مرغ و سیب‌زمینی تنوری یک غذای فوری، تند و تیز و بسیار معطر است که برای مهمان‌های سرزده این روزهای بهار بسیار مناسب است.
کد خبر: ۱۱۳۲۹۶۶

مواد لازم برای 4 نفر:

ران مرغ: 4 عدد / سیبزمینی کوچک: 250 گرم / فلفل قرمز خرد شده: 5عدد / روغن زیتون: 2 قاشق سوپخوری / برگ رزماری: 5 عدد / سیر درسته: 2 حبه/ پودر زیره: یک قاشق چایخوری / پودر فلفل قرمز: یک قاشق چایخوری/ پودر فلفل سیاه: یکدوم قاشق چایخوری / نمک: یک قاشق چایخوری

ران مرغ را شسته و خشک کنید و به دو الی سه قسمت تقسیم کنید. سپس با سیبزمینی، نمک، فلفل سیاه، نصف قاشق چایخوری پودر فلفل قرمز و یک قاشق سوپخوری روغن زیتون در ظرف مناسبی کاملا با هم مخلوط کنید، در ظرف را بسته و یک ساعت در یخچال قرار دهید تا مزهدار شوند. پودر زیره را در تابه روی حرارت کمی تفت دهید تا برشته شود. سیر ریز خردشده، یک قاشق سوپخوری روغن زیتون، نمک، فلفل سیاه، زیره تفت داده شده و یکدوم قاشق چایخوری پودر فلفل قرمز باقیمانده را در ظرف مناسبی با هم مخلوط کنید. سپس برگ رزماری، سیر پوست کنده و یک دوم قاشق سوپخوری از سس را با هم مخلوط کنید و روی سیبزمینی و مرغها بریزید. سیبزمینی و مرغ مزهدار شده را در سینی فر قرار داده و روی سینی را با کاغذ روغنی بپوشانید و با دمای 180 درجه سانتیگراد به مدت نیم ساعت بپزید.

سوپ پیازچه

این سوپ یک شام سبک بهاری است که بهدلیل وجود پیازچه در آن طعم نویی دارد و خوردن آن مخصوصا برای بچهها جدید و تازه است.

مواد لازم برای سوپ پیازچه:

آب مرغ: یک پیمانه / پیازچه:200 گرم / قارچ:150 گرم / هویج: 2 عدد / جوی پرک: 5 قاشق غذاخوری / شیر: یک پیمانه / خامه: 2 قاشق غذاخوری / نمک و فلفل: به میزان لازم

جو را با آب مرغ در قابلمه ریخته و دولیوان آب به آن اضافه کنید و کامل بپزید. کمی بعد هویجها را رنده کرده و قارچ و پیازچههای خرد شده را به همراه کمی کره تفت داده و به سوپ اضافه کنید و اجازه دهید با حرارت ملایم پخته و جا بیفتد، پس از پخت کامل شیر را به آن اضافه کنید و با نمک و فلفل هم بزنید، زیر سوپ را خاموش کنید. پس از کمی خنک شدن خامه را اضافه کنید تا نبرد. این سوپ را با لیموترش تازه سرو کنید.

فلفل پلو با مرغ

حتی اسم این غذا هم به نظر تند و تیز میآید اما آنقدر هم که فکر میکنید، تند نیست وفقط به دلیل وجود فلفلهای رنگی و سیاه بیشتر معطر است.

مواد لازم برای 4 نفر:

برنج: 4 پیمانه / مرغ خرد شده: یک کیلوگرم / فلفل دلمهای رنگی خردشده: 2 عدد / پیاز: 2 عدد متوسط / دانه فلفل سیاه: یک قاشق سوپخوری / زعفران آب شده: 2 قاشق غذاخوری / نمک و زردچوبه: به میزان لازم

برنجتان را خیس کنید و کنار بگذارید. پیاز را خلالی خرد کرده و با تکههای مرغ کمی تفت دهید و نمک، زردچوبه، یک قاشق چایخوری زعفران آب شده و چند لیوان آب اضافه کرده و اجازه دهید بپزد. بعد از آنکه مرغ خوب پخت، آب آن را صاف کرده و در کاسهای بریزید و کنار بگذارید.

برنج خیسکرده را بدون آب در قابلمه بریزید و به جای آب به آن آب مرغ صاف شده را اضافه کنید. فلفل دلمهایهای خرد شده، دانههای فلفل سیاه و مرغ پخته شده را کمی با هم تفت داده و نمک به آن اضافه کنید و بعد از کشیده شدن آب برنج به آن اضافه کرده و اجازه دهید با هم دم بکشد. این پلوی معطر را با سبزی خوردن و بورانی اسفناج سرو کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها