورت میزد، هنوز در خاطر این بچهها زنده است. در حقیقت، او هنوز زنده است و به شکار طعمههای خود میپردازد. کاراکتر بیل دنبروگ در بازگشت به شهر دوران کودکیاش، دوباره آن خاطرات و ماجراهای تلخ و ترسناک را زنده کرده و کاراکتر پنی وایز را فعال میکند.

بیل که سردسته گروهی از بچههای محل بود، دوباره آنها را دور هم جمع میکند. گروه آنها با نام «باشگاه بازندگان» فعالیت میکرد. بیل هدر در قسمت دوم، نقش دوران بزرگسالی کاراکتر ریچی توزیر دوست بیل را بهعهده دارد. او که بچهای اهل شوخی و لطیفه گویی بود، حالا یک دیجی مشهور شده است. جسیکا چاستین هم دوران بزرگسالی بورلی مارش را بازی میکند. او تنها دختر حاضر در گروه باشگاه بازندگان بود. کاراکتر او یک ازدواج ناموفق داشته و هنوز درگیر مسائل و مشکلات مربوط به آن است. بیل استارسگارد دوباره نقش پنی وایز خود را تکرار میکند. او تنها بازیگر (و در حقیقت کاراکتری است) که پیر نشده و در همان زمان گذشته متوقف مانده است! بازیگران کوچولوی نسخه اصلی، در قسمت دوم هم حضور دارند. آنها در فلاش بکهای فیلم که تعدادشان کم هم نیست، دوباره نقشهای قبلی خود را تکرار میکنند.

دومین قسمت این درام دلهرهآور و ترسناک با نام «این: بخش دو» جلوی دوربین میرود. کلید فیلمبرداری فیلم ماه جولای زده میشود و کمپانی برادران وارنر امر توزیع آن را به عهده دارد. زمان نمایش عمومی فیلم ششم سپتامبر سال 2019 تعیین شده است. اندی موچیتی که با کارگردانی نسخه اصلی توجه صنعت سینما را به خود جلب کرد، دوباره پشت دوربین قسمت دوم قرار میگیرد. او فیلم را براساس فیلمنامهای از گری دوبرمن کارگردانی میکند. دوبرمن با نگارش فیلمنامه قسمت اول، به صورت یکی از فیلمنامهنویسان گرانقیمت هالیوود درآمد. داستان قسمت اول، درباره گروهی از بچههای یک شهر کوچک بود که با مرد نقاب پوشی روبهرو و درگیر میشوند که بچههای کوچک را ربوده و در فاضلاب زیر جوی آب خیابان به قتل میرساند. موچیتی از انتخاب مک آوی برای بازی در نقش کاراکتر اصلی داستان دفاع کرده و او را بهترین گزینه برای این نقش میداند. جالب این که مک آوی سال گذشته با درام ترسناک و روانکاوانه «شکاف» ام نایت شامالان، رقیب جدول گیشه نمایش این فیلم بود. او در این فیلم نقش مردی با روحیات یک دیوانه را بازی میکرد که به بیماری تجزیه هویت دچار است. در حقیقت، او 23 هویت متفاوت دارد و اقدام به ربودن سه جوان میکند. شکاف هم مثل این با هزینه کم (9 میلیون دلار) تهیه و با استقبال پیش بینی نشده تماشاگران سینما روبهرو شد و 276 میلیون دلار در سطح جهانی (هم آمریکا و هم بقیه کشورهای دنیا) فروش کرد. تماشاگران سینما مک آوی را بیشتر به خاطر بازی در سری تازه مجموعه فیلم «مردان ایکس» میشناسند. در این اکشن ابرقهرمانانه، مک آوی در نقش دوران جوانی کاراکتر پروفسور چارلز خاویر ظاهر شد. در قسمت تازه این مجموعه فیلم با نام «مردان ایکس: فونیکس سیاه» او دوباره این نقش را تکرار خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها