ادامه یکه‌تازی مسی و بارسا

سـلاطین رکــورد

این روزها و هفته‌ها بعد از هر بازی که بارسا در لالیگا انجام می‌دهد، بیشتر از آن‌که در مورد تاکتیک‌ها و شیوه بازی شاگردان والورده در رسانه‌ها صحبت باشد، صحبت از رکوردهایی که این تیم و ستاره تمام‌نشدنی‌اش یعنی لیونل مسی از خود بر جای می‌گذارند. وقتی نیمه اول بازی بارسا و رئال سوسیه‌داد با نتیجه 2 بر یک به نفع سوسیه‌داد به پایان رسید، شاید تنها انتظار این بود که بارسا بتواند روند شکست‌ناپذیری خود را ادامه دهد. اما پیروزی 4 بر 2 در پایان بازی، هم رکوردی را به نام این تیم ثبت کرد و هم موجب شد اعجوبه آرژانتینی به تنهایی در صدر گلزنان باشگاهی جهان بایستد.
کد خبر: ۱۱۱۳۴۳۰

مسی در دیدار هفته گذشته مقابل لوانته، در چهارصدمین بازی برای بارسا در لالیگا با رکورد 365 گل گرد مولر مساوی کرد. او یکشنبهشب چهارمین گل بارسا مقابل سوسیه داد را به ثمر رساند تا خودش به تنهایی این رکورد را از آن خود کند. مولر 365 گلش را با پیراهن بایرن مونیخ در بوندس لیگا و در 427 بازی به ثمر رسانده بود و برای چهار دهه این رکورد دست نخورده باقی مانده بود. چگونگی به ثمر رسیدن این تعداد گل توسط لیونل مسی به این ترتیب است: 294 گل با پای چپ، 56 گل با پای راست، 14 گل با سر، 48 گل از روی نقطه پنالتی، 53 گل از خارج از محوطه جریمه و 20 گل از روی ضربات ایستگاهی.

پیش از انجام بازی بارسا مقابل سوسیهداد در زمین حریف، بسیاری به سابقه بد نتایج اخیر کاتالانها در ورزشگاه آنوئتا اشاره میکردند. حالا با این پیروزی، بارسا نیز در شب رکوردشکنی مسی توانست طلسم شوم این ورزشگاه را از بین ببرد. در یک دهه گذشته هیچ ورزشگاهی مثل آنوئتا برای بارسلونا بدیمن نبوده است. در هفت فصل اخیر، بارسا هرگز نتوانسته بود در این ورزشگاه(در بازیهای لالیگا) به پیروزی برسد و بدتر اینکه آمار پنج باخت و دو تساوی را از خود به جای گذاشته بود. فصل گذشته بازی بارسا و سوسیداد در آنوئتا یک بریک مساوی شد. پیشتر نیز چهار شکست متوالی (دو بار یک برصفر، یک بار 3بریک و یک بارهم 3بر2)، یک تساوی 2بر2 و یک شکست 2بریک حاصل کار بارسا در آنوئتا بود؛ بارسا البته سال گذشته در کوپا دل ری توانسته بود سوسیداد را با یک گل در آنوئتا مغلوب کند.

از سوی دیگر، تا پیش از بازیهای یکشنبه شب اروپا فقط منسیتی و بارسا بودند که در پنج لیگ برتر این قاره (لالیگا، سری A، لیگ برتر انگلیس، بوندسلیگا و لیگ یک فرانسه) از ابتدای فصل تجربه شکست را نداشتند. با شکست منسیتی مقابل لیورپول و برد بارسا، حالا شاگردان والورده به تنها تیم قاره سبز در این زمینه تبدیل شدهاند. همچنین والورده به رکورد 29 بازی پیاپی بدون شکست با بارسلونا رسید. او توانست رکورد قبلی پپ گواردیولا را با 28 پیروزی بشکند. والورده با این روند به رکورد 39 بازی بدون شکست بارسا لوییس انریکه نزدیک شد. بارسا اگر به این روند ادامه دهد میتواند همه رکوردها را بشکند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها