گوشی خود را به یک دوربین حرفه‌ای تبدیل کنید

موبایل گـرافی در سفر

گوشی‌های هوشمند سبک زندگی ما را به‌طور کامل تغییر داده‌اند و جای بسیاری از ابزارهایی را که پیش از آن در زندگی روزمره ما جای داشته‌اند، پر کرده‌اند. یکی از این ابزارها، دوربین‌های عکاسی هستند.
کد خبر: ۱۱۲۸۴۶۵

وسایلی که در حال حاضر تنها در دست حرفه‌ای‌ها دیده می‌شود و کمتر کسی عکاسی با آنها را به عکاسی با گوشی هوشمند ترجیح می‌دهد. یکی از اصلی‌ترین دلایل این جایگزینی، راحتی استفاده از گوشی‌های هوشمند و همیشه در دسترس بودن آنهاست. با این وجود برکسی پوشیده نیست که نتیجه کار از نظر کیفیت پایین‌تر از دوربین‌های دیجیتال قرار می‌گیرد. برای همین در این شماره می‌خواهیم شما را با تجهیزات جانبی آشنا کنیم که گوشی شما را به یک دوربین حرفه‌ای تمام عیار تبدیل می‌کند. حالا که به روزهای پایان سال نزدیک می‌شویم، هیچ چیز مثل داشتن یک دوربین عکاسی حسابی و ابزارهای اینچنینی در تعطیلات پایان سال به کارتان نمی‌آید. پس این شما و این هم راه و رسم حرفه‌ای شدن عکاسی با گوشی هوشمند.

انتخاب اول

بیایید برای شروع سراغ یک وسیله کاملا حرفه‌ای برویم. یک اهرم تثبیت‌کننده که به شما کمک می‌کند مانند یک فیلمبردار حرفه‌ای از گوشیتان استفاده کنید. دسته لرزشگیر فیلمبرداری پلوز پیشنهاد بهاری ماست. با این وسیله موبایل را روی دسته قرار دهید و زاویه آن را تعیین کنید. حالا با روشن کردن دستگاه می‌توانید به‌راحتی و بدون کوچک‌ترین لرزش فیلمبرداری یا عکاسی کنید. عملکرد لرزشگیر دست شبیه به سر مرغ است! بله درست خواندید، سر پرندگانی مثل مرغ به‌گونه‌ای است که اگر بدن آنها را حرکت دهید سر در یک نقطه بدون حرکت ثابت می‌ماند. این همان کاری است که دسته لرزشگیر با گوشی شما می‌کند. همچنین G1 Stabilizer قابلیت پشتیبانی از دوربین‌های ورزشی مانند گوپرو را هم دارد تا بتوانید به غیر از گوشی برای این دوربین‌ها هم از آن استفاده کنید.

انتخاب دوم

دوربین‌های گوشی هوشمند معمولا تصاویر استانداردی در اختیار کاربران قرار می‌دهند. جدیدا با آمدن دوربین‌های دوگانه، تصاویر وایدتر و زوم دو برابر نیز به این تجربه اضافه شده، اما اگر چیزی فراتر از این می‌خواهید می‌توانید از لنزهای جانبی استفاده کنید. پیشنهاد ما لنز کلیپسی موبایل جوی روم است. این لنز سه‌گانه، یک لنز ماکرو 15X، لنز واید 15mm و یک لنز فیش‌آی 12mm با زاویه دید 150 درجه را در اختیارتان قرار می‌دهد. کافیست کلیپس را به گوشی متصل کرده و هر کدام از لنزها را دوست دارید به گوشی وصل می‌کنید. در پک دستگاه یک کیف حمل وسایل نیز قرار دارد تا حمل آن برایتان راحت باشد. اگر گوشی آیفون دارید می‌توانید رنگ لنزها را با رنگ گوشیتان ست کنید.

انتخاب آخر

آخرین گزینه پیشنهادی ما یک تجربه هیجان‌انگیز است. یک لنز سوپرزوم که گوشی شما را به یک دوربین عکاسی شکاری تبدیل می‌کند. این لنز با زوم 18 برابر با یک کلیپس روی بدنه دستگاهتان قرار گرفته و امکان آن را می‌دهد تا اجسام بسیار دور را هم عکاسی کنید. کار به همین راحتی است. علاوه براین شما می‌توانید از سه‌پایه این دستگاه استفاده کنید تا دیگر خبری از لرزش دست نباشد. نکته جالب دیگر در مورد T11 این است که می‌توانید از آن به‌عنوان دوربین شکاری هم استفاده کنید. فقط کافیست چشمی لنز را عوض کرده تا بتوانید جدا از گوشی هم از آن استفاده کنید. این لنز تصاویر را به‌صورت 4k ثبت می‌کند تا از این نظر نیز تمام توانایی دوربین گوشی شما به‌کار رفته باشد. حالا که تمام ابزارهای لازم برای یک دوربین حرفه‌ای را دور گوشیتان جمع کرده‌اید، زمان آن رسیده که فکری برای باتری گوشی هوشمندتان کنید و چه فکری بهتر از یک پاوربانک قدرتمند. پس اگر به چنین ابزاری نیاز دارید نگاهی به ستون همین صفحه بیندازید.

آرش جهانگیری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها