پس از دو هفته جست‌وجو در ارتفاعات دنا، جعبه سیاه هواپیمای آسمان توسط کوهنوردان پیدا شد.
کد خبر: ۱۱۲۶۹۰۰

رئیسکل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با تائید این خبر گفت: جعبه سیاه هواپیما در اختیار دادستان شهرستان دنا قرار داده شد تا اقدامات قانونی در این خصوص انجام شود.

به گزارش جامجم، صبح دیروز بعد از مساعد شدن هوا، تیمهای امدادی به ارتفاعات دنا هلی برن شدند . هفت تیم امدادی به محل اعزام شدند که با جستوجوی امدادگران در محل،جعبهسیاه هواپیما پیدا شد.

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیدا شدن جعبه سیاه هواپیمای تهران ـ یاسوج گفت: جعبه سیاه تحویل دادستانی میشود و نماینده کمیسیون اصل 90 هم بر مراحل بازخوانی آن نظارت میکند.

بهرام پارسایی در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: در تماسی که با آقای مهندس فیلی، معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و مدیربحران این استان داشتم، اعلام کرد دو دستگاه CVR و FDR که همان جعبه سیاه هواپیماست در صحت و سلامت کامل یافت شده است.

وی افزود: نگرانی ما ضربه دیدن به این دستگاهها بود که خوشبختانه کاملا سالم هستند و تحویل دادستانی میشوند.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 همچنین گفت: کارشناس و در صورت نیاز یک عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 در بازخوانی این دستگاهها حضور دارند و نظارت کامل خواهند داشت.

فرهاد گلبرگ، مدیر عامل سازمان جستوجو و نجات ارتفاعات ایران هم به جامجم گفت: تیمهای این سازمان از سه روز قبل در منطقه مستقر شدند و امروز با مساعد شدن وضعیت جوی، سه تیم از این سازمان به محل هلی برن شدند. این تیمها که شامل 12نفر هستند، در جستوجوی خود جعبه سیاه هواپیما و قطعات پیکر جانباختگان را پیدا کرده و از زیر برف خارج کردند.

وی ادامه داد: تیم امدادی ما در منطقه شب مانی دارند و تیمهای هلال احمر در سیسخت خواهند ماند. حدود دو متر برف روی لاشه هواپیما و پیکر قربانیان قرار دارد که عملیات را با مشکل روبهرو کرده است.

گلبرگ درباره احتمال سقوط بهمن در منطقه هم گفت: آموزشهای لازم در این باره به کوهنوردان داده شده است.

رئیسکل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد نیز دیروز از شناسایی پیکر تعدادی از جانباختگان سانحه هواپیمایی
تهران ـ یاسوج خبر داد.

وی افزود: مشخصات آنها متعاقبا اعلام خواهد شد.

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هم دیروز برای بررسی روند جستوجو برای انتقال پیکر جانباختگان سانحه هوایی تهران ـ یاسوج وارد منطقه عملیاتی شده است.

محسن رضایی در جمع امدادگران در منطقه عملیاتی جستوجوی پیکر جانباختگان پرواز تهران ـ یاسوج در شهر سیسخت گفت: از طرف مقام معظم رهبری از همه امدادگران که طی چهاردهمین روز این حادثه تلاش کردند، تشکر میکنم.

وی با بیان اینکه این حادثه هموطنان ما را تحت تاثیر قرار داده است، افزود: امیدواریم با تلاش شما امدادگران دل خانوادههای داغدیده جانباختگان این حادثه آرام شود و آرامش را به آنها برگردانید. با همین همکاریها و مشارکتهاست که پیوستگی وهویت ملی خود را نشان میدهیم. 66نفر در این سانحه هوایی، جان خود را از دست دادند که در قلب ملت ایران جا گرفتند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: وظیفهام بود که اینجا حضور یابم و تشکر کنم و سلام مقام معظم رهبری را خدمت شما برسانم. از خداوند متعال آرزوی موفقیت در عملیات جستوجو برای شما دارم و امیدوارم امروز و فردا اخبار بهتری به مردم داده شود.

مسئول تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر کشور و سرتیم امدادگران هم دیروز تصریح کرد: با وجود آفتابی بودن هوا، شرایط نقطه سقوط هواپیمای تهران یاسوج بسیار سخت است و خطر ریزش بهمن امدادگران را در این منطقه تهدید میکند.

محمد کبادی افزود: یک کمپ پشتیبانی و عملیاتی متشکل از نیروهای زبده برای امداد و نجات جستوجوگران در صورت آسیب احتمالی در ارتفاع 3100 متری ایجاد شده است. به دلیل شرایط سخت جغرافیایی و آب و هوایی برای حفظ جان امدادگران با احتیاط عمل میکنیم.

وی عنوان کرد: عملیات جستوجوی پیکر جانباختگان سانحه هوایی بشدت تابع شرایط آب و هوایی است و نمیتوان زمانی برای پایان آن ذکر کرد.

پرواز شماره 3704 هواپیمای آسمان با 60 مسافر و شش خدمه ساعت 8 صبح یکشنبه 29 بهمن، تهران را به مقصد یاسوج ترک، اما در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد.

این هواپیما از نوع ای تی آر 72 پس از 55 دقیقه از صفحه رادار مرکز کنترل خارج شد و در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم سقوط کرد و لاشه آن 48 ساعت پس از سقوط پیدا شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها