در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
به گزارش جامجم سیدامید فاطمی، رئیس مرکز یادگیری الکترونیکی دانشگاه تهران دراینباره میگوید: با آموزش الکترونیکی و پیشرفتهای فناوری میتوان یادگیری را بهبود بخشید. با توجه به این تعریف که در یادگیری الکترونیکی با افزایش تعامل میان کاربران، سامانه و محتوا براساس ارتباطات فضای مجازی یادگیری شکل میگیرد، پس نقش اصلی در زیرساخت وجود شبکه ارتباطی و اینترنت است که در حال حاضر در کشور ما وجود دارد و از این نظر زیرساخت خوبی داریم.
عضو هیأت مدیره انجمن علمی یادگیری الکترونیکی در ادامه اضافه میکند: آموزش الکترونیکی نیاز به زیرساختهای گستردهتر دیگری مانند زیرساختهای تولید محتوا و زیرساختهای فرهنگی و ترویجی برای شناخت این روش دارد. آموزش مجازی یا کلاس مجازی زنده که در آن یادگیرندگان و یاددهنده همزمان از طریق اینترنت تعامل زنده صوتی و تصویری دارند صرفا مساله بعد مکان را نسبت به روش حضوری برای دانشجو و استادان برطرف کرده است و میتوان گفت از بسیاری از مزایای آموزش چهره به چهره بیبهره است و مشکلاتی از قبیل سختی تعامل از دور و قطع و وصل شدن اینترنت نیز دارد. این نحوه آموزش با یادگیری الکترونیکی که یادگیری دانشجو محور شکل میگیرد، متفاوت است.
دبیر علمی کنفرانس دوازدهم، با بیان این که یکی از اقدامات مهم برای فرهنگسازی و توسعه درک صحیح از یادگیری الکترونیکی کنفرانسهای سالانه یادگیری و یاددهی الکترونیکی است که انجمن علمی یادگیری الکترونیکی دنبال میکند و امسال در دانشگاه تهران برگزار میشود، افزود: در این کنفرانس علاوه بر توجه به مسأله آموزش و فرهنگسازی از طریق برگزاری کارگاههای آموزشی، جشنواره و سخنرانی و علاوه بر توجه به مسائل پژوهشی از طریق ارائه یافتههای علمی پژوهشگران در مقالات علمی به مسائل فناوری و کسب و کار از طریق برگزاری رویداد استارت آپی نیز توجه شده است.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگوی «جامجم» با رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور مطرح شد