ترکیب ثابت تیم ملی برای جام‌جهانی چه کسانی هستند؟

ابهام بزرگ کی‌روش

تیم‌ملی ایران از 25 خرداد و بازی با مقابل مراکش استارت خود را برای صعود تاریخی به دور دوم جام‌جهانی می‌زند. ترکیب تیم‌ملی برای بازی‌های جام‌جهانی تا حدودی مشخص شده‌است. البته در یکی دو پست هنوز ابهام‌هایی وجود دارد و کی‌روش قطعا بزودی در این باره تصمیم می‌گیرد.
کد خبر: ۱۱۳۵۲۸۱

دروازهبان؛

علیرضا بیرانوند گلر ثابت ایران در جامجهانی است، چراکه نسبت به گلرهای دیگر تجربه بیشتری دارد. سیدحسین حسینی، رشید مظاهری و عابدزاده رقبای او هستند. کیروش مجبور است قبل از روسیه یکی از این گلرها را خط بزند.

خط دفاعی؛

در این خط به احتمال زیاد حضور دو بازیکن در ترکیب قطعی است؛ وریا غفوری و میلاد محمدی. این دو بازیکن، دفاعهای چپ و راست تیمملی هستند. در قلب دفاع هم قطعا مرتضی پورعلیگنجی فیکس است اما معلوم نیست چه کسی کنار دست او بازی میکند. روزبه چشمی، پژمان منتظری و سیدجلال حسینی سه گزینهای هستند که نامزد بازی کنار مرتضی هستند و معلوم نیست کیروش کدامیک را انتخاب کند.

خط هافبک؛

احسان حاجصفی قطعا یکی از هافبک دفاعیهای فیکس تیمملی است. در بازی اول سعید عزت اللهی، هافبک دفاعی جوان ایران غایب است و کیروش این روزها بهدنبال زوج احسان در آن مسابقه میگردد. کیروش اخیرا کریمی و امید ابراهیمی را بازهم تست کرد ولی گویا از عملکردشان راضی نیست و به همین دلیل هیچ بعید نیست در بازی اول روزبه چشمی را یک خط جلوتر ببرد تا موقتا کنار حاج صفی بازی کند. در این صورت و با بازگشت سعید از دیدار با اسپانیا، روزبه دوباره به خط دفاعی منتقل میشود. برای پست وینگر راست، جهانبخش نامزد اول و آخر است. در پست وینگر چپ هم مهدی طارمی. این دو قرار است کنارهم بدرخشند. در پست پشت فوروارد هم بحث زیاد است. سامان قدوس، اشکان دژاگه و مسعود شجاعی سه بازیکنی هستند که برای حضور در این پست رقابت میکنند. البته کیروش شاید مثل جامجهانی قبل بازیکنان را در پستهای مختلف بازی دهد. در اینصورت قدوس میتواند یک آلترناتیو خوب برای طارمی در جناح چپ باشد. کیروش برای آنکه رقابت را در همه پستهای هجومی بیشتر کند، کریم انصاریفرد را هم به پست وینگر راست منتقل کرده تا جهانبخش بابت فیکس بودن خیالش راحت نباشد.

خط حمله؛

قطعا سردار آزمون، مهاجم نوک تیمملی است و رقبایی جدی مثل کاوه رضایی و رضا گوچی دارد. همه این بازیکنان در اروپا خوش میدرخشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها