رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، با بیان اینکه تهران و شهرهای بزرگ کشور در برابر حوادث احتمالی آسیب پذیر هستند، گفت: بر اساس گزارش شورایاران، در مناطق جنوب شهر موارد متعددی از خفت گیری، زورگیری و آزار و اذیت صورت می گیرد.
کد خبر: ۹۱۴۸۲۴
کلانشهرها؛ آسیب پذیر در برابر حوادث و  آسیب های اجتماعی

به گزارش جام جم آنلاین ، رحمت اله حافظی در جلسه امروز شورای شهر تهران در بررسی حادثه شهران، با اشاره به اینکه این اتفاق محدود، نقطه ای و کوچک بود، تاکید کرد: حادثه شهران نشان داد که آسیب پذیری ما در شهر تهران و شهرهای بزرگ کشور در برابر حوادث احتمالی مثل زلزله بسیار بالا است. در این حادثه محدود شاهد بودیم که حوزه های مختلف در مرحله حین بحران سردرگم بودند و مدیریت و فرماندهی واحدی نداشتند.

وی یکی از علل این امر را ضعف ساختاری ستاد مدیریت بحران کشور دانست و گفت: وقتی جایگاه این مجموعه در سطح معاون وزیر کشور است، سایر دستگاه ها تبعیت لازم را نخواهند داشت لذا پیشنهاد می شود این ستاد به سطح معاون رئیس جمهور ارتقا یابد تا بتواند تمام دستگاه های اجرایی را تحت امر خود قرار دهد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، همچنین به نبود مدیریت یکپارچه شهری اشاره و اظهار کرد: مجلس نهم، شورا و مدیریت شهری را رقیب خود تلقی می کرد و همکاری لازم را نداشت از نمایندگان دوره جدید درخواست می کنیم با طرح مدیریت یکپارچه شهری زمینه سازی لازم را برای فرماندهی واحد در عملیات مقابله با بحران را انجام دهند.

وی پس از ارائه گزارش فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه انتظار داریم امنیت شهر تهران تامین شود، تصریح کرد: ناجا باید عرصه های بی دفاع شهری به خصوص عرصه های عمومی را شناسایی کند و نقشه اجرایی بر این اماکن داشته باشد. این موضوع می تواند نقطه همکاری مشترک میان شهرداری و ناجا قرار گیرد.

وی با اشاره به بازدیدهای کمیسیون سلامت شورای شهر از مناطق جنوبی شهر تهران تاکید کرد: بر اساس اعلام نظر شورایاران، در مناطق جنوب شهر موارد متعددی از خفت گیری، زورگیری و آزار و اذیت صورت می گیرد این موضوع نیاز به مداخله جدی نیروی انتظامی دارد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران درباره موضوع متکدیان نیز اعلام کرد: قانون گذار برای جمع آوری متکدیان و توانمندسازی آنها تکالیفی را بر عهده قوه قضائیه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شهرداری ها و ناجا وضع کرده است انتظار می رود با همکاری مشترک میان این دستگاه ها این معضل نیز مدیریت شود تا در سر چهار راه های شهر شاهد حضور این افراد نباشیم.

حافظی با بیان اینکه کوره پزخانه های شهر تهران میراث فرهنگی شهر محسوب می شود، گفت: این مکان ها باید به عنوان فرصت گردشگری و جذب توریست احیا و ترمیم شود و نباید این مکان ها را تخریب کرد.

مینا مولایی - جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها