رئیس کمیته ملی المپیک معرفی شد؛‌ بدون رقیب و تنها با قیام اعضای مجمع

صالحی بر تخت امیری ورزش

اگرچه پیش‌بینی نتیجه انتخابات کمیته ملی المپیک بسیار ساده بود؛ اما همه منتظر بودند آنچه انتظارش را دارند، اتفاق بیفتد و رئیس قانونی کمیته ملی المپیک را بشناسند. جز سیدرضا صالحی امیری و محمود خسروی وفا، هیچ کس برای ریاست کمیته ملی المپیک ثبت نام نکرده بود.
کد خبر: ۱۱۱۳۵۶۸

با نامه رسمی خسروی وفا و کنارهگیری او، آخرین تکه پازل هم گذاشته شد تا انتخابات ریاست کمیته ملی المپیک از کمترین هیجان برخوردار شود. کیومرث هاشمی رئیس قبلی کمیته ملی المپیک که از پیش گفته بود در انتخابات شرکت نمیکند و آشکارا در برابر صالحی امیری پا پس کشید، وقتی کنارهگیری خسرویوفا اعلام شد، برای انتخاب صالحی امیری، از اعضای حاضر در مجمع کمیته ملی المپیک خواست تا بدون رای گیری و صرفا با قیام، موافقت خود را با تنها نامزد ریاست اعلام کنند که حضار هم چنین کردند تا سکان هدایت کمیته ملی المپیک برای بازیهای آسیایی 2018 و المپیک 2020 به صالحی امیری سپرده شود. این خلاصهای از مهمترین بخش مجمع کمیته ملی المپیک بیود. بخشی که اصولا باید هیجانانگیزترین هم میشد ولی در انتخابات دیروز خیلی سرد و بدون التهاب و استرس برگزار شد. این مجمع که از ساعت 14دیروز آغاز شد بعداز 30/4 دقیقه پایان یافت تا کمیته ملی المپیک به عنوان تنها نهاد معتبر ورزش ایران برای ارتباط با نهادهای جهانی ورزش، مسیر خود برای4 سال آینده را مشخص کند.

آغاز مجمع

مجمع با حضور مسعود سلطانیفر وزیر ورزش و محمدرضا داورزنی معاونش و البته دو غایب (محمدعلی شجاعی و محمود مشحون) آغاز شد و قرار بود با صحبتهای کیومرث هاشمی و گزارش دبیر کل و هیأت رئیسه رسمیت پیدا کند؛ اما این 3 بخش فوقالعاده مختصر بود تا همه اعضا متوجه شوند همه چیز آماده فصل جدید کمیته است. هاشمی فقط گفت IOC مجوز مجمع و انتخابات را به همین صورت داده است و شهنازی هم از اعضا برای حمایت چند ساله و حضورشان در این مجمع تشکر کرد.

هیجان اصلی: دبیرکلی

بعد از آنکه اعضای مجمع برای انتخاب رئیس قیام کردند تا سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک شود، جذابترین قسمت مجمع دیروز برگزار شد: انتخابات برای دبیرکلی کمیته ملی المپیک.

برای این منظور نامزدهای مختلفی آماده شده بودند: علی مرادی، محمد درخشان، صادق فرجی، مهدی علینژاد و شاهرخ شهنازی. با کنارهگیری محمد درخشان رئیس فدراسیون جودو، رایگیری برای دیگر نامزدها آغاز شد. انتخاباتی که در دو دور برگزار شد. در دور اول علی مرادی 2 رای، صادق فرجی 4 رای و شاهرخ شهنازی و مهدی علی نژاد هر یک 26 رای کسب کردند تا علینژاد و شهنازی به دور دوم بروند که در دور دوم شهنازی با 38 رای در برابر 20 رای علینژاد به عنوان دبیرکل انتخاب شد و علینژاد اولین نفری بود که این انتخاب را به شهنازی تبریک گفت.

نواب رئیس کمیته

برای انتخاب دو نایب رئیس هم رقابت فشردهای برگزار شد.

بعد از انصراف مجید شایسته، دیگر نامزدهای نایب رئیسی یعنی رباب شهریان، طاهره طاهریان، محمود خسرویوفا، فضلالله باقرزاده، هاشم اسکندری، غلامرضا نوروزی، حسین بابوئی، علی مرادی و هادی ساعی به رقابت با هم
پرداختند.

در دور اول طاهره طاهریان خبره ورزشی با 26 رای، رباب شهریان نایب رییس فعلی کمیته ملی المپیک با 17 رای، فضلالله باقرزاده رییس فدراسیون شمشیربازی با 17 رای، هادی ساعی نماینده کمیسیون ورزشکاران با 18 رای، محمود خسروی وفا رییس کمیته ملی پارالمپیک با 13 رای، علی مرادی رییس فدراسیون وزنهبرداری با 8 رای، غلامرضا نوروزی رییس فدراسیون پزشکی ورزشی با 6 رای، هاشم اسکندری رییس فدراسیون بولینگ و بیلیارد با 4 رای و حسین بابوئی رییس فدراسیون ورزشهای دانش آموزی با 4 رای به کار خود پایان دادند تا به این ترتیب طاهره طاهریان، رباب شهریان، هادی ساعی و فضلالله باقرزاده به دور دوم بروند. در دور دوم هم طاهریان و باقرزاده نایب رئیس شدند.
در دور دوم هم طاهره طاهریان با 35 رای به عنوان نایب رییس اول و فضل الله باقرزاده با کسب 25 رای نایب رییس دوم کمیته ملی المپیک شدند. همچنین رباب شهریان 20 رای و هادی ساعی 19 رای کسب کردند.

خزانه دار

انتخابات خزانه داری هم برگزار شد که کیکاووس سعیدی با کسب 31 رای توانست به عنوان خزانه‌‌دار کمیته ملی المپیک انتخاب شود. سعیدی رییس فدراسیون گلف هم بود. میترا نوری دیگر نامزدها این پست 25 رای آورد و مهدی علی نژاد هم انصراف داد. پس از اعلام رای سعیدی، کیومرث هاشمی با تبریک به وی از او خواست که از حضور در فدراسیون استعفا کند تا دوشغله نباشد.

هیات اجرایی

انتخابات هیأت اجرایی پایان بخش مجمع دیروز بود. علیرضا رحیمی با 37 رای، مجید کیهانی با 34رای و محمد علیپور با 32 رای به عنوان اعضای هیئت اجرایی انتخاب شدند. عبدی افتخاری با 28 رای، علی دادگر با 25 رای، مجید شایسته با 25 رای، مهدی تاج با 22 رای، محسن رضوانی و مسعود خلیلی با 19 رای به دور دوم راه یافتند تا از بین این 6 نفر، سه نفر دیگر به عنوان اعضای هیأت اجرایی انتخاب شوند. در دور دوم هم عبدی افتخاری(27 رای)، علی دادگر (26 رای) و مجید شایسته (24 رای) انتخاب شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها