مجید مجیدی پس از تماشای «زنانی با گوشواره‌های باروتی» نگاه جسورانه و انسانی کارگردان این مستند را تحسین کرد.
کد خبر: ۱۱۱۹۱۸۲

به گزارش ایسنا، کارگردان «محمد رسولا...» و «رنگ خدا» در متنی که پس از تماشای این مستند نوشت و در اختیار ایسنا قرار گرفته آورده است:

«به نام خالق زیباییها، فیلم زیبا و تحسینبرانگیز زنانی با گوشوارههای باروتی را دیدم و از نگاه جسورانه و انسانی جناب فرهمند بسیار لذت بردم. مطمئنم این اثر جهانی خواهد شد و تبریک و خسته نباشی به همه عوامل سختکوش این اثر دارم. با آرزوی موفقیتها و آثار ارزشمند دیگر.»

زنانی با گوشوارههای باروتی به کارگردانی رضا فرهمند و تهیهکنندگی مرتضی شعبانی یکی از دو مستند حاضر در بخش سودای سیمرغ سیوششمین جشنواره فیلم فجر و از مستندهای برگزیده جشنواره سینما حقیقت است.

در این مستند ما با «نور» ژورنالیست جنگ همراه میشویم. او با همه مخاطرهها و فشارهای اجتماعی که برای حضورش در جنگ با داعش وجود دارد مصرانه مبارزه میکند، پا به پای رزمندهها پیش میرود و گزارش میگیرد. او به کمپ پناهجویی بیوهها و کودکان داعشی میرود تا روایتهای پوشیده و احساسات کشته شده آنها را به تصویر بکشد، اما روایت زنانگی نو از جنگ همینجا به پایان نمیرسد.

رویکرد این مستند پرداختن به زنان و کودکانی است که در جنگ با داعش بودند. از اینرو، برای اولین بار تصاویری از این زنان در یک اثر نشان داده میشود که دستاندرکاران آن ادعا میکنند تا بهحال در هیچ فیلم مستند یا رسانهای نمایش داده نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها