در برنامه «نود» عنوان شد

افشاگری بزرگ آقای گل

مهدی طارمی سرانجام سکوتش را شکست. چند روز پیش بود که خبری منتشر کردیم مبنی بر این که مهدی قصد دارد در مصاحبه‌ای دست به افشاگری بزند. تمام حرف او این بود که نمی‌خواهد این وسط قربانی باشد. عادل فردوسی‌پور هم که این خبر را شنید، از موقعیت استفاده کرد و دوشنبه‌شب با طارمی مکالمه تصویری برقرار کرد. مهاجم سابق قرمزها در این گفت‌وگو دست به افشاگری بزرگی زد و حتی از این گفت که همراه با پرسپولیس قصد داشتند سر فیفا را کلاه بگذارند، اما این اقدام بی‌سرانجام باقی ماند و فیفا همه چیز را فهمید. طارمی همچنین افشا کرد محرومیت پرسپولیس به خاطر او نبوده، بلکه به این دلیل بوده که به فیفا دروغ گفته‌اند و واقعیت را برایشان تعریف نکرده‌اند. طارمی در این مصاحبه دست به افشاگری‌های دیگری هم زد. از این گفت که بعضی از مسئولان باشگاه دوست داشتند او برود و بارها در تمرین گفته بودند پس چرا برای خودش تیم پیدا نکرده است؟ خلاصه‌ای از حرف‌های طارمی را در زیر می‌خوانید:
کد خبر: ۱۱۱۵۹۷۸

به باشگاه پرسپولیس رفتم و دلیلش این بود که به باشگاه احترام بگذارم. گفته بودند بیا صحبت کنیم. رفتم و توافق کوچکی هم کردیم و این در صورتی بود که به فوتبال اروپا نروم.

فوتبال ترکیه را دوست نداشتم و نمیخواستم به ریزه اسپور بروم. قرار شد رامین رضائیان قرارداد ببندد و من برگردم. من آن زمان چند پیشنهاد دیگر هم داشتم. اشتباه کردم با ریزه اسپور قرارداد بستم.

طاهری گفت از ترکیه برگرد و تا آخر پشت تو هستیم و کمکت میکنیم.

وکیلم و آقای طاهری مدام میگفتند هیچ چیز نمیشود و اصلا نگران نباش!

تاریخ امضای قرارداد با پرسپولیس را دقیق نمیدانم. ولی در همان ترکیه امضا کردم و برگشتم ایران.

بعد از دربی که 4بر2 استقلال را بردیم، وکیلم مصاحبه کرد که مهدی با پرسپولیس دو ساله امضا کرده است. گفتم این چه کاری است. گفتند میخواستیم جو آرام شود. گفتم خب همه میدانند من میخواهم بروم.

پرسپولیس همان مصاحبه را کرد مستند و به فیفا گفت ما آن تاریخ با مهدی قرارداد بسته ایم. در حالی که من قرارداد نبستم. من وقتی در ترکیه بودم امضا کردم اما بعد که برگشتم ایران قرار شد دروغی بگوییم و همان دروغ را برویم جلو.

یک قرارداد آوردند جلوی من به تاریخ 30 خرداد. من هم امضا کردم که رای به نفع باشگاه شود. همین طوری رفتیم جلو و این دروغ را ادامه دادیم.

خیریت را من نگفتم. توی اتاق نشسته بودم و نیم ساعت از تمرین گذشته بود. آمدند به من گفتند بیا برویم به بچهها و مردم روحیه بده. گفتم من خودم شوکه شدهام. چه چیزی بگویم؟ گفتند بگو حتما یک خیریتی در آن بوده. من هم مغزم جواب نمیداد و مرا بردند جلوی دوربین.

محرومیت پرسپولیس به من ارتباطی ندارد. من وقتی برگشتم، داشتم با فیفا جداگانه مذاکره میکردم. پرونده من و پرسپولیس از هم جدا بود. پرسپولیس به خاطر عدم صداقت محروم شد. من هم به خاطر بستن دو قرارداد.

مربی ریزه گفت سه میلیون دلار بده، هر جا خواستی برو. گفتم یعنی چه که سه میلیون دلار بدهم؟

به هدایتی گفتم میخواهم 500 میلیون هزینه کنم. این را ایجنت ترک به من گفت. ولی بعد سرمربی تیم ریزه اسپور گفت باید سه میلیون دلار بدهی. (در واکنش به افشای فایل صوتی که در آن به هدایتی گفته بود 500 میلیون خرج کرده تا از ریزه جدا شود)

هدایتی همین طوری به من گفت از تو خوشم میآید و کمکت میکنم در پرسپولیس باشی. وقتی برگشتم گفتم پولی (یک میلیارد و 150 میلیون تومان) که شما دادید جزو قرارداد باشگاه است یا نه؟ گفت از طرف خودم است و دوست دارم به تو کمک کنم.

هدایتی مرا دعوت کرد به یک رستوران. آقایان هاشمی نسب و خداداد عزیزی هم آنجا بودند. رفتم ترکیه و ماجراهای قرارداد پیش آمد. گفتم میخواهم برگردم. من روی این حساب که هدایتی هم گفته بود میخواهم به تو کمک کنم گفتم قرارداد کمتر پرسپولیس را قبول میکنم. به هدایتی گفتم 500 میلیون خرج کردهام.

وکیلم زنگ زد و گفت از یک جا گفتهاند نباید بمانی و به صلاحت نیست در پرسپولیس بمانی. من هم ترسیدم و تصمیم گرفتم بروم.

همین آقایان که مصاحبه میکنند چرا طارمی رفته، هر روز در تمرین مرا میدیدند و میگفتند مهدی چرا تیم پیدا نمیکنی از پرسپولیس بروی؟ من اسم نمیآورم اما خودشان میدانند.

هاشمی نسب: با طارمی درباره حواشی حرف زدم

شنیدم خداداد به هدایتی گفت پول را الان بده

مهدی هاشمینسب هم که از شاهدان جلسه مهدی طارمی و حسین هدایتی بود. در گفتوگو با جام ورزشی در اینباره توضیحاتی داد. هاشمینسب میگوید در آن جلسه اصلا درباره ماندن و رفتن با طارمی حرف نزد.

آقا مهدی حرفهای طارمی را در 90 شنیدید؟

چیزهایی متوجه شدم.

شما در آن جلسه بودید پس.

بله، البته جلسه که نبود. من و خداداد برای شام رفته بودیم آن رستوران. جلسه با ما نبود. مهدی طارمی هم لطف داشت و آمد. حال و احوال کرد و چند دقیقهای حرف زدیم.

درباره ماندن یا رفتن؟

نه، خداداد البته در این باره حرف زد ولی من نه. چند دقیقهای با مهدی درباره خودش و زندگی اش حرف زدم.

منظورتان حواشی خارج از زمین است.

بله دقیقا. به هر حال من در این باشگاه بودم. دو تا پیراهن بیشتر پاره کردهام. تلاش کردم مهدی را راهنمایی کنم.

درباره چه چیزی با او حرف زدید؟

چیزی نبود که بخواهم در مصاحبه بگویم. هر بازیکنی که در پرسپولیس و استقلال بازی میکند، ناخوادآگاه درگیر حاشیه میشود. نه این که مهدی حاشیه داشت. من تلاش کردم فقط او را راهنمایی کنم. نه او، بلکه هر بازیکنی را ببینم به او میگویم کلا باید مراقب باشد.

بعد از آن جلسه با مهدی حرف زدید؟

نه، هیچ حرفی نداشتیم و فقط بعدا متوجه شدیم که رفته است ترکیه. البته همانجا یادم هست خداداد به آقای هدایتی میگفت اگر واقعا میخواهید به مهدی پول بدهید، همین الان بدهید و من نگهش میدارم.

اولین واکنش در پرسپولیس

طارمی خودش رفت!

حرفهای طارمی باید در باشگاه با پاسخگویی مسئولان همراه شود. این چیزی است که خواسته اذهان عمومی است. ابوالفضل روغنی عضو هیات مدیره قرمزها ابتدا درباره آن بخش از حرفهای طارمی که یکی از مسئولان تیم مدام به او میگفته پیشنهاد بیاورد و از باشگاه برود، میگوید: «بعید میدانم چنین مسألهای صحت داشته باشد؛ چراکه تمام ارکان باشگاه با همه قوا خواستار حضور طارمی در باشگاه پرسپولیس بودند. با این که به هزار و یک دلیل از طارمی گله داشتیم اما علاقهای به جداییاش نداشتیم. هم برانکو و هم اعضای هیأت مدیره باشگاه اصرار داشتند طارمی در پرسپولیس بماند، اما او با تصمیم خودش از این تیم رفت و حالا اگر ادعایی کرده خودش باید پاسخگوی آن باشد.» او در ادامه تاکید میکند کلا حرفهای طارمی را قضاوت نمیکند چون زیاد در جریان مسائل نبوده است.

خداداد عزیزی: کلاهبرداری از فیفا شاهکار بود!

طارمی نباید به ترکیه میرفت

خداداد عزیزی کسی است که در جلسه مهدی طارمی و حسین هدایتی پیش از جدایی این بازیکن از قرمزها و رفتن به ترکیه حاضر بود. مهدی در برنامه 90 نام خداداد را آورد و گفت او و هاشمی نسب شاهد ماجرا بودهاند. حالا خداداد در این باره به جام ورزشی توضیحاتی میدهد.

آقا خداداد ماجرای جلسه چه بود؟

از صبح خبرنگاران مدام زنگ میزنند. چه شده مگه؟

برنامه 90 را که دیدید؟

نه ندیدم ولی شنیدم چه گذشته.

طارمی درباره جلسه حرفهایی زد و گفت شما شاهد بودید.

بله من در جلسه بودم. آن شب رفته بودم رستوران رفیقم که پرسپولیسی است. به من گفت پاشو بیا طارمی را قانع کن بماند. فهمیده بود از پرسپولیس میرود .

و شما هم رفتید و میخواستید قانعش کنید؟

ما چکاره بودیم که قانعش کنیم؟ رفتیم برای راهنمایی.

مفید نبود؟

من همانجا به هدایتی گفتم پول مهدی را بده این بچه میماند و مشکلی ندارد. همان جا به مهدی گفتم تو وضع مالی ات خوب است؟ گفت نه. گفتم خانواده چطور؟ گفت نه. او مشکل مالی داشت. من گفتم ببین اگر میخواهی به آلمان یا لیگی در این حد بروی مشکلی نیست ولی غیر از این، نرو. مهدی هم بدش نمیآمد بماند. باشگاه انگار پول خوبی نمیداد. هدایتی گفت من پول میدهم. گفتم همین الان بده. گفت مهدی ببندد من فردا میدهم. گفتم آقا بدهید دیگر. خلاصه آقای هدایتی پول را آن روز نداد و من دیگر از بقیه اش خبر ندارم.

یعنی بعدا با مهدی حرف نزدید؟

نه دیگر حرفی نزدیم.

ماجرای دروغگویی باشگاه و طارمی به فیفا هم جالب بوده.

بله به نظر من شاهکار بوده که میخواستند سر فیفا کلاه بگذارند ولی به هر حال فیفا فهمید و این محرومیت و جریمه را در نظر گرفت. متاسفانه این چیزها در فوتبال ایران وجود دارد.

سکوت عجیب طاهری مقابل افشاگری طارمی

همچنان در کنفرانس مطبوعاتی حرف میزنید؟!

افشاگری مهدی طارمی درباره محرومیت پرسپولیس و جریمه مالی خود از سوی فیفا، به قول خداداد عزیزی یک شاهکار بزرگ بود.

طارمی در مصاحبه خود با 90 فاش کرد آنها تلاش کردند با گفتن دروغ به فیفا، سر آنها را کلاه بگذارند و مقابل ریزه اسپور ترکیه برنده شوند. با حرفهای طارمی، پای طاهری مدیرعامل سابق این باشگاه وسط آمد. کلا طاهری اخیرا یکی از سوژههای داغ باشگاه پرسپولیس بوده است؛ چه در بحث مسائل مالی و چه حالا درباره محرومیت باشگاه از دو پنجره نقل و انتقالات. مدیرعامل سابق قرمزها ولی در این زمینه پاسخگو نیست. تلاشهای ما برای یافتن مدیرعامل سابق قرمزها بی نتیجه ماند.

طاهری هر بار میگوید در یک کنفرانس مطبوعاتی قصد دارد درباره مسائل مختلف توضیح دهد ولی ظاهرا این کنفرانس حالا حالاها برگزار نمیشود و وعده برگزاری آن، چیزی شبیه همان حرفهایی است که به فیفا درباره قرارداد طارمی گفته بودند!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها