یک عکس، یک متن

نهنگ قاتل به حرف آمد

محققان به یک نهنگ قاتل ماده آموزش داده‌اند تا سه کلمه از جمله سلام را بگوید. به گزارش بی‌.بی.سی، محققان به یک نهنگ قاتل آموزش داده‌اند تا چند کلمه به زبان انسان حرف بزند.
کد خبر: ۱۱۱۸۹۴۳

این نهنگ ماده 16 ساله «ویکی» نام دارد و در یک پارک دریایی فرانسوی دریایی زندگی میکند. ویکی سه واژه سلام، خداحافظ و Amy را یاد گرفته و میتواند تا سه بشمارد. اصوات این نهنگ شبیه صدای طوطی است با این وجود فرد میتواند براحتی آن را درک کند. نهنگهای قاتل میتوانند براحتی تن صدای انسان را تقلید کنند. هر چند محققان مهارتهای ارتباطی ویکی را آزمایش نکردهاند، اما معتقدند در آینده میتوان با این حیوانات ارتباط برقرار کرد.

آمادهباش ورزشگاه‌‌های روسیه

رئیسجمهور روسیه به وسیله هلیکوپتر یکی از 12 ورزشگاه میزبان جام جهانی 2018 فوتبال را مورد بازرسی قرار داد.

به گزارش تسنیم، ولادیمیر پوتین در خلال پروازش از فرودگاه پلاتوف روستوف به کارخانه روستلماش به بازرسی دقیق هوایی از ورزشگاه این شهر و محیطهای اطراف آن که میزبان دیدارهای جام جهانی 2018 خواهد بود، پرداخت. در این پرواز که با هلیکوپتر انجام شد واسیلی گولوبف، فرماندار روستوف درباره زیرساختها و آمادگی ورزشگاه روستوف برای میزبانی از جام جهانی 2018 به رئیسجمهور روسیه گزارشی ارائه کرد. در مجموعه ورزشی اطراف ورزشگاه روستوف مسیرهای قایقرانی، ورزشهای آبی، هندبال و محل اسبسواری طراحی شدهاند.

صید اژدها در سیبری

ماهیگیر 25 ساله روس موفق به صید دو ماهی شبیه به اژدها، از رودخانه «ایرتیش» سیبری شد.

به گزارش ایران آنلاین، «الکسی ولکوف» گفته پس از صید این دو ماهی شگفتزده شده است. یک کارشناس محیط زیست پس از انتشار تصاویر ماهیها اعلام کرد بعید است که شکل این ماهیها بهدلیل جهشهای ژنتیکی تغییر پیدا کرده باشد.

این در حالی است که یکی از ماهیها 14 و دیگری هفت کیلوگرم وزن داشته و شاخهای روی سرشان شکل ظاهری آنها را بسیار متفاوت کرده است.این ماهیگیر پس از خوردن ماهیها سرشان را خشک کرده و در خانهاش نگهداری میکند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها