یک امتیاز تا صعود

روز پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب از راه رسید؛ روزی که تراکتورسازی در جدالی تشریفاتی به مصاف الغرافه می‌رود، اما ذوب‌آهن برای صعود به مرحله حذفی به یک امتیاز خارج از خانه در مصاف با لوکوموتیو تاشکند نیاز دارد.
کد خبر: ۱۱۳۵۲۹۳

سبزپوشان اصفهانی با دو باخت متوالی مقابل الوحده امارات و الدحیل قطر کار خود را برای صعود سخت کردند. آنها اگر از این 2 بازی 3 امتیاز کسب کرده بودند امروز با خیالی آسوده به مصاف لوکوموتیو میرفتند و میدانستند حتی با شکست یک بر صفر هم شانس صعود خواهند داشت، اما حالا باید امتیاز بگیرند تا صعود کنند. حداقل یک امتیاز. هر دو تیم لوکوموتیو و ذوب آهن 6 امتیازی هستند اما برد ذوبیها در بازی رفت، آنها را با وجود تفاضل گل ضعیفتر، بالاتر از تیم ازبکستانی قرار میدهد.

در این گروه الدحیل قطر پیش از این اول شده و برد و تساوی برای ذوبآهن فرقی نمیکند. این تیم فقط نباید ببازد. بد نیست بدانید لکوموتیو تاکنون هفت بار با ایرانیها بازی کرده که به دو برد، دو مساوی و سه باخت رسیده است.

بازی تشریفاتی

تراکتورسازی با جذب ارتوئرول سائلام به دنبال آن بود که در آسیا جبران مافات کند و ناکامی در لیگ و جام حذفی را با صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان جبران نماید. درست مانند الغرافه که با جذب مهدی طارمی و وسلی اسنایدر، میخواست در آسیا بزرگی کند. امروز، اما تراکتورسازی و الغرافه درحالی به مصاف هم میروند که هر دو تیم با حذف زودهنگام از مرحله گروهی آسیا، بازندههای بزرگ فصل هستند.

تراکتورسازی با 2 امتیاز چهارم است و الغرافه با 5 امتیاز در رده سوم قرار دارد. الغرافه در بازی رفت با درخشش طارمی 3بر صفر تراکتورسازی را شکست داد و حالا تراکتورسازی تنها در صورتی کار خود را با سومی به پایان میرساند که 4 بر صفر برنده شود. البته سوم شدن در آسیا تفاوتی با چهارمی ندارد.

در این گروه الاهلی عربستان با 8 امتیاز سرگروه است و الجزیره امارات با 5 امتیاز در جایگاه دوم قرار دارد. برتری یک بر صفر الجزیره در مصاف با الاهلی، جای این دو تیم را در بالای جدول تغییر میدهد.

برنامه بازیهای امروز لیگ قهرمانان آسیا

گروه A

الجزیره امارات ـ الاهلی عربستان، تراکتورسازی ـ الغرافه قطر (19)

گروه B

الدحیل قطر ـ الوحده امارات، لوکوموتیو تاشکند ـ ذوب آهن (18:30)

گروه G

ججو یونایتد کره جنوبی ـ بوریرام تایلند، گوانگژو چین ـ سرزو اوزاکا ژاپن (15:30)

گروه H

سیدنی کره جنوبی ـ شانگهای شنهوا چین، کاشیما آنتلرز ژاپن ـ سوون سامسونگ (14:30)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها