مسعود فروتن در برنامه رادیو شب گفت تلاش می‌کند به دیگران انرژی دهد. او گفت کار را از بزرگانی یاد گرفته که وقتی با اثری با کیفیت مواجه می‌شدند از آن تعریف می‌کردند و ادامه داد در برابر کارهایی که مورد پسند او نیستند هم بد نمی‌گوید چرا که نمی‌تواند دیگران را برنجاند.
کد خبر: ۱۱۲۰۴۹۹

او درباره قصه‌هایی که می‌نویسد هم گفت که معمولا این آثار واقعی هستند و تمایل فراوانی به نوستالژی دارد. او که 72 ساله است از دورانی کودکی‌اش یاد کرد که شب هنگام که پدرش از سرکار برمی‌گشت می‌نشستند و برنامه‌های رادیو را می‌شنیدند؛ برنامه‌هایی مثل قصه شب و مشاعره که پدرش با شنیدن یک بیت به سرعت نام فردی را که آن سروده بود بر زبان می‌آورد.

وفاداری میلی‌متری به فیلمنامه

گفت‌وگوی رضا رشیدپور در اولین برنامه هفت ویژه جشنواره فیلم فجر با حمید نعمت‌ا... واکنش‌های متفاوت این کارگردان را در برداشت. مثلا در قسمتی که پرسید فیلم‌هایت را با بوتیک مقایسه می‌کنند پاسخ نعمت‌ا... این بود که این موضوع نسبی است و خیلی‌ها فیلم‌های دیگر او را به‌عنوان بهترین می‌پسندند. یا وقتی از او درباره این‌که دیالوگ‌های فیلم یا وجه روانشناختی و جامعه‌شناسانه فیلم‌هایش محصول نگاه او یا مقدم‌دوست است پاسخ داد: به هیچ عنوان چنین تقسیم‌بندی نداریم و محصول حرف زدن و گفت‌وگوست. نکته جالب از صحبت‌های برنامه جایی بود که امین حیایی درباره فیلمنامه نعمت‌ا... و اجرای آن حرف زد و گفت اگر دیگران سانتی‌متری مطابق با فیلمنامه پیش می‌روند و به آن وفادارند این کارگردان میلی‌متری وفادار است.

تصمیم گرفتم هفت را اجرا نکنم

مهران مدیری در برنامه هفت درباره دلیل عدم حضورش گفت: بعد از این‌که اعلام شد قرار است مجری هفت باشم، هجمه بسیاری از سوی رسانه‌ها به‌وجود آمد که چرا مهران مدیری؟ اجازه بدهید که بگویم قبل از این قضاوت‌ها و پیش داوری‌ها و انتقادها، من تصمیم گرفتم اجرای هفت را قبول نکنم. در واقع احساس می‌کردم که نمی‌رسم چون ضبط برنامه دورهمی را داشتم. وی درادامه تصریح کرد، اما به نظرم رسانه‌ها هم باید کمی صبورتر باشند، چون نقد باید بر این مبنا باشد که چیزی را دید و بعد نظر داد. به هر حال الان خوشحالم که مجری هفت نیستم، چون می‌دانم که سخت است و همین الان هم خیلی از هجمه‌های رسانه‌ای سمت شماست آقای رشیدپور.

تحمل دوری از ایران را ندارم

سالار عقیلی در ویژه‌برنامه دهه فجر ای ایران در شبکه یک درباره ساخت آثار فراوان درباره ایران گفت که میهن‌دوستی فراوان و همچنین فعالیت در موسیقی اصیل ایرانی نقش داشته است. عقیلی افزود همیشه وقتی یک ماه یا بیشتر بیرون از ایران اجرا داشته است، پس از چند روز تمایل دارد زودتر به ایران برگردد و برای این اتفاق لحظه‌شماری می‌کند و با صداقت می‌گوید که تحمل دوری برای او سخت است. وقتی هم از جایگاه فعلی و حمایت‌های فراوانی که او را به این موقعیت رسانده پرسیده شد پاسخ داد هنر هر هنرمندی است که می‌تواند جایگاه او را تعیین کند، نه حمایت غیرمردمی. او همچنین یادی از مرحوم افشین یداللهی کرد و گفت که این شاعر همراه او و بابک زرین سه ضلع مثلث بودند و خبر از اثری شنیدنی محصول سه نفری‌شان داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها