این برنامه را هر روز از رادیو ورزش بشنوید

بفرمایید «یک فنجان چای داغ»

اگر می‌خواهید شنونده یک گفت‌وگوی صمیمانه و بی‌پرده با قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی در رشته‌های مختلف باشید، کافی است هر روز ساعت 13 و 5 دقیقه موج رادیوی خودتان را روی فرکانس رادیو ورزش تنظیم کنید تا این برنامه را بشنوید و با تجربیات ورزشکاران از زوایای مختلف آشنا شوید؛ ورزشکارانی که توانسته‌اند نام ایران و پرچم مقدس کشورمان را در سراسر دنیا به اهتزاز درآورده و افتخارآفرینی کنند. این برنامه رادیویی به تهیه‌کنندگی عبادا... رضایی و گویندگی مسعود اسکویی، محمدرضا منصوریان، غلامعلی پیرایرانی و مائده علاقه‌مند پخش می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۷۱۰۳

ارائه الگوی موفق

عبادا... رضایی، تهیهکننده برنامه یک فنجان چای داغ درباره هدف این برنامه به جامجم گفت: ما در این برنامه با پیشکسوتان و قهرمانان رشتههای مختلف ورزشی گفتوگو میکنیم تا هم نسل جوان با آنها آشنا شوند و هم اینکه از تجربیات آنها استفاده کنند. به هر حال در دوره گذشته امکانات کم بود و یک فوتبالیست باید روی زمین سنگلاخ تمرین فوتبال میکرد؛ اما هیچ یک از این موارد مانع موفقیت او نمیشد.

او ادامه داد: بنابراین ما از همه این دوستان دعوت میکنیم تجربیات خود را در اختیار جوانان بگذارند. ضمن اینکه یادآوری خاطرات گذشته هم برای آنها جالب است و مورد توجه شنوندگان هم قرار میگیرد. ما در این برنامه از قهرمانان جوان هم دعوت میکنیم تا الگوی موفقی به جوانان
ارائه بدهیم.

این تهیه کننده با اشاره به اینکه در این برنامه از زوایای تازهای به زندگی پیشکسوتان نگاه میشود، توضیح داد: یک برنامه رادیویی باید جذاب باشد تا بتواند شنوندگان را تا انتها با خود نگه دارد. به همین دلیل گویندگان برنامه از زوایای مختلف به زندگی و تجربیات قهرمانان میپردازند تا مورد توجه شنوندگان قرار بگیرد. همچنین در بخشهایی که لازم باشد رویکرد گفتوگو، چالشی و نقادانه میشود. رضایی درباره میزان مشارکت شنوندگان در برنامه نیز توضیح داد: مردم از طریق تماس تلفنی و ارسال پیامک با ما در ارتباط هستند. اگر هم نقدی داشته باشند با جان دل میپذیریم و سعی میکنیم از پیشنهادهای بهینه نهایت استفاده را ببریم. تا به امروز هم بازخورد مخاطبان خیلی خوب بوده و برنامه برایشان جذاب بوده است.

او با اشاره به اینکه از شش روز هفته دو برنامه به بانوان و چهار برنامه به قهرمانان مرد اختصاص دارد، گفت: ما سراغ کسانی میرویم که به دست فراموشی سپرده شدهاند. گویندگان برنامه همه باتجربه هستند و گفتوگوهای خوبی با مهمانان انجام میدهند. مردم بیشتر با فوتبال آشنا هستند و این برنامه فرصتی است تا شنوندگان با قهرمانان دیگر رشتهها هم آشنا شوند.

قهرمانانی که کمتر دیده شدهاند

محمدرضا منصوریان، یکی از گویندگان برنامه یک فنجان چای داغ درباره پذیرش اجرای این برنامه به خبرنگار ما توضیح داد: افراد دیگری هم گوینده این برنامه هستند و من هم افتخار دارم که در این برنامه با قهرمانان پیشکسوت به گفتوگو بنشینم. زمانی که با من درباره اجرای برنامه صحبت کردند، موردی که متعجبم کرد این بود که قرار بود سراغ ورزشکارانی برویم که در خانواده ورزش کمتر دیده شدهاند، در حالی که نقش پررنگی در دوره خودشان داشتهاند.

وی ادامه داد: در برنامه یک فنجان چای داغ، میزبان افراد سرشناسی هستیم که با رنج و زحمت فراوان برای کشورمان افتخارآفرین بودهاند و در زمان خودشان برای گرفتن مدال خیلی تلاش کردهاند. همین موضوع انگیزه مرا برای اجرای برنامه زیاد کرد. افتخار میکنم با چنین افرادی گفتوگو میکنم، حتی باید تاکید کنم از این دوستان خیلی چیزها یاد میگیرم و با مهمانان برنامه تجدیدخاطره میکنیم. این پیشکسوتان تجربیاتی هم دارند که هر کدام درس زندگی است.

این گوینده عنوان کرد: در واقع جوانان در قالب این برنامه هم با قهرمانان پیشکسوت در رشتههای مختلف آشنا میشوند و هم درس اخلاق میگیرند که چطور قهرمانان دیروز با مرارت و سختی ورزش کرده و به موفقیت میرسیدند.

منصوریان با مثبت ارزیابی کردن بازخورد مخاطبان گفت: این برنامه بیش از دو سال است که از آنتن رادیو ورزش پخش میشود و خوشبختانه با اقبال زیاد شنوندگان روبهرو شده است. برنامه نهتنها برای شنوندگان، بلکه برای مهمانان برنامه هم جذاب و جالب است. ضمن اینکه به ما گلایه میکنند چرا زمان برنامه کم است و اصرار دارند مدت آن از 30 دقیقه به یک ساعت تغییر کند.

وی افزود: برخی قهرمانان حرفهای شنیدنی دارند که نیم ساعت زمان برای بازگو کردنش کم است. به همین دلیل برخی مواقع با قهرمانان، دو تا سه قسمت برنامه را ضبط میکنیم. البته در برنامه از قهرمانان نسل جوان مثل تیم ملی دوچرخه سواری، شناگران و ... هم دعوت میکنیم، اما در مجموع غالب برنامه با حضور قهرمانانی است که کمتر در خانواده ورزش دیده شدهاند.

گفتوگوهای خودمانی با رفقای قدیمی

مسعود اسکویی، یکی از گویندگان برنامه یک فنجان چای داغ در پاسخ به این سوال که شما در طول این سالها گفتوگوهای متعدد و متفاوتی با ورزشکاران گرفتهاید، در این برنامه سعی کردهاید چه ویژگیهایی را به اجرایتان اضافه کنید تا برای شنونده جالب باشد، توضیح داد: سعی میکنم با پیشکسوتان ورزشکار که همسن و سال هستیم و سابقه دوستی دیرینه داریم، گفتوگوهای خودمانی داشته باشم. در مجموع سعی میکنم خودمانی با مهمانان صحبت کنم و برنامه از جدی بودن فاصله بگیرد. تلاش میکنم برنامه به گونهای باشد که وقتی شنونده آن را میشنود، احساس راحتی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه برنامه در دل شنوندگان جای خودش را پیدا کرده است، عنوان کرد: هم مهمانان و هم شنوندگان نسبت به برنامه احساس رضایت و اعلام کرده اند از شنیدن آن لذت میبرند. مردم دوست دارند از شنیدن یک برنامه شاد شوند. اتفاقاً در برنامه «پنج دقیقه با اسکویی» که در رادیو ورزش دارم، وقتی از خبرنگاران، ورزشکاران، مربیان، قهرمانان و... میپرسم کدام یک از برنامهها را میپسندند، اشاره به یک فنجان چای داغ میکنند.

این گوینده درباره اینکه چطور در طول این سالها همچنان با شور و علاقه پشت میکروفن مینشیند، گفت: ناراحتی و گرفتاری من نباید در برنامه سرایت کند، چون مردم علاقهمندند شنونده یک اجرای پر انرژی باشند. وقتی آنها رادیو ورزش را میشنوند، دوست دارند با شنیدن برنامههای این شبکه شاد شوند و انرژی بگیرند. بنابراین زمانی که بهعنوان یک گوینده پشت میکروفن مینشینم و از فواید ورزش حرف میزنم و تاکید میکنم باید روزی ده دقیقه ورزش کنید، اگر این جمله را با بی حالی بگویم مسلماً تاثیری روی مخاطب نمیگذارد و زمانی این جمله موثر است که من یک اجرای شاد و پر انرژی داشته باشم. در مجموع هدف ما جلب رضایت مخاطبان است.

فاطمه عودباشی

رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها