نکته جالب در مورد انسان‌های اعجوبه این است که گاهی ویژگی یا خصیصه‌ای در او باعث حیرت و شگفتی دیگر افراد می‌شود. چند سالی می‌شود که هر بار صحبت از اعجوبه‌ای در مستطیل سبز می‌شود، ناخوآگاه ذهن‌ها و اشاره‌ها به سمت لیونل مسی می‌رود.
کد خبر: ۱۱۲۹۳۱۳

بازیکن تیم ملی آرژانتین و باشگاه بارسلونا هر چند وقت یک بار با نشان دادن نبوغ و استعدادش در زمین فوتبال، تحسین و حیرت بسیاری را برمیانگیزد. زدن سه گل در سه بازی متوالی در لالیگا از روی ضربات آزاد، بخوبی ثابت کرد اعجوبه آرژانتینی توانسته در یکی از سختترین هنرهای دنیای فوتبال به بلوغ و تکامل برسد. البته توانایی تبدیل سادهترین توپها به خطرناکترین موقعیتها برای تیمش، حاصل سالها تمرین و تلاش این بازیکن است. برای رسیدن به نقطه ابتدایی این مسیر باید به سال 2005 بازگشت که باشگاه بارسلونا نمایشی برای ستارگانش در لاماسیا ترتیب داده بود. ساختار نمایش بسیار ساده بود: هر کدام از بازیکنان نوجوان لاماسیا به دوربین نزدیک شده و این جمله را میگفت: اسم من را به خاطر بسپارید. در همان زمان، برخی این جمله را با اعتماد به نفس بیشتری بیان میکردند. آخرین نوجوانی که در این ویدئو دیده شده، لیونل مسی بود که از سال گذشته توانسته بود به ترکیب اصلی برسد. در همان ویدئو، مسی با ضربه آزاد توپ را به گوش دروازه انداخت که این حرکت حیرت بسیاری را به همراه داشت. راجر گربیت، همبازی سابق مسی در تیم جوانان بارسا میگوید تا آن زمان مسی زیاد ضربات آزاد نمیزد. آلبرت بناگیس، مربی سابق لاماسیا نیز این موضوع را تائید میکند و میگوید مسی در آن زمان چندان مهارتی در این زمینه نداشت. وی افزود: بندرت اتفاق میافتاد که در زمان تمرین دیوار گذاشته و ضربه آزاد را تمرین کنیم. با این حال بناگیس به این مساله اشاره میکند که در همان زمان برخی بازیکنان بعد از پایان تمرین، ساعتی را به زدن ضربه آزاد اختصاص میدادند. اگرچه تمرین ضربه آزاد در فلسفه لاماسیا چندان جایی نداشت، اما برخی مربیان توصیهها و پیشنهادهای جالبی در اختیار بازیکنان علاقهمند قرار میدادند. یکی از آنها گیلرمو هویوس، مربی سابق تیم B بارسلونا بود که به شاگردانش میگفت هنگام ضربه آزاد، توپ را با مسیر وزش باد روی چمن هماهنگ کنند تا بهتر و سریعتر حرکت کند.

مسی تمام این درس و توصیهها را بدقت دریافت میکرد، اما استعداد او چیز متفاوتی نسبت به دیگر بازیکنان بود. بناگیش در این زمینه میگوید: «نحوه زدن ضربه آزاد این روزهای مسی با گذشته بسیار فرق کرده است. این به دلیل آموزشهای ما در لاماسیا نیست، بلکه از استعداد و توانایی ذاتی این بازیکن نشات میگیرد. دیگو مارادونا، فرد دیگری بود که در این زمینه کمک زیادی به مسی کرد. فرناندو سینورینی، دستیار مارادونا در تیم ملی آرژانتین در این مورد میگوید: « فوریه سال 2009 و بعد از یکی از جلسات تمرین بود که مسی ساعتی پس از تمرین ضربه آزاد، در حالتی کاملا خسته در حال ترک زمین بود. وقتی مارادونا این صحنه را دید، مثل معلمی بزرگتر به سمت او رفت و با اشتیاق گفت: لئو صبر کن. هنگام زدن ضربه آزاد، پای خود را سریع از توپ جدا نکن زیرا در این صورت توپ نمیداند تو دقیقا چه چیزی میخواهی.»

از آن روز تمرین لاماسیا نزدیک به 13 سال میگذرد، مدت زمانی که در آن مسی به بالاترین نقطههای افتخار در فوتبال رسیده است. گربیت با یادآوری آن روز با خنده میگوید: تمام بازیکنان دو یا سه بار تمرین کردند تا ضربه شان تبدیل به گل شود، اما مسی تنها با یک ضربه و در کمتر از 30 ثانیه این کار را انجام داد. حتی فیلمبردار نیز تحت تاثیر قرار گرفته بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها