معاون وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد:

کیفیت گندم تولیدی، جوابگوی نیاز کشور است

کشاورز گفت: با توجه به ارتقای کیفیت گندم، گندم تولیدی جوابگوی تمامی نیاز کشور است.
کد خبر: ۱۱۲۰۱۱۳

باشگاه خبرنگاران جوان،عباس کشاورز معاون امور زراعت جهاد کشاورزی در نشست خبری که به مناسبت دهه فجر برگزاری شد، با اشاره به اینکه در چهار سال اخیر تولید و صادرات سبزی و صیفی رشد خوبی داشتیم، اظهار کرد: در 9 ماهه امسال 370هزارتن گوجه فرنگی، 500هزارتن فرآورده گوجه فرنگی، 800هزارتن هندوانه و خربزه و 100هزارتن پیاز صادر شد.

وی با اشاره به اینکه فناوری موجود در زمینه سبزی و صیفی در اختیار کشاورز از جایگاه ممتازی برخوردار است، افزود: کشاورزان مناطق جنوب جیرفت،کهنوج، هرمزگان و بوشهر از توصیههای وزارتخانه به خوبی استقبال کردند، به طوریکه اقدام به کشت نشا و آبیاری طیف مزارع خود کردند.

بهره وری آب، 6 درصد افزایش یافت

معاون وزیر جهار کشاورزی با اشاره به اینکه در چهار سال گذشته 6 درصد بهره وری آب افزایش یافته است، افزود: این امر بیانگر صرفه جویی 4.5میلیارد متر مکعب آب در سالهای اخیر است که در صورت استمرار در برنامه ششم، بحران آب مدیریت خواهد شد.وی با اشاره به اینکه تولید گندم بسیار حائز اهمیت است، گفت: مصرف گندم 40درصد کالری و 38 درصد پروتئین را تامین میکند . کشاورز تصریح کرد: سطح زیر کشت گندم در مساحت 6 میلیون هکتاری نصف اراضی زراعی کشور را تشکیل میدهد و توجه کشاورزان در تولید این محصول بیشتر به آب باران است.

وی از کاهش 2.5 درصدی تولید گندم در سال زراعی 95-96 نسبت به برنامه خبر داد و گفت: برنامه تولید گندم 12.6میلیون تن بود که به سبب کاهش میزان بارندگی با 2.5درصد به رقم 12.3میلیون تن رسید که با وجود شرایط اقلیمی رقم مناسبی است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه خودکفایی گندم کماکان استمرار خواهد داشت، بیان کرد: سیاست و برنامه وزارت جهاد در این بخش از قبیل تدارک بذر، نهاده و مکانیزاسیون به نحو مطلوبی ادامه خواهد داشت.

کشاورز با اشاره به اینکه کارایی مصرف آب از حدود 500گرم پنج سال گذشته به 750گرم رسیده است، یادآور شد: این امر بدان معناست که از هر متر مکعب 750گرم گندم تولید کردیم که این امر با رشد 50 درصدی همراه است.

وی از ارتقای کیفیت گندم تولید داخل خبر داد و افزود: هم اکنون گندم تولیدی جوابگوی تمامی نیازهای کشور است و کیفیت آن مشکلی ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها