فردا ساعت 8 صبح، استاد نقاش با حضور خانواده، شاگردان، دوستان و هنرمندان به خانه ابدی‌اش بدرقه می‌شود. پیکر محمدابراهیم جعفری ساعت 8 از مقابل دانشگاه هنر واقع در خیابان ولی‌عصر، روبه‌روی خیابان بزرگمهرکه خانه دوم استاد بود، روانه بهشت زهرا و آرامگاه خانوادگی‌اش می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۳۵۱۹

تشییع پیکر استاد که شامگاه 18 فروردین دار فانی را وداع گفت، با کمی تامل برگزار میشود چون دختر و برادرش در راه بازگشت به وطن بودند. استاد جعفری عضو رسمی هیات علمی دانشگاه هنر تهران و انجمن نقاشان ایران بود؛ شاگردان بسیاری این روزها عزادار کوچ استاد هستند. او در دوسالانههای مختلف داخلی و خارجی به عنوان داور حضور فعال داشت و به عنوان یک هنرمند نوگرا با فیروز شیروانلو در شکلگیری فرهنگسرای نیاوران همکاری داشته است. برنامهریزی و طراحی آموزش هنر از جمله اقدامات استاد بود و در کارنامه حرفهای او میتوان کار و مطالعه در کوی بینالمللی هنرهای پاریس، همکاری آموزشی با دانشگاه نورویچ آمریکا، همکاری آموزشی با دانشگاههای هنر اصفهان، یزد، کرمان و دانشگاه آزاد تهران را دید.

استاد جعفری سابقه برگزاری نمایشگاههای فردی و گروهی مختلفی در داخل و خارج کشور را داشت که از جمله میتوان به دوسالانه پاریس، نقاشان معاصر ایران در آلمان، کانی سورمر فرانسه، جایزه ملی دولت فرانسه، بال سوئیس، هنرمندان منتخب 38 کشور در پاریس، نقاشان پیشرو در واشنگتن و نمایشگاههای هنرمندان معاصر ایران در مراکش، لندن، مسکو، کانادا، اسپانیا و ارمنستان اشاره کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها