بهره‌برداری از صدها پروژه درمانی، اقتصادی و تجاری در سراسر کشور در دهه فجر

هدیه جشن تولد انقلاب

شیرینی سالروز انقلاب اسلامی ایران و ایام دهه فجر در 39 سالگی آن را شاید بیش از همه، آن قشری احساس کنند که این روزها آب و برق و گاز و مرکز بهداشت و درمان به روستاهای محروم و دورافتاده‌شان رسیده، یا جاده‌های خاکی‌شان آسفالت شده و زیرساخت‌های صنعتی گردشگری در روستا و شهر و استان‌شان در قالب طرح‌هایی کوچک و بزرگ به بهره‌برداری رسیده یا کلنگ‌زنی شده و قرار است توسعه و رونق اقتصادی را برایشان به همراه بیاورد؛ طرح‌هایی که از ابتدای دهه فجر در جای جای کشورمان درحال شکفتن است و در آستانه دهمین روز این ایام و بیست و دومین روز بهمن ماه جاویدان به اوج شکوفایی و ثمردهی رسیده است.
کد خبر: ۱۱۲۰۹۰۸

به گزارش جامجم، روزهای آخر هفته گذشته که مصادف میشد با آخرین روزهای ایاما... فجر، روزهای شلوغ و پرهیجانی برای بسیاری از مناطق کشور بود؛ بیشتر مناطق کوچک و محروم و دورافتاده؛ مناطقی که حضور وزیران و معاونان وزرا و مسئولان ارشد محلی قیچی به دست برای بریدن روبان طرحهای متعدد قابل افتتاح، آنها را در صدر اخبار داخلی کشور یا حتی خارجی قرار داد تا شهروندانشان بدانند که مسئولان طی سال گذشته و تا حد مقدور و ممکن به فکر آنها بوده و برای برآوردن نیازهایشان تلاش ممکن را کرده اند و سند ادعایشان هم همین طرحهایی است که ردیف به ردیف به بار نشسته و درحال بهرهبرداری است.

19 پروژه بندری و صدها نفر اشتغالزایی در هرمزگان

بخشی از شادی افتتاح این پروژههای صنعتی زیرساختی و تجاری اقتصادی به مردم استان هرمزگان در جنوب کشورمان رسید که طی روز پنجشنبه؛ 19 بهمن همراه و همگام با مسئولان محلی و کشوری (از جمله آخوندی، وزیر راه و شهرسازی) شاهد رونمایی از 19 طرح بندری و دریایی از جمله پنج فروند اسکله فلزی شناور بودند که الهمراد عفیفیپور، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعتبار اجرای آنها را بالغ بر
4500 میلیارد ریال اعلام کرد.

عفیفیپور در حاشیه مراسم افتتاح از این طرحها گفت: با بهرهبرداری از این پروژهها، برای بیش از 700 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد میشود.

دهها طرح بهداشتی درمانی و 4 عمل رایگان جراحی

هرمزگان آخر هفته گذشته، ساعات شلوغ و پرافتتاحی را پشت سر گذراند، زیرا علاوه بر افتتاح پروژههای متعدد دریانوردی و بندری با حضور وزیر راه و شهرسازی، شاهد افتتاح طرحهای بهداشتی درمانی ویژهای هم با حضور وزیر بهداشت بود. بهرهبرداری از اولین آمبولانس تخصصی و مدرن دریایی، 20 دستگاه خودروی آمبولانس و کلینیک تجمیعی دندانپزشکی روز گذشته با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بندرعباس صورت گرفت و سیدحسین داوودی ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در حاشیه این بهرهبرداری گفت: آمبولانس تخصصی و مدرن دریایی که امروز بهرهبرداری از آن آغاز شد به
چهار تخت مجهز بوده و دارای تجهیزات کامل مراقبتهای ویژه است.

طرحهای بهداشتی درمانی هرمزگان به این چند طرح محدود نشد و سید حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفرش به این استان، 288 طرح بهداشتی و درمانی در شهرها و روستاهای هرمزگان را افتتاح کرد که از جمله آنها میتوان به طرح الحاق بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان جاسک، بهرهبرداری از چهار کلینیک تخصصی، مجتمع آزمایشگاهی دانشکده بهداشت بندرعباس، اورژانس بیمارستان ابن سینا، سه بلوک زایمانی در بیمارستانهای قشم، بستک و بندرلنگه و مرکز غربالگری سرطان اشاره کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که پا به هر استانی بگذارد، دست و دلش هم تماسی با چشمان بی فروغ هموطنان محروم کشور دارد، این بار هم در کنار افتتاح طرحهای متعدد بهداشتی و درمانی، با حضور در کلینیک چشم پزشکی بنیاد خیریه نورآوران سلامت روستای آبنما شهرستان رودان، شماری از بیماران را ویزیت و چهار عمل جراحی چشم نیز انجام داد.

مناطقی که گازدار شدند

روستاییان آذربایجان شرقی هم چشم و دلشان به افتتاح طرحهایی در روزهای گذشته روشن شد؛ بیشتر مردم روستاهای شهرستان هوراند که هزارخانوارشان تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفتند.

این خبر را ظهیر مقدم، رئیس اداره گاز شهرستان داد و گفت این گازرسانی به
9 روستای شهرستان صورت گرفته و با اجرای آن درکل 71 روستای شهرستان از نعمت گاز طبیعی بهرهمند شدهاند و در مجموع تعداد خانوارهای روستایی بهرهمند از نعمت گاز به 95 درصد رسیده است.

ایلامیها هم طرحهای خوبی در زمینه گازرسانی داشتند، و بخش مهمی از این طرحها مربوط به شهرستان سیروان این استان بود. عباسی شمسالهی، مدیرعامل شرکت گاز ایلام دراین باره گفت: از مجموع 62 روستای شهرستان سیروان 48 روستا قبلا گازدار شده بودند که در دهه فجر نیز
99 روستای دیگر عملیات گازرسانی به آنها آغاز خواهد شد که با بهرهبرداری از این پروژهها صد درصد جمعیت روستایی شهرستان سیروان به شبکه گاز متصل میشوند. ضمن اینکه هم اکنون تمامی نقاط شهری این شهرستان نیز گازدار هستند.

روزهای پربار دزفولیها

بیشترین طرحهای افتتاحی در خوزستان اما طرحهای مربوط به کشاورزی بود. در هشتمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی هفت طرح کشاورزی با سرمایهگذاری بیش از هفت میلیاردتومان، در دزفول به بهرهبرداری رسید.

احمد زارعی، مدیر جهاد کشاورزی دزفول این طرحها را شامل سه گلخانه مدرن صنعتی، یک واحد سردخانه دو منظوره و دو پروژه اجرای آبیاری تحت فشار با اشتغالزایی 45 نفر عنوان کرد و حجم سرمایهگذاری برای آنها را نیز هفت میلیارد و 165 میلیون تومان برشمرد.

دو طرح تولیدی، صنعتی دیگر هم در دزفول و با حضور مسئولان به بهرهبرداری رسید؛ طرحهایی که مهراب عبدالهی، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول یکی از آنها را کارخانه آسفالت با سرمایهگذاری 30 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در روستای کهنک بخش چغامیش دزفول عنوان کرد و دیگری را یک شرکت تولید دیوارههای بتنی و تیر برق با سرمایهگذاری بالغ بر 50میلیارد ریال در شهرک حمزه دزفول که با افتتاح آن برای 25 نفر اشتغالزایی ایجاد شده است.

افتتاح طرحهای عمرانی در سمنان

استان سمنان و بویژه شهرستان گرمسار بیشتر شاهد رونمایی از چند طرح عمرانی بود. داریوش طاهری، فرماندار گرمسار این طرحها را شامل افتتاح ساختمان پزشکی قانونی و شهرداری این شهرستان خواند و گفت: برای ساخت و تکمیل این پروژهها 9میلیارد تومان هزینه شده است.

طاهری از بهرهبرداری طرحهای عمرانی در 21 روستای بخش مرکزی گرمسار طی امروز؛ 21 بهمن نیز خبر داد و افزود: این طرحها شامل همسطح سازی کانال انتقال آب روستایی، زیرسازی، جدولگذاری و آسفالت معابر روستایی است که اعتباری معادل یک میلیارد و 750میلیون تومان برایشان هزینه شده است.

وی یادآور شد که با برنامهریزیهای صورت گرفته در گرمسار طی سنوات گذشته، روستاییان زیادی به روستاها بازگشتهاند.

واحدهای صنعتی راکد در قم احیا میشوند

بهرهبرداری از طرحهای صنعتی هم به استان قم رسید؛ طرحهایی که فعلا و در این ایام، پنج مورد آن با اشتغالزایی حدود 200 نفر به بهرهبرداری رسید و به گفته محمود سیجانی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، بیش از 290 واحد صنعتی دیگر هم که پیش از این در قم بوده و اکنون تعطیل هستند، طرح احیا و راهاندازی آنها کلید خورده است.

سیجانی یادآور شد که اعتباری بالغ بر 125 میلیارد تومان برای طرحهای تازه افتتاح شده، هزینه شده و خوشبختانه طرحهای صنعتی به بهرهبرداری رسیده همگی ظرفیت دانش بنیان شدن دارند.

شایانذکر است در طول دهه فجر سال جاری 146 پروژه مختلف عمرانی و صنعتی با سرمایهگذاری 492 میلیارد تومان در قم به مرحله بهرهبرداری رسیده است.

پروژه پرورش ماهی در قفس سد زاگرس، هدیه ایام فجر به مردم شهرستان گیلانغرب کرمانشاه بود.

این پروژه با ظرفیت 200 تن در سال و با اشتغالزایی 30 نفر با در شهرستان گیلانغرب به بهرهبرداری رسید.

وزیر علوم با دست پر در همدان

هشتمین روز از دهه فجر در استان همدان، مصادف شد با حضور دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این استان که با دست پر راهی همدان شده بود که شامل هفت طرح عمرانی و علمی در دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه ملی ملایر میشد.

ساختمان دانشکده پیراپزشکی خاتمالانبیا (ص) دانشگاه آزاد اسلامی ملایر، محوطهسازی و آسفالت سایت مذکور، گلخانه کشت بافت هیدوپونیک و پژوهشکده اسکان (ساختمان و کانکس پیشساخته) رستوران و کافیشاپ افتتاح و عملیات اجرایی پروژه پرتودرمانی و سرطانشناسی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر از جمله این طرحها بود.

کلنگزنی بزرگترین نهالستان گردوی کشور در تویسرکان همدان هم طرح دیگری بود که در روستای مرادآباد اجرایی شد. حبیب مومیوند،فرماندار شهرستان تویسرکان گفت: این نهالستان از 11 هکتار زمین برخوردار است و برای ایجاد آن اعتباری بیش از 90 میلیارد ریال برآورد شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها