یک خانواده مشهدی تصمیم گرفته اند دور ایران را با دوچرخه بگردند.
کد خبر: ۱۱۳۴۵۰۵

دوچرخهسوار مشهدی قصد دارد به همراه خانواده خود، دورتادور ایران را به مدت یک سال رکاب بزند. احسان منصوریان با بیان اینکه بزرگترین هدف ما به چالش کشیدن زندگی روزمره و ماشینی است، بیان کرد: به دنبال آن هستیم که استفاده از منابع در زندگی شهری را به حداقل برسانیم. میخواهیم راههای جدید تعامل انسانها با یکدیگر و تجربه سبک جدید زندگی ساده و پایدار را بیازماییم. همچنین به دنبال حفاظت از آب، خاک و هوای پاک برای نسلهای آینده و فرصت کشف زندگی برای کودک در طبیعت هستیم.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: شعار ما «چرخ زندگی به هر شکلی میتواند بچرخد» است، آنچه در زندگی افراد تغییر ایجاد میکند، این است که ما این چرخ را در چه مسیری قرار دادهایم.

دوچرخهسوار مشهدی با اشاره به اینکه سفیران کمپین دوچرخه هستیم، عنوان کرد: هدف ما، ترویج استفاده از دوچرخه در زندگی روزمره است، به طوری که بر استفاده هر روزه از دوچرخه تاکید میکنیم. تاکنون در مشهد بیش از 150 برنامه در این خصوص اجرا شده است.

چهار فصل در سفر

منصوریان با اشاره به مسیر حرکت یک سالهشان، افزود: در این سفر ما با توجه به فصلهای پیشرو چهار مسیر بهاره، تابستانه، پاییزه و زمستانه را در نظر گرفتهایم.

برای شروع مسیر بهاره از مشهد به نیشابور، اسفراین، بجنورد، آشخانه، کلاله و خط نوار ساحلی شمال کشور تا گردنه حیران یا اسالم به خلخال میرویم، البته ممکن است بر اساس اتفاقات و حوادثی که رخ میدهد، برخی از مقصدها تغییر کند. این سفر حدود یک سال به طول خواهد انجامید.

منصوریان با اشاره اینکه مهمترین چالش این سفر، ایجاد شرایط ایمن برای فرزندش است، بیان کرد: مهمترین چالش پیشروی ما ایجاد شرایط امن در سفر برای فرزندمان ارسلان است. امیدواریم بتوانیم شرایط را به شکلی رقم بزنیم که وی بتواند تعامل خوبی با محیط اطرافش
داشتهباشد.

دوچرخهسوار مشهدی درباره حمایتهای مالی از وی و خانوادهاش در طول سفر عنوان کرد: تاکنون لوازم محدودی شامل ابزار کمپینگ در اختیار ما قرار گرفته است. در مرحله بعد اگر نیازی بود، تمایل داریم به جای حمایت مالی دولتی، نیازها و احتیاجات ما توسط مردم رفع شود، زیرا معتقدیم پیام اصلی سفرمان تعامل انسانها با محیط اطرف است. اگر این قبیل سفرها درگیر برندینگ شوند، پیام اصلی برای مردم قابل درک نخواهد بود.

منصوریان ادامه داد: اگر قرار باشد همه چیز بر وفق مراد باشد از لذتهای سفر کاسته میشود. همین حوادث و اتفاقات بعضا عجیب است که سفر را جذاب خواهدکرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها