این کنسرت تعریف دارد. نه فقط برای این‌که صدیق تعریف خواننده نام‌آشنای موسیقی ایرانی آن را برگزار می‌کند و کیفیت موسیقی‌اش هم مانند نامش شایسته تعریف و تجلیل است، بلکه به این دلیل که این هنرمند شناخته شده و صاحب نام حواسش هست بهار در پیش است و هنوز بسیاری از مردم زلزله‌زده کرمانشاه سرپناهی ندارند. حواسش هست تب و تاب روزهای نخستین فروکش کرده، دیگر هنرمندان مشغول جمع کردن کمک و سفر به مناطق زلزله‌زده و سلفی گرفتن با آوارها نیستند و سرما در عمق جان مردمی که هنوز نتوانسته‌اند سرپناهی داشته باشند،نفوذ کرده است.
کد خبر: ۱۱۲۴۲۰۶

به همین دلیل برنامهریزی کرده تا بعد از مدتها که در خلوت خود مشغول کار موسیقی و انتشار آلبوم بوده، به صحنه موسیقی برگردد و اجرای «به پیشواز بهار، برای همیاری و همدلی با کودکان زلزله» را از همدان و سپس کرمانشاه شروع کرده و به مرور راهی دیگر شهرها شود. کنسرت این خواننده موسیقی ایرانی شامل دو بخش است: بخش اول شامل قطعاتی از موسیقی اصیل و دستگاهی ایران و در بخش دوم آن قطعاتی از موسیقی مناطق مختلف کردستانات اجرا خواهد شد.

این توجه صدیق تعریف در ماه پایانی سال بسیار ارزشمند است و جا دارد هنرمندان دیگر هم دوباره به تکاپو بیفتند. مردم مناطق زلزلهزده نیاز به کمک دارند، نه اینکه هنرمند بزرگواری برود آنجا و از شدت تاثر کارش به بیمارستان بکشد! نیاز دارند حالا که همگی کمکم در حال آماده شدن برای آمدن سال نو و برنامهریزی برای ایام نوروزشان هستند، آنها را هم به خاطر داشته باشند و برای یاری رساندن به آنها تلاش کنند.

ماه پایانی سال که با اتمام ایام فاطمیه ترافیک برگزاری کنسرتها خواهد بود، میتواند فرصتی باشد تا گروههای موسیقی مختلف و همچنین اهالی دیگر هنرها هر کدام به اندازه توانشان کمک کنند و کمک کردن را به دیگران هم یادآوری کنند.

خلاصه آنکه جای آن دارد دیگر هنرمندان هم حالا که چند قدمی بیشتر تا آمدن بهار و عید نوروز فاصله نداریم، دوباره آستینها را بالا بزنند و به یاد بیاورند کرمانشاه هنوز نیاز به کمک دارد، نه تنها کرمانشاه که کوهبنان استان کرمان هم نیازمند یاری و کمک مردم و هنرمندان است. و البته نه تنها هنرمندان که همه ما به فکر این باشیم که بتوانیم دردی از این هموطنان درمان کنیم، مرهمی بر زخمهایشان،
از دست رفتهها و ویران شدههایشان باشیم.

زینب مرتضاییفرد

روزنامهنگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها