یکی از مهم‌ترین دلایلی که در دنیای فوتبال، ژوزه مورینیوی پرتغالی را آقای خاص می‌نامند، به دلیل رفتارها و تنش‌هایی است که خارج از فضای مستطیل سبز با رقبایش دارد. از سال گذشته که او به منچستر پیوست، این حواشی شدت بیشتری گرفته و هر از گاهی او با یکی از مربیان لیگ برتری درگیری لفظی پیدا می‌کند. این بار قرعه به نام آنتونیو کونته، سرمربی ایتالیایی چلسی افتاده است.
کد خبر: ۱۱۱۰۴۳۲

ماجرا از آنجا شروع شد که مورینیو چندی پیش با اشاره به حرکات کونته در کنار زمین، او را به یک دلقک تشبیه کرد؛ کونته نیز بسرعت پاسخ سرمربی شیاطین سرخ را داد و اعلام کرد مورینیو در گذشته به همین شکل بوده است. در حالی که تصور میشد آتش اختلافات و درگیریهای لفظی میان این دو مربی فروکش کرده است، اما مورینیو در پایان بازی جمعهشب تیمش مقابل دربی کانتری در جام حذفی انگلیس، انتقادات و کنایههای سنگینی به کونته وارد کرد.

مورینیو درباره کلمه دلقک که پیش از این خود او بدون اشاره مستقیم به کونته مطرح کرده بود، گفت: فکر میکنم مقصر او نیست. به نظرم رسانهها باید از من و او عذرخواهی کنند. این که این سوالات را از او میکنند اشتباه است. ولی با این حال، او را مقصر نمیدانم. درباره شور و انگیزه از من سوال شد و بیشتر شماها هم در آن کنفرانس خبری بودید. من درباره خودم صحبت میکردم و سوالی که از او شد، موضوع را طوری جلوه داد که انگار من او را دلقک خوانده بودم. احتمالا چند روزنامهنگار میخواستند این گونه به نظر بیاید. وی در پایان گفت: همه میدانند در گذشته اشتباهاتی کردم و با اینکه سعی میکنم دیگر اشتباه نکنم اما در آینده هم اشتباهاتی خواهم کرد. میدانم اگر تیمم در موقعیت خاصی گل مهمی بزند باز هم کنار زمین خواهم دوید یا شیرجه خواهم زد. تنها چیزی که در پایان میخواهم بگویم این است که بله در آینده اشتباه خواهم کرد، اما اتفاقی که برای من رخ نداده و نخواهد داد این است به تبانی محکوم شوم. این اتفاق هیچ وقت برای من رخ نخواهد داد.

این صحبتهای مورینیو در واقع کنایهای به گذشته کونته بود. کونته سال 2011 وقتی سرمربی سیهنا بود به تبانی متهم و چهار ماه محروم شد؛ ولی همواره این موضوع را رد کرد و سال 2016 در دادگاهی تبرئه شد. البته این حرفهای کنایهآمیز مورینیو از سوی کونته بدون پاسخ نماند. سرمربی چلسی در این زمینه گفت: من دارم زبان انگلیسیام را تقویت میکنم، چون عدم تسلط به این زبان واقعا برای من یک مشکل است و با برطرف شدن این مشکل میتوانیم برویم و با هم بجنگیم. من برای دفاع از خودم، بازیکنانم و باشگاه حاضرم با هر کسی بجنگم و هیچ ابایی هم از انجام این کار ندارم.

در این میان به نظر میرسد این روزها درگیریهای لفظی مورینیو تنها محدود به همکارانش نمیشود. او برای دومین بار از زمان پیوستنش به شیاطین سرخ از سرعت پایین توپجمعکنهای منچستریونایتد در بازیهای خانگی این تیم انتقاد کرد و مدعی شد عملکرد ضعیف آنها شانس آغاز حملات سریع را از مردان او میگیرد. توپجمعکنهایی که آقای خاص از عملکردشان ناراضی است، عمدتا پسربچه‌‌هایی در اوایل سنین نوجوانی هستند که از میان اعضای 19 مدرسه فوتبال محلی که زیرمجموعه بنیاد منچستریونایتد هستند، انتخاب میشوند. مورینیو فصل گذشته هم از عملکرد توپجمعکنها انتقاد و برای مجازاتشان آنها را از اطراف زمین اخراج کرد و مسئولیت برگرداندن توپهای خارج شده از میدان را به بازیکنان جوان آکادمی باشگاه سپرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها