همیشه خبرهایی درباره شکار حیوانات توسط انسان‌ها شنیده‌ایم، موضوعی تکراری که خیلی راحت از کنار آن می‌گذریم؛ اما گاهی داستان عوض می‌شود و حیوانات قاتل انسان‌ها می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۳۳۸۶۸

قاتلانی که قربانیان آنها، شکارچی‌های حرفه‌ای یا چهره‌هایی معروف هستند. این هفته سراغ چهره‌های معروفی رفته‌ایم که قربانی حمله‌های مرگبار حیوانات شده‌اند.

مرگ پادشاه در دعوای میمونها

پادشاه زمانی که میخواست به دعوای دو میمون پایان دهد بر اثر گاز گرفتن یکی از میمونها جان خود را از دست داد. در سال 1920 میلادی الکساندر اول پادشاه یونان بر اثر گازگرفتگی میمون مکاک بربری از دنیا رفت. او تلاش میکرد تا درگیری بین میمون قصرش را با میمون دیگری خاتمه بدهد که آسیب دید. الکساندر، زخم را نادیده گرفت و دچار بیماری گندخونی شد و بر اثر ابتلا به آن درگذشت. بسیاری این حرکت الکساندر را مناسب جایگاه او دانسته و نوع مرگ او را بسیار عجیب توصیف میکنند.

فیل قاتل

تیونیس بوتا، شکارچی معروفی بود که عکسهای او در کنار حیوانات خطرناک از او چهرهای شجاع و تیراندازی ماهر ساخته بود. او بر اثر یک حادثه عجیب در زیمبابوه جانش را از دست داد. سقوط یک فیل غولپیکر روی بوتای 51 ساله باعث مرگ آنی وی شد.

این حادثه زمانی رخ داد که ابتدا این فیل با حمله به بوتا وی را با کمک خرطومش از زمین بلند کرد و در ادامه بر اثر شلیک ناگهانی یک شکارچی دیگر، این حیوان با وزن سنگینش روی بوتا سقوط کرد.

بنا به ادعای وبسایت متعلق این شکارچی، او یکی از حرفهایترین شکارچیان حیوانات وحشی از جمله شیر و پلنگ در آفریقا به شمار میرفت.

آخرین عکس

کاترین کاپل تدوینگر جلوههای ویژه «بازی ترون» قربانی دیگر حیوانات قاتل بود. او برای یک موسسه خیریه کار میکرد و در آخرین سفرش به آفریقا بعد از جمع کردن پول، تصمیم گرفت به پارک جنگلی برود. کاترین 29 ساله، با مشاهده شیرها، شیشه ماشین را پایین کشید و شروع به عکاسی کرد. در این هنگام شیر خشمگینی به او حمله کرد و قبل از اینکه مسئولان پارک بتوانند کاری انجام دهند، کاترین بهوسیله شیر کشته شد.

حمله مرگبار سگ به قهرمان آسمان

رکورددار پروازهای انفرادی و چهرهای محبوب در نیوزیلند. کجین باتن با پرواز مستقیم از انگلستان تا نیوزیلند، چهرهای جهانی از خود ساخت. زندگی باتن در سالهای آخر عمرش با فراز و فرودهای زیادی همراه بود و او سعی میکرد تنها باشد و با سفر به محلهای ناشناخته تجربهای جدید برای خود رقم بزند.

او در یکی از سفرهایش در مایورکای اسپانیا از سوی یک سگ ولگرد گاز گرفته شد، اما برای درمان زخم خود اقدامی نکرد. سرانجام هم بر اثر عوارض ناشی از حمله این سگ جان خود را از دست داد. او که در آسمان و در جدال با مرگ همیشه پیروز بود در جدال با یک سگ شکست مرگباری خورد.

ترس از افعی

گای استندینگ، بازیگر انگلیسی از چهرههای شناخته شدهای بود که قربانی دیدن مار شد. او پس از ترک خدمت در نیروی دریایی بریتانیا به هالیوود نقل مکان کرد و در تعدادی از فیلمها ایفای نقش کرد. گفته میشود او بر اثر سکته قلبی ناشی از دیدن یک مار افعی هنگام قدم زدن روی تپههای هالیوود کشته شده است، برخی دیگر نیز علت مرگ او را گزش یک عنکبوت سمی سیاه عنوان کردهاند.

قربانی سرگین گاو

هراکلیتوس، فیلسوفی یونانی بود که با القاب عجیب و غریبی شناخته میشد، اما مرگ او و روایتهایی که درباره آن تعریف میشود باعث شد، چهرهای شناخته شده در جهان شود. او به خاطر سخنان جالب خود شناخته میشود. وی اظهار کرده نمیتوان از یک رودخانه دو بار عبور کرد. آب همواره در حال حرکت است، بنابراین وقتی برای بار دوم پای خود را به یک رودخانه میگذارید، آبها تغییر کردهاند. وی انسان گریز بود و به همین دلیل به سمت کوهها فرار کرد. هراکلیتوس با تغذیه از علفها و گیاهان زندگی خود را ادامه میداد. همین موضوع باعث شد، به بیماری ورم مبتلا شود و برای درمان تصمیم گرفت دوباره به شهر باز گردد. یکی از راههای درمان این بود که او خودش را به سرگین گاو آغشته کند تا سم و بیماری از بدنش خارج شود. سه روایت برای چگونگی مرگ او وجود دارد. برخیها میگویند که وی زیر آن همه سرگین دفن شده و مرده است. عدهای اعتقاد دارند که هراکلیتوس بر اثر ماندن بیش از حد در آفتاب برای خشک شدن سرگینها درگذشته و دیگران نیز اظهار کرده سرگینها به قدری وی را پوشانده که قابل شناسایی نبوده و سگها وی را بلعیدهاند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها