همه نگاه‌ها به آزادی

هفته 24 لیگ برتر امروز با انجام چهار بازی به پایان خواهد رسید. دیدارهای این هفته با چهار بازی دیروز آغاز شد و امروز هم به پایان می‌رسد. بازی‌های این هفته نام گرامیداشت شهدای چوار را بر خود دارد؛ اما به احترام درگذشتگان سانحه غمبار هوایی، با یک دقیقه سکوت آغاز می‌شود. بازی‌های این هفته بیش از هر تیمی برای هواداران پرسپولیس اهمیت دارد که برای قهرمانی زودهنگام شتاب دارند و می‌خواهند رکوردی تازه را در فوتبال به ثبت برسانند.
کد خبر: ۱۱۲۴۶۵۴

در انتظار یک برد پرگل

هواداران پرسپولیس امروز با این امید به ورزشگاه آزادی میروند که ذوب آهن، فولاد و پارس جنوبی از بازیهای امروز امتیازی نگیرند. تقریبا همه هواداران قرمز معتقدند تیم آنها در آخرین بازی لیگ قهرمانان آسیا با غرور بازی کرد و با شکست 3بر یک مجازات شد. البته همه امیدوار هستند این نتیجه در بازی برگشت و همینطور ادامه لیگ قهرمانان آسیا جبران شود و آنها بتوانند به عنوان سرگروه راهی مرحله بعد شوند. آنها برای بازگشت به شرایط عادی، بسیار امیدوارانه به بازی امروز نگاه میکنند و توقع یک برد پرگل را دارند. بازی امروز در چارچوب لیگ برتر برگزار میشود و تفاوتی عمده با دیدار سهشنبه آنها دارد. لیگ برتر مدتهاست به نام پرسپولیس نوشته شده است. تا قبل از بازیهای دیروز و آغاز هفته 24 لیگ برتر، پرسپولیس نسبت به تیم دوم 16 امتیاز اختلاف داشت و این فاصله نجومی برای همه یک پیام خاص دارد: پرسپولیس قهرمانی این فصل را هم خیلی زود جشن میگیرد. حریف امروز قرمزهای تهرانی در ورزشگاه آزادی، استقلال خوزستان است. تیمی که تا گلو در بحران غرق است. بازیکنان این تیم به دلیل مشکلات مالی و ساختاری و بدقولی مدیران تیم، پنج روز تمرین را تعطیل کردند؛ اما این اعتصاب هم مشکلی را حل نکرد. عبدا... ویسی بدون اطلاع، تمرینات را رها کرد و تنهایی به تهران آمد و تیم هم بدون او سفر کرد. ویسی به سفر انفرادی رضایت نداد و در کنفرانس دیروز گفت اصلا من را اخراج کنید، اما مشکل تیم را حل کنید. حرفهای او البته با واکنش سریع و تند امیر سلطانی، مدیر باشگاه استقلال خوزستان روبه رو شد که به او توصیه کرد به کار فنی خودش بپردازد و در کار مدیریت باشگاه دخالت نکند. این حجم از حاشیهها برای تیمی که گزینه شماره دوی سقوط است، بسیار نگران کننده به نظر میرسد. باخت در بازی امروز میتواند استقلال خوزستان را به صورت جدی در کنار سیاهجامگان قرار دهد.

دست خالی شفر

استقلال شفر، همه هواداران این تیم را امیدوار کرده است؛ تیمی که الهلال را شکست داد و موجب اخراج سرمربی آن تیم شد. بعد از جبر عربستان و تسلیم AFC برای بازی نمایندگان ما با تیمهای عربستانی در زمین بیطرف، استقلال مجبور شد بازی خانگی خود را در مسقط عمان یعنی تقریبا در زمین الهلال برگزار کند؛ اما با این حال بازیکنان تیم با غیرت جنگیدند و یک برد سزاوارانه را جشن گرفتند. حالا استقلال در حالی به لیگ برتر برگشته که کاملا به لیگ قهرمانان امیدوار است. حریف امروز استقلال، فولاد است. تیمی که در مقاطعی از فصل، عالی عمل کرده؛ اما حالا در رده سوم است. سه امتیاز بازی امروز برای فولاد و استقلال به یک اندازه اهمیت دارد. اگر فولاد پیروز شود به نایبقهرمانی امیدوار میماند و اگر استقلال پیروز شود، میتواند امتیاز خود را به فولاد برساند. استقلال در این بازی سیدمهدی رحمتی را به دلیل التهاب زانو که عنوان شده، در اختیار ندارد. رحمتی بعد از ماهها نیمکتنشینی در چند بازی لیگ برتر و یک بازی جام حذفی (نیمهنهایی) و یک بازی لیگ قهرمانان به کار گرفته شده و در این دیدارها تنها یک گل خورده که آماری قابل قبول است. او بعد از کلینشیت در بازی با الهلال، به مشکل قدیمی زانو برخورده و همراه تیم به اهواز نرفته است. البته استقلالیها خوب میدانند در غیاب او یک دروازهبان آماده به نام سیدحسین حسینی حضور دارد که رکورد کلینشیت متوالی در تمام ادوار فوتبال ایران را به نام خود ثبت کرده است. البته آبیهای تهران فقط همین یک غایب را ندارند. آنها چهار بازیکن اثرگذار دیگر را هم در فهرست مسافران اهواز ندارند: پژمان منتظری، بهنام برزای، امید نورافکن و میلاد زکیپور هم همراه با کاروان آبیها به اهواز نرفتهاند. استقلال گرچه برای سه امتیاز خود بازی میکند، اما برد این تیم میتواند به نوعی به سود پرسپولیس هم باشد و به قهرمانی زودهنگام تیم سرخ تهران کمک کند.

برانکو: برای غصه خوردن و شادی کردن زمان نداریم

باید خیلی سریع به بازیها برگردیم. ما برای غصه خوردن و شادی کردن زمان نداریم. به هر حال باید سریع خودمان را با شرایط بازیها تطبیق بدهیم. السد در زمین خود بازی میکرد و از الهلال هم بهتر ظاهر شد. به هر حال آن بازی تمام شد. امروز باید در لیگ برتر بازی کنیم.

شاید روی کاغذ بازی آسانی برای ما تلقی شود؛ اما من انتظار یک بازی سخت و نامعلوم را دارم. بهترین ترکیب و بهترین بازیکنان را برای این بازی انتخاب میکنم.

من اینستاگرام را نمیخوانم، ولی شنیدم یک پیشکسوت نوشته یک کپسول آتشنشانی از بیرانوند بهتر است. واقعا تعجب میکنم یک عضو خانواده پرسپولیس اینطور درباره بهترین دروازهبان ایران و ملیپوش تیم ملی که عملکرد خوبی هم دارد، نظر میدهد. او روی گلهایی که خوردیم مقصر نبود.

برنامه بازیهای امروز

ذوبآهن ـ پدیده (ساعت 15:30)

پارس جنوبی جم ـ تراکتورسازی (ساعت 15:30)

فولاد ـ استقلال (ساعت 16)

پرسپولیس ـ استقلال خوزستان (ساعت 18:30)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها