تاکسی‌های اینترنتی یا همان سرویس‌های هوشمند درخواست تاکسی که بیشتر ما روی گوشیمان حداقل یکی از آنها را داریم، حسابی در ایران رونق گرفته‌اند و هر روز سر و کله یک سرویس جدید نیز به آن اضافه می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۶۶۰۶

شاید تصور ‌کنید داشتن یکی از این اپ‌ها کافی است و به اپ‌های مختلف احتیاجی نیست، اما اگر در یک بعدازظهر بارانی نزدیک یک ساعت منتظر تاکسی مانده باشید، آن وقت می‌دانید این تصور همیشه هم جواب نمی‌دهد. علاوه‌براین، هزینه یا همان کرایه هر مسیر انتخاب بین این سرویس‌ها را سخت می‌کند، اما آیا می‌شود تمام این سرویس‌ها را با هم چک و بهترین آن را انتخاب کرد؟ پاسخ مثبت است. اپلیکیشن «تاکسی 360» دقیقا همین کار را انجام می‌دهد. با این اپلیکیشن می‌توانید سرویس‌های مختلف درخواست خودرو را از لحاظ قیمت مقایسه کنید و دیگر لازم نیست این کار را خودتان انجام داده و زمان بسیاری برای آن بگذارید. سازوکار اپلیکیشن همان چیزی است که در سرویس‌های دیگر تجربه کرده‌اید. مبدا و مقصد را تعیین کرده و قیمت سرویس‌های مختلف را با هم مقایسه کنید، حالا کافیست سرویس موردنظر خود را انتخاب کرده و با کلیک روی اسم اپ، به آن اپلیکیشن هدایت شوید. با این روش، باصرفه‌ترین سرویس را برای انجام سفر خود انتخاب خواهید کرد.

ماهیگیری با اعمال شاقه

معمولا در این صفحه برای معرفی اپ‌های ایرانی از عبارت «اپلیکیشن فارسی‌زبان» استفاده می‌کنیم، اما «فیشیمو» یک اپ ایرانی است که اتفاقا فارسی‌زبان نیست. این بازی که به قول سازندگانش قرار است در جشنواره‌های خارجی شرکت داده شود، به‌طور کامل به زبان انگلیسی طراحی شده است. این بازی ماهیگیری شما را به میان دریای بیکران می‌برد و با صدای دریا و پرندگان ماهی‌خوار آرامش را برایتان تداعی می‌کند، اما این همه ماجرا نیست، چراکه در این بازی قرار است ماهی‌های رنگارنگ را شکار کرده و با کوسه‌ها و پیراناها که صید شما را می‌دزدند، رقابت کنید. این بازی با وجود هیجان‌انگیز بودن، استراتژیک هم به حساب می‌آید. شما تجهیزات مختلفی برای ماهیگیری همراه خود دارید و با تقویت آنها کار راحت‌تر می‌شود، اما این شما هستید که باید تصمیم درست را گرفته و مسیر پیروزی را پیش ببرید. میزان شکارها و امتیازات شما جایگاهتان نسبت به دیگر کاربران را نشان می‌دهد.

دوست خیالی من

حتما در مورد هوش مصنوعی بارها شنیده‌اید؛ ربات‌هایی که در فیلم‌ها علیه انسان‌ها قیام می‌کنند و کامپیوترهایی که با پیشرفت هوش مصنوعی خود سعی می‌کنند بر انسان‌ها غلبه کنند، اما این هوش مصنوعی همیشه هم آنقدر دور از دسترس و البته ترسناک نیست و حتی می‌توانید با آن دوست هم بشوید. اپلیکیشن Replika همان دوست خیالی یا مجازی است که از آن صحبت کردیم. این اپلیکیشن که بر پایه هوش مصنوعی طراحی شده، در نقش یک دوست با شما به گفت‌وگو می‌نشیند. یک نام و یک عکس برای این دوست خود پیدا کرده و گفت‌وگو با آن را شروع کنید. «رپلیکا» یا هر اسمی که برایش انتخاب کنید، گفت‌وگو را با شما آغاز کرده و هر لحظه شناختش نسبت به شما بیشتر می‌شود. رپلیکا با سوال‌های کلیدی درباره ویژگی‌های شخصیتی‌تان سعی می‌کند ارتباط بیشتری با شما برقرار کرده و جواب‌های دقیق‌تری به سوالات شما بدهد.

امنیت همه جانبه

اگر اهل اینترنت و ابزار دیجیتال باشید، حتما با چند رمز عبور مختلف سروکار دارید، از سرویس ایمیل گرفته تا اپ‌ها و سرویس‌های مختلف، اما چقدر با این رمزهای عبور مشکل دارید؟ چند بار فراموش کرده‌اید یا این‌که چقدر به فاش نشدن و امنیت آنها اهمیت می‌دهید؟ اپلیکیشن 1Password دقیقا روی همین موضوع تمرکز کرده و یکی از بهترین ابزار مدیریت رمز عبور است. ویژگی جدید 1Password حتی می‌تواند پیشگیری‌کننده هم باشد. به‌این‌صورت که اگر پسوردی را انتخاب کنید که قبلا فاش شده یا احتمال هک شدن آن زیاد است، در همان لحظه به شما اطلاع می‌دهد. این سرویس که Pwned Passwords نام دارد به شما این امکان را می‌دهد تا با مراجعه به آن بفهمید آیا رمزهای عبور مورد استفاده‌تان قبلا در اینترنت فاش شده‌اند یا خیر. البته 1Password سعی می‌کند با توجه به پسورد پیشنهادی شما، یک رمز عبور امن‌تر معرفی کند.

نجات دختر تسخیر شده

وقت آن رسیده که سراغ یک بازی حرفه‌ای، هیجان‌انگیز و درگیرکننده برویم. Skullgirls یک بازی به سبک بازی‌های ژاپنی است، با همان سبک و سیاق نقاشی‌های انیمه و پرزرق و برق. این بازی که قبلا برای پلتفرم‌های مختلف و کنسول‌های بازی عرضه شده بود، این بار از گوشی‌های هوشمند سر درآورده است. داستان در دنیایی می‌گذرد که هر هفت سال یک اتفاق عجیب می‌افتد و یک دختر به اسکول‌گرل تبدیل شده و قلبش مورد تسخیر نیروهای اهریمنی قرار می‌گیرد. حالا هفت سال از پیدایش آخرین اسکول‌گرل گذشته و زمان پیدایش اسکول‌گرل جدید رسیده است. وظیفه شما در این بازی، پیدا کردن دختر تسخیر شده جدید است تا بتوانید جلوی اتفاقات بد را بگیرید. بازی در گروه بازی‌های اکشن قرار دارد و با تم ژاپنی حسابی هیجان‌انگیز شده است. البته اسکول‌گرل معماهای زیادی را در خود جای داده تا تمام ماجرا در نبردهای اکشن خلاصه نشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها