یک عکس، یک متن

مسجدی مانند بهشت

اگر به عنوان مسافر به قرشهر ترکیه سری بزنید، یکی از مکان‌هایی که بازدید از آن توسط اهالی به شما توصیه خواهد شد مسجد حمیدیه خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۲۴۹۵۵

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، این مسجد سال 1910 برای اهالی منطقه بنا شد. در آن زمان به خاطر تعداد کم ساکنان، مساحت کمی را به آن اختصاص دادند؛ اما سال 2015 که دیگر محیط داخلی آن پاسخگوی حضور نمازگزاران قرشهر نبود، مسجد تخریب و مجدد ساخته شد، اما این بار با مساحتی بیشتر و مهمتر از آن با طراحی داخلی بینظیر و چشمنوازتر.

آخرین بازماندگان خانههای زیرزمینی

در درههای خشک جنوب تونس، مردم قرنهاست در خانههای زیرزمینی روزگار میگذرانند. این خانهها به شکل تعدادی اتاق دور یک حیاط گرد هستند و پوشش گلی آنها ساکنانشان را از گرمای سوزان تابستان و بادهای زمستان در امان نگاه میدارد. اما در طول دهههای اخیر، کاهش جمعیت روستایی سبب شده افراد کمتری در این خانهها سکونت داشته باشند.

به گزارش رویترز، در زمان ریاست جمهوری حبیب بورقیبه در دهههای 1960 و 1970، مطابق با برنامههای مدرنیزاسیون وی، دهکدهها و شهرهای جدیدی ساخته شد. از همان زمان بسیاری از خانوادهها، خانههای زیرزمینی را رها کرده و زندگی جدیدی را آغاز کردند و روند متروکه شدن خانههای زیرزمینی سنتی تونس آغاز شد.

بزرگترین آینه طبیعی جهان

سلار د یونی، بزرگترین دشت نمکی دنیاست و به عنوان یکی از بهترین و شگفتانگیزترین مناظر آمریکای جنوبی در نظر گرفته میشود. در مجاورت آن هتلی ساخته شده از نمک و همچنین منابع عظیم لیتیوم دیده میشود. سلار د یونی سرزمینی رویایی برای عکاسهاست. همچنین گستره عظیم و بازتاب زیبای چهره آسمان پاک این دشت یعنی پسزمینهای زیبا برای خویشاندازها. سلار د یونی، تنها یک مقصد توریستی نیست. این منطقه بیش از 9 میلیون تن لیتیوم یا به عبارتی 50 تا 70 درصد از منابع شناخته شده لیتیوم دنیا را در خود جای داده است. شناختهشدهترین کاربرد لیتیوم، استفاده از آن در ساخت باتری تلفنهای همراه، تبلت، لپتاپ و دیگر لوازم الکترونیکی است.

با وجود آب و هوای خشک و شبهای سرد و خورشید سوزان، ساعات روز سلار د یونی عاری از موجودات زنده نیست، موجوداتی چون فلامینگوی صورتی و پرندهای کمیاب به نام مرغ مگسخوار.

ترامپ: من کچلم!

دونالد ترامپ، رئیسجمهور آمریکا پس از سالها پنهانکاری درباره طاسی سرش، در نهایت به آن واکنش نشان داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی در گردهمایی سالانه محافظهکاران (CPAC) در روز جمعه ناگهان پشتش را به سمت حضار کرد و با نشان دادن کچلی زیر موهایش اعلام کرد: من خیلی تلاش میکنم طاسی پشت سرم را پنهان کنم. خیلی سعی میکنم. البته زیاد هم بد به نظر نمیرسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها