شب رکـوردها در نوکمپ

تعریف و تمجید از لیونل مسی بعد از هر بازی بارسلونا به کاری تکراری طی چند سال اخیر تبدیل شده است. اما در فصل جاری فوتبال اسپانیا در کنار این روند عادی، جنبه دیگری نیز به عملکرد ستاره آرژانتینی اضافه شده است. بعد از رفتن نیمار از بارسا و کمرنگ‌تر شدن نقش بازیکنی همچون اینیستا، این مسی است که مسئولیت هماهنگی بازیکنان جدید را با تیم و حرکت رو به جلوی آن بیش از پیش به عهده گرفته است. بازی شنبه‌شب آبی اناری‌پوشان مقابل خیرونا بخوبی این مساله را نشان داد. مسی علاوه بر دو بار گلزنی در این بازی، نقش بسزایی در هت‌تریک لوئیس سوارز داشت که ابتدای فصل بسیار ناامید کننده بازی می‌کرد. کوتینیو نیز به واسطه بازی درخشان مسی توانست بخوبی با ترکیب والورده خود را وفق دهد و اولین گلش را در لباس این تیم کاتالانی بزند.
کد خبر: ۱۱۲۵۱۹۶

همین مساله باعث شد تا مربی و بازیکنان بارسا بعد از بازی به تمجید از این ستاره آرژانتینی بپردازند. در همین رابطه، ارنستو والورده سرمربی بارسلونا درباره عملکرد ستاره تیمش گفت: سخت است به برخی از چیزهای خاص عادت کرد. گاهی اوقات مسی میتواند شما را شگفت زده کند. این اتفاق در ضربه آزاد مقابل خیرونا رخ داد. مسی مسئولیت بزرگی در تیم دارد. به نظر میرسد این کار آسان است ولی چنین نیست. سرخیو بوسکتس، هافبک دفاعی بارسا نیز بعد از برد 6 بر یک تیمش مقابل خیرونا تصریح کرد: تحتتاثیر درخشش لیونل مسی، بازی بارسلونا هم بهتر میشود. او هر روز بهتر از روز قبل کار میکند و به ریتم مطلوبتر هم میرسد.

او ادامه داد: درخشش او تیم را به کار بیشتر وادار میکند و به نظرم تفاوت بارسلونا با بقیه تیمها در همین موضوع است. فیلیپه کوتینیو، بازیکن برزیلی جدید این تیم نیز دیگر بازیکنی بود که به تمجید از عملکرد مسی پرداخت و گفت: او گل فوقالعادهای به ثمر رساند و همه ما را فریب داد. مسی و لوییس سوارس گلزنی میکنند و همکاری خوبی در تیم دارند.

بازی شنبهشب از این جهت نیز قابل توجه بود که رکوردهایی به نام بازیکنان بارسا و خود تیم ثبت شد. گل اول بارسا توسط سوارز و روی پاس گل مسی به ثمر رسید. مسی با این پاس توانست به رکورد 148 پاس گل برسد و از این نظر بهترین بازیکن تاریخ لالیگا شود. شب درخشان مهاجم بارسلونا با یک رکوردشکنی دیگر همراه بود. خیرونا سی و هشتمین تیمی بود که توانست برابرش گلزنی کند و مسی بالاتر از آریتس آدوریس و رائول گونسالس (گلزنی مقابل 35 تیم مختلف) قرار گرفت. مهاجم آبیاناریها همچنین برترین گلزن تاریخ لالیگا با 407 گل است.

سوارز،گلزن اروگوئهای این تیم هم با زدن سه گل از رکورد 143 گل آلکانتارا گلزن قدیمی باشگاه بارسا گذشت و در مکان ششم برترین گلزنان تاریخ باشگاه بارسا ایستاد. بارسای تحت هدایت والورده نیز با این پیروزی یک رکورد مهم را پشت سر گذاشت. این تیم شنبهشب 32 بازی بدون شکست را در لالیگا به ثبت رساند و از رکورد بارسای گواردیولا (31 بازی بدون شکست) در فصل 11 - 2010 عبور کرد. اکنون آبی‌‌اناریها با رکورد تاریخی رئال سوسیهداد، شش بازی فاصله دارند. رئال از آوریل 1979 تا می1980 توانست 38 بازی را بدون شکست پشت سر بگذارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها