ماموران گمرک در واشرهای صنعتی ماده مخدر از نوع تریاک کشف کردند.
کد خبر: ۱۱۳۵۳۳۷
کشف تریاک در واشرهای صنعتی! +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی گمرک ایران، ماموران گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) در بازرسی از یک بسته پستی حاوی انواع واشرهای صنعتی موفق به کشف تریاک شدند.

این ماموران با استفاده از دستگاه های کنترلی و ایکس ری به محتوی بسته مشکوک شده و به بازرسی آن اقدام کردند. بسته حاوی واشرهای صنعتی بود که مواد مخدر به شکل ماهرانه ای روی سطح این واشرها جاسازی شده بود.

در گمرک امانات پستی فرودگاه امام خمینی (ره) تریاک، شیره و قرص های روان گردان بیشترین حجم مواد مخدر کشف شده در بسته های پستی بوده اند.

بر اساس این گزارش تجربه و مهارت های ماموران گمرک را در کنار دستگاه ایکس ری و سگ های مواد یاب در تشخیص و نوع کالای ارسالی بسیار تاثیر گذار است و مهارت ماموران گمرک در سالهای اخیر در کنار این ابزار کنترلی آمار کشفیات قاچاق را افزایش داده است.

گزارش های منتشر شده از سوی گمرک کشور در خصوص کشفیات مواد مخدر در دو سال اخیر نشان میدهد همزمان با الکترونیکی شدن گمرک و راه اندازی سامانه جامع گمرکی و مجهز شدن گمرک به ابزارهای کنترلی و سگ های مواد یاب قاچاقچیان از راه های متفاوتی برای جابه جایی مواد مخدر استفاده می کنند اما در تمامی روش ها ناکام بوده اند.

عملکرد گمرک در سال های اخیر جایگاه این سازمان را در میان کشورهای عضو سازمان جهانی ارتقاء داده است.

گمرک ایران در سال 2017 توانست در کشفیات مواد مخدر مقام اول را در جهان کسب کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها