نام «کو اون» شاعر مشهور کره‌ای به دلیل طرح اتهام آزار جنسی، از کتاب‌های درسی حذف می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۷۴۸۵

به گزارش مهر، آنچه شاعر مشهور 84 ساله با نویسندگان زن، ویراستاران و ناشران انجام داده آنقدر شوکهکننده است که نمیتوان آن را باور کرد.

به گفته چویی یونگمی شاعر دیگر کرهای که خود از قربانیان رفتار نامناسب این شاعر مشهور است، رفتار کو اون بسیار غیرقابل کنترل بوده و او بارها در جمع دست به رفتارهای نامناسب جنسی زده است.

این شاعر گفت: آنچه از رفتار این شاعر مشهور در دهه 1990 در سئول دید، تا مدتها کلافه بود.

این شاعر 56 ساله گفت: نویسندگان و چهرههای ادبی زن کرهای، بارها و بارها از رفتارهای زننده این شاعر آزار دیدهاند. وی گفت: با توجه به اینکه کو شخصیتی تاثیرگذار در دنیای ادبی و از نفوذ زیادی برخوردار بود، کسی نمیتوانست این مسائل را عمومی کند.

وی با اشاره به سلسله مراتبی که بین ناشران، ویراستاران و نویسندگان وجود دارد و با انتقاد از این سلسله مراتب گفت: چهرههای ادبی زن مجبور میشوند مصیبتهای زیادی را در سکوت تحمل کنند.

یونگمی افزود: با توجه به اینکه چهرههایی مانند کو برای ناشران بسیار اهمیت دارند، کارکنان چنین انتشاراتیهایی بیش از همه در معرض آزار جنسی قرار میگیرند.

کو پس از انتشار «پنومونی» در سال 1958 به شهرت رسید و بیش از یک ربع قرن در ادبیات معاصر کره چهرهای تاثیرگذار بود.

در حالی که از نظر مردم او روح ادبی کشور بود که سعی داشت تا معنی زندگی روزمره و موضوعهای اجتماعی روز را دریابد، او بیشتر درصدد ارضای مسائل جنسیاش بود و اکنون به نظر میرسد زندگی واقعی او بسیار با آنچه مردم تصور میکردند فاصله داشت.

اکنون در سالهای غروب آفتاب زندگی او، به نظر میرسد این شاعر باید بهای رفتارهای نامناسبی را که چند دهه پیش انجام داد بپردازد.

هفته پیش و پس از طرح چند مورد سوءرفتار جنسی که به جامعه کره شوک بزرگی وارد کرد، کو اون از سمتش به عنوان استاد برجسته در موسسه علمی و فناوری کره و دانشگاه دانکوک اخراج شد.

در همین حال اعلام شد شعرهای این شاعر که در کتابهای درسی جای داشت نیز حذف میشود.

در عین حال با وجود همه این مسائل نابود شدن وجهه بینالمللی کو اون نیز اجتنابناپذیر به نظر میرسد. این در حالی است که او از سال 2000 یکی از نامزدهای هر سال آکادمی سوئد برای دریافت جایزه نوبل بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها