احمد نجفی را از سال‌های دور با نقش‌آفرینی‌های خوب در فیلم‌هایی ماندگار به یاد می‌آوریم و او سخت‌ترین نقش‌ها را با استعداد بازیگری‌اش از آب و گل درمی‌آورد. دندان مار، گروهبان، تاواریش، پناهنده و آخرین بندر برخی از بازی‌های خوب نجفی در سینماست. بجز اینها، هنوز هم خیلی‌ها او را با نقش کارآگاه علوی می‌شناسند.
کد خبر: ۱۱۲۵۴۶۰

اما نجفی از جایی به بعد فقط به بازیگری بسنده نکرد و به سمت مسئولیتهای اجرایی در سینما حرکت کرد. بارزترین حضور اینچنینی او به عضویت در شورای عالی سینما در زمان ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد مربوط میشود. از آن پس، گرایش علنی او از یک طیف جناحی خاص، کارنامه این چهره را تحت تاثیر قرار داد و طرفداران جناح سیاسی مقابل در میان سینماگران فعالیتهای نجفی و همکارانش در شورای عالی سینما را زیرسوال بردند. این نقد و نظرها بعد از انحلال شورای عالی سینما در دولت روحانی شدت بیشتری به خود گرفت و احمد نجفی صریح اللهجه هم به انتقادات پاسخ میداد و وعدهها و اهداف عملی نشده شورای عالی سینما را متوجه اعضای بعدی میکرد. در این میان نجفی، فیلمی به نام «من یک ایرانیام» را با حضور علیرضا حیدری، قهرمان سابق کشتی ایران و جهان و در راستای غرور ملی ساخت که مدتها پشت خط اکران ماند. به نظر میرسید این مدت زمان طولانی برای نمایش فیلم، صرفا مربوط به سطح و کیفیت اثر نباشد و بحثهایی چون همسو نبودن نگاه سیاسی مدیران فعلی سینما با گرایش سیاسی نجفی هم در این مساله دخیل بوده است. با این حال وقتی مدتی قبل فیلم من یک ایرانیام بخت اکران را، آن هم در یکی از بدترین زمانهای ممکن به دست آورد، نجفی از کوره در رفت و مثل برخی شخصیتهای طغیانگر کارنامهاش، به پا خاست و به سازمان سینمایی رفت و گرد و خاک به راه انداخت. او شورای صنفی نمایش را ظالم خواند و وعده داد در این شورا را باید گل گرفت.

این وعده، شامگاه یکشنبه محقق شد و احمد نجفی با امکانات گل بازی راهی شد و واقعا در شورای صنفی نمایش را گل گرفت! او در ویدئویی که از این اتفاق منتشر شده، عنوان کرد شورای صنفی نمایش با زندگی مردم بازی میکند. نجفی همچنین خطاب به علی سرتیپی، یکی از تهیهکنندهها و پخشکنندههای سینما هم گفت: اگر گذاشتم به این راحتی این سینما را در دست بگیری!

او در پایان کارش و بعد از گل گرفتن در شورای صنفی نمایش هم خطاب به رئیس سازمان سینمایی گفت: آقای حیدریان! چه کسی باید جواب این جفای شورای صنفی نمایش را بدهد. چقدر پیش شما آمدم و شما سرتان را به نشانه تاسف تکان دادید. وقتش است کاری بکنید.

واکنش شورای صنفی نمایش اما به این اقدام عجیب احمد نجفی جالب بود. آنطور که در سینمادیلی آمد، روز گذشته منوچهر شاهسواری (مدیرعامل خانه سینما) و محمدرضا فرجی (نماینده وزارت ارشاد) با حضور در شورای صنفی نمایش از اعضای این شورا قدردانی کردند.

غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش هم درباره اقدام نجفی به مهر گرفت: شورای صنفی نمایش باید درمورد مسالهای اظهار نظر کند که در مورد آن طرح دعوی شده که در این مورد هیچ طرح موضوعی از سوی پخشکننده فیلم نداشتیم و هیچ اعتراضی هم از سوی احمد نجفی به شورا ارائه نشده است.

طبق آخرین خبر تا لحظه انتشار این گزارش، محمدرضا فرجی مدیر کل سینمای حرفهای از دستور رئیس سازمان سینمایی برای شفافسازی درباره روند اکران فیلم «من یک ایرانیام» ظرف 24 ساعت خبر داد.

هرچه هست، احمد نجفی سوژه این یکیدو روز سینماست؛ نیت خیر و دغدغه و دلسوزی او نسبت به فیلم خودش و سینمای ایران برکسی پوشیده نیست و قطعا خیلیها در این زمینه و بیعدالتی در اکران و فیلم سوزی با او هم نظر هستند. منتهی برخی درباره شیوه این گلایهها و اعتراضات، نقطه نظراتی دارند. باید منتظر ماند و دید جدال احمد نجفی و شورای صنفی نمایش به کجا خواهد رسید و سینماگرانی که نجفی آنها را خطاب قرار داد، در ادامه چه واکنشی نسبت به او خواهند داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها