فرمانده انتظامی استان البرز از انهدام هفت باند خفت گیری خبر داد و گفت: در این رابطه ۱۷ نفر دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۱۱۹۰۴۲
انهدام ۷ باند خفت گیری در البرز

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، سردار عباسعلی محمدیان پیش از ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، ضمن تبریک دهه فجر، از دستگیری ۱۷ سارق خفت گیر طی هفته گذشته که در فردیس و کرج اقدام به خفت گیری می‌کردند، خبر داد و اظهار کرد: این سارقان در باندهای دو و سه نفره اقدام به سرقت تلفن همراه، پول، طلا و غیره از مردم می‌کردند.

وی بابیان اینکه سارقان دستگیرشده در قالب هفت باند شامل پنج باند سرقت به عنف گوشی تلفن همراه و کیف‌قاپی، یک باند سرقت خودرو و یک باند سرقت طلا و جواهر از افراد میان‌سال اقدام به سرقت می‌کردند، گفت: این سارقان با استفاده از سلاح سرد با تشکیل باندهای دونفره و سه‌نفره که میانگین سنی آن‌ها ۱۸ تا ۲۷ سال بوده، با اختیار داشتند پنج دستگاه خودروی پراید، سمند و پژو پارس و دو دستگاه موتورسیکلت با تردد در نقاط مختلف شهر، سد راه شهروندان شده و با به‌کارگیری سلاح سرد گوشی تلفن همراه، وجه نقد و سایر اموال آنان را سرقت می‌کردند.

به گفته وی، در مواقعی که شهروندان در خود مقاومت نشان می‌دادند، سارقان ضمن سرقت اقدام به جرح مالباختگان می‌کردند و متواری می‌شدند.

سردار محمدیان با اشاره به اینکه سارقان با استفاده از موتورسیکلت در خیابان‌ها پرسه می‌زدند و با شناسایی خودروهای تک‌سرنشین اقدام به تهدید آن‌ها می‌کردند و اموال آن‌ها را به سرقت می‌بردند، گفت: سارقان در برخی مواقع با استفاده از یک دستگاه خودرو سمند در پوشش مسافرکش، مبادرت به سوار کردن زنان مسن کرده و در بین راه، با توسل به‌زور اقدام به سرقت کیف حامل وجه نقد و طلاهای مالباخته می‌کردند.

اعتراف به ۱۰۰ فقره سرقت

وی گفت: متهمان طی اقدامات گسترده پلیسی و چندین عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند و در بازجویی‌های مأموران جمعاً به ۱۰۰ فقره سرقت اعتراف کردند آن‌ها دارای سابقه کیفری مرتبط بودند تاکنون ۲۰ نفر از مالباختگان به پلیس مراجعه کرده است.

وی بابیان اینکه پیش‌بینی می‌شود که تعداد شکایت‌ها بیشتر از این آمار باشد، از شهروندان خواست درصورتی‌که طی سه ماه گذشته از آن‌ها اقدام به زورگیری شده است، به پلیس مراجعه کنند.

فرمانده انتظامی استان البرز به مجرمان هشدار داد که دست از رفتارهای مجرمانه خود بردارند چراکه پلیس در کوتاه‌ترین زمان، آن‌ها را دستگیر خواهد کرد.

وی همچنین از شهروندان خواست تا در صورت مواجه‌شدن با سارقان زورگیر، اطلاعات آن‌ها مانند چهره، شماره پلاک خودرو و غیره را به خاطر داشته باشند و در مقابل آن‌ها از خود مقاومت نشان ندهد.

سردار محمدیان در بخش دیگری از تشدید نظارت بر واحدهای خدماتی خبر داد و گفت: از شهروندان می‌خواهیم برای نظافت منزل از شرکت‌های معتبر استفاده کنند و به‌هیچ‌عنوان به افرادی که به‌صورت دوره‌گرد مراجعه می‌کنند، اعتماد نکنند.

وی با اشاره به اینکه واحدهای خدماتی که مجوز ندارند پلمپ می‌شوند، خاطرنشان کرد: از شهروندان می‌خواهیم به تبلیغاتی که در سطح محله‌ها برای نظافت منزل پخش می‌شود اکتفا نکرده و برای نظافت منزل خود با شرکت‌هایی همکاری کنند که به تبلیغات خود را به‌صورت رسمی در روزنامه‌ها منتشر می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان البرز از شهروندان خواست تا وسایل باارزش و یا کلید منزل خود را در دسترس افرادی که برای نظافت منزل مراجعه می‌کنند، قرار ندهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها