قیمت نفت روز سه‌شنبه تحت تاثیر افزایش تولید آمریکا دلار گران‌تر که تقاضا برای خرید نفت خام را ضعیف کرد برای دومین روز کاهش یافت.
کد خبر: ۱۱۱۷۹۸۰
نفت ارزان شد

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت ۴۹ سنت یا ۰.۷ درصد کاهش یافت و به ۶۸.۹۷ دلار در هر بشکه رسید.

در حالی که اوایل معاملات تا رکورد پایین ۶۸.۹۱ دلار عقب‌نشینی کرده بود. بهای معاملات برنت برای تحویل در مارس روز دوشنبه با ۱.۰۶ دلار یا ۱.۵ درصد کاهش، در ۶۹.۴۶ دلار در هر بشکه بسته شده بود.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۷۰ سنت یا ۱.۱ درصد کاهش یافت و به ۶۴.۸۶ دلار در هر بشکه رسید.

بهای معاملات این بازار روز دوشنبه ۵۸ سنت یا ۰.۹ درصد کاهش یافته و در ۶۵.۵۶ دلار بسته شده بود.

با این‌همه قیمت‌های نفت به سوی پنجمین رشد ماهانه متوالی پیش می‌رود.

استفن اینس مدیر معاملات آسیا – اقیانوسیه شرکت «OANDA» در این باره گفت: بازارها روند نزولی پیدا کرده‌اند که تحت تاثیر افزایش شمار دکل‌های حفاری نفت در آمریکا بوده است. تولید نفت آمریکا به سطح تولید عربستان سعودی رسیده که بزرگترین تولیدکننده اوپک است. تنها روسیه نفت بیشتری تولید می‌کند که به طور میانگین به ۱۰.۹۸ بشکه در روز در سال ۲۰۱۷ بالغ شد.

تولید آمریکا بیش از ۱۷ درصد از اواسط سال ۲۰۱۶ رشد کرده و انتظار می‌رود به زودی به ۱۰ میلیون بشکه در روز صعود کند.

طبق آمار شرکت بیکرهیوز، شرکت‌های انرژی‌ آمریکا هفته گذشته ۱۲ دکل حفاری نفت برای تولید جدید اضافه کرده و مجموع دکل‌ها را به ۷۵۹ حلقه رساندند.

رشد اخیر قیمت‌های نفت تحت تاثیر ششمین کاهش هفتگی دلار آمریکا بوده است. دلار از ابتدای ماه جاری تاکنون سه درصد افت قیمت داشته است.

نفت به دلار آمریکا قیمت‌گذاری می‌شود، بنابراین کاهش دلار تقاضا برای نفت را از سوی خریداران غیرآمریکایی افزایش می‌دهد.

شاخص دلار آمریکا از ۲۴ ژانویه پایین ۹۰ واحد بوده و روز جمعه به پایین ۸۹ واحد سقوط کرده بود، اما این ارز اخیرا از آن زمان بهبود یافته و به حدود ۸۹.۳۷ واحد رسیده که بر قیمت‌های نفت تاثیر منفی گذاشته است.

شرکت تحقیقاتی «ای ان زد ریسرچ» اعلام کرد: سرمایه‌گذاران در بحبوحه رشد ارزش دلار برای فصل تعمیرات پالایشگاهی آماده می‌شوند.

طبق یک نظرسنجی رویترز، قیمت‌های نفت ممکن است به دلیل انتظارات برای رشد تقاضای نفت آمریکا برای نخستین بار در ۱۱ هفته گذشته، تحت فشار کاهشی قرار گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها