هویت 3 خدمه سانچی شناسایی شد

پایان چشم انتظاری

21 روز پس از حادثه سانچی، پیکر سه شهید خدمت شناسایی شد تا پایانی بر چشم انتظاری این سه خانواده باشد.
کد خبر: ۱۱۱۷۵۴۲

به گزارش جامجم، پس از انفجار و آتشسوزی در نفتکش سانچی، تیمهای جستوجو، پیکر یکی از خدمه را در دریا پیدا کردند که لباس ضدحریق بر تن داشت و از ناحیه صورت دچار سوختگی شده بود. امدادگران چینی هم یک روز قبل از غرق شدن کشتی توانستند پیکر دو خدمه دیگر نفتکش را روی عرشه پیدا کنند.

در ادامه برای شناسایی هویت جانباختگان، از خانواده خدمه کشتی نمونهگیری DNA شد. با گذشت 21 روز از حادثه، دبیرخانه کمیته ویژه رسیدگی به حادثه غرق شدن نفتکش سانچی در دریای نزدیک چین، بیانیهای درباره شناسایی پیکرهای خدمه نفتکش سانچی منتشر کرد.در این بیانیه نام سه شهید خدمت در نفتکش سانچی شهید میلاد آروی، شهید مجید نقیان و شهید محمد کاووسی اعلام شد. کمیته ویژه رسیدگی به حادثه سانچی تاکید کرد، پیگیری لازم برای انتقال پیکر شهیدان خدمت از سوی شرکت ملی نفتکش انجام میشود.

انتقال پیکر شهدا تا یک هفته آینده

مدیرکل شرق آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه نیز دیروز گفت: ظرف یک هفته آینده پیکرهای سه خدمه کشتی سانچی که مورد شناسایی قرار گرفتهاند، به کشور منتقل میشوند.

محمود فرازنده افزود: طبق بررسیهای انجام شده و انجام آزمایشهای DNA تاکنون پیکر سه نفر از خدمه کشتی سانچی که در این حادثه جان خود را از دست دادند شناسایی شدهاند و طبق آخرین جلسهای که کمیته پیگیری سانچی داشت، قرار شده هماهنگیهای لازم با دولت چین برای فرستادن پیکر این عزیزان به کشورمان انجام شود.

وی گفت: با حضور نمایندگان ذینفع و ذیربط در موضوع غرق کشتی سانچی، کار رمزگشایی از جعبه سیاه این کشتی آغاز شده و منتظر اخبار بیشتری در خصوص آخرین تماسها و ارتباط بین کشتیها و مسائل دیگری که در آن موقع در منطقه در جریان بوده، هستیم.

وی در مورد اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر این که برخی از خانوادههای حادثه سانچی پیشنهاد سفر به چین را داشتهاند، گفت: کمیته تشکیل شده از انجام هیچ کمکی در راستای تسلای خاطر بازماندگان حادثه نفتکش فروگزاری نکرده، اما اینکه آنها در این شرایط به آنجا سفری داشته باشند و این موضوع به روند امور کمک خواهد کرد یا نه، مسالهای است که من نمیتوانم در مورد آن اظهارنظر کنم.

گفتوگو با پرسنل کریستال

سخنگوی شرکت ملی نفتکش از انجام گفتوگوی نیروهای سازمان بنادر و دریانوردی ایران با پرسنل کشتی کریستال که با نفتکش سانچی برخورد کرده بود، خبر داد.

محسن بهرامی با بیان این که قرار بود برای روشن شدن ابهامات حادثه برخورد نفتکش ایرانی با کشتی چینی با پرسنل کشتی چینی گفتوگو شود، اظهار کرد: ایران این درخواست را به مقامات چینی ارائه کرد و این گفتوگو توسط سازمان بنادر و دریانوردی انجام شد، اما فکر نمیکنم نتیجه آن به این زودی اعلام شود؛ زیرا همه این مراحل جزئی از روشن شدن ابهامات این حادثه است. وی با اشاره به انتقال ربات ارزیاب به محلی که نفتکش سانچی غرق شده، گفت: این ربات قرار بود برای عکسبرداری به محلی که سانچی غرق شده برود که در حال انجام عملیات است، اما طبق آخرین اخباری که به ما رسیده، در دو سه روز گذشته هوا برای عملیاتی که این ربات انجام میدهد، نامساعد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها