صنعت نفت با اشتباهات سوشا از صعود به فینال جام حذفی بازماند

استقـلال، یک پای جام

پرافتخارترین تیم جام حذفی، حالا آماده است تا یک بار دیگر فاتح این تورنمنت اقتصادی و میانبر شود. استقلال در آبادان مقابل صنعت نفت به پیروزی 2بر یک رسید و برای یازدهمین بار راهی دیدار نهایی شد.
کد خبر: ۱۱۱۸۲۱۸

ورزشگاه یکدست زردپوش تختی آبادان معنایی جز این نداشت که استقلال برای رسیدن به فینال یک بازی سخت و سنگین را پیش رو دارد. انگیزههای صنعت نفت هم برای این بازی در اوج خودش قرار داشت. برزیلیپوشان آبادان آمده بودند تا بعد از کنار زدن پرسپولیس، با پیروزی مقابل استقلال و صعود به فینال در آستانه نخستین صعود به لیگ قهرمانان آسیا قرار بگیرند، اما چند اشتباه فردی در همان نیمه نخست، نتیجه بازی را خیلی زود به نفع تیم مهمان رقم زد.

در این اشتباهات، سوشا مکانی که بتازگی به جمع بازیکنان صنعت نفت اضافه شده است پررنگترین نقش را داشت. دروازهبان اسبق پرسپولیس که اتفاقا به خاطر همین اشتباهات مرگبارش در میان گلرها معروف است، در دقیقه9 روی یک خروج بد، توپ را جلوی پای پژمان منتظری انداخت تا مدافع جلوکشیده آبیها دروازه خالی صنعت نفت را با یک بغل پای ساده باز کند. سوشا در دقیقه 44 هم یک خروج اشتباه دیگر داشت و به داریوش شجاعیان این فرصت را داد که در شرایطی نامتعادل توپ را از میان پاهای او وارد دروازه صنعت نفت کند. البته در روزی که سوشا دو اشتباه بد داشت، سید مهدی رحمتی هم چندان مطمئن نبود و در دقیقه 60 روی گلی که لوسیانو پریرا زد مقصر اصلی بود. این مهاجم برزیلی یک توپ مرده را از زاویه بسته با ضربه سر روانه دروازه آبیها کرد که روی جایگیری اشتباه رحمتی تبدیل به گل شد. این گل، یک 30دقیقه مهیج را برای هواداران فوتبال به همراه داشت، اما تلاش نفتیها برای به تساوی کشاندن بازی نتیجه بخش نبود. جدیترین موقعیت این تیم در دقیقه 74 با ضربه سزار به دست آمد که مدافع استقلال توپ را از روی خط دروازه بیرون کشید.

به این ترتیب نخستین دیدار نیمهنهایی رقابتهای این فصل جام حذفی، با برتری 2 بر یک استقلال به پایان رسید تا آبیها برای یازدهمین بار موفق به حضور در فینال جام حذفی شوند. حریف استقلال در دیدار نهایی، برنده دیدار استقلال خوزستان و خونه به خونه بابل خواهند بود؛ دیداری که طبق اعلام سازمان لیگ روز 18 اسفند در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار میشود.

تقدیم به قائدی

بازیکنان استقلال بعد از پیروزی 2 بر یک برابر صنعت نفت آبادان و فینالیست شدن در رقابتهای جام حذفی فوتبال ایران، این پیروزی را به مهدی قائدی، بازیکن جوان آبیپوشان تقدیم کردند. آنها با گرفتن پیراهن قائدی بعد از این پیروزی و عکس گرفتن با این پیراهن، این پیروزی را به بازیکن جوان استقلال که دچار سانحه رانندگی شده، تقدیم کردند.

شفر: عاشق تیمم هستم

سرمربی استقلال از برتری تیمش مقابل صنعت نفت آبادان و راهیابی به دیدار نهایی جام حذفی ابراز خرسندی کرد. وینفرد شفر در نشست خبری این بازی گفت: میخواهم صحبتی را تکرار کنم که در بازیهای قبلی هم گفتهام. من عاشق تیمم هستم. شخصیت تیم ما بسیار خوب است. من دقایقی قبل از پایان بازی کمی عصبی بودم که گل مساوی را نخوریم و بازی را واگذار نکنیم، اما روحیه تیمی ما فوقالعاده بود. به دلیل مشکلی که برای بازیکن جوانمان به وجود آمد، ما این برد را به او تقدیم میکنیم که اکنون در بیمارستان است.

سرمربی آبیها در ادامه به شوخی گفت: من زمانی که سرمربی سنگال بودم برزیل را شکست دادیم و حالا هم خوشحالم که با استقلال مقابل برزیل فوتبال ایران پیروز میشویم. باید بگویم دیدار مقابل صنعت نفت بازی بسیار سختی برای ما بود و با توجه به شرایط ورزشگاه از این موضوع باخبر بودیم. با این حال خط دفاع و هافبک ما عملکرد خوبی داشتند و کیروش باید بابت حضور این بازیکنان در تیم ملی خوشحال باشد. سفر که تیمش را به فینال جام حذفی رسانده است در بخش پایانی این نشست خطاب به خبرنگاران آبادانی گفت: شنیدهام محل دیدار فینال جام حذفی 10 دقیقه با آبادان فاصله دارد که امیدوارم شما را در آنجا ببینم. شما مردم بسیار خوبی هستید و شهر خوبی هم دارید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها