گلخونه

بنت‌القنسول کریسمسی

ما در علم گیاه‌شناسی یک خانواده خیلی بزرگ به نام «افوربیا» داریم که متاسفانه شاهد هستیم که در برخی مراکز فروش و عرضه گل و گیاه یک‌گونه خاص را با این نام فقط می‌فروشند در حالی که افوربیا زیرمجموعه‌ای با چندین گیاه دارد که یکی از آنها که امروز درباره نگهداری آن صحبت خواهیم کرد «بنت‌القنسول» است.
کد خبر: ۱۱۱۰۴۰۱

بنت‌القنسول را در همین تهران و سر برخی چهارراه‌ها هم می‌فروشند و اصولا گیاه فوق‌العاده زیبایی است و جالب است بدانید اغلب مسیحیان بر اساس یک داستان افسانه‌ای از این گیاه برای تزئینات کریسمس و سال نو میلادی استفاده می‌کنند.

اصولا بنت‌القنسول به دلیل گل‌های زمستانی و زیبایش مشهور است و در فصل زمستان طرفدار بسیاری دارد.

شیوه نگهداری

نور: این گیاه نور کامل می‌خواهد و به قول معروف کاملا نوردوست است و باید حواستان باشد که در ارتباط با نور برایش چیزی کم نگذارید که زود می‌رنجد و پژمرده می‌شود.

دما: دمای خانه و به طور کل محل نگهداری بنت‌القنسول نباید از 15 درجه کمتر باشد و از 25 درجه بیشتر، ‌سرما و گرمای زیاد به این گیاه آسیب می‌زند.

آبیاری: آبیاری این گیاه باید کم و البته منظم باشد، اصولا هفته‌ای دو بار و در شرایط خیلی خاص و خشک بودن هوا نهایت هفته‌ای سه بار برایش کفایت می‌کند.

رطوبت: بر خلاف برخی گیاه‌ها که آبپاشی و غبارروبی برگ‌ها مهم‌ترین راه رطوبت‌بخشی به گیاه است برای بنت‌القنسول هرگز این کار را انجام ندهید، بهترین روش برای تامین رطوبت لازم پر کردن آب زیر گلدانی آن است.

تغذیه مکمل: در زمان گلدهی یعنی فصل زمستان گیاه نیاز به تقویت دارد پس بهتر است ماهی یک بار کود کامل مکمل برایش در نظر بگیرید تا طراوت خود را حفظ کند و گلدهی‌اش بیشتر شود.

عوارض

ریزش برگ: اگر برگ‌ها سبز هستند و می‌ریزند احتمالا هنگام آبیاری به برگ‌ها هم آب پاشیده‌اید یا هوای محیط بیش از اندازه سرد است.

زرد شدن برگ‌ها: معمولا آبیاری زیاد این گیاه باعث می‌شود که برگ‌های پایینی زرد و بی‌جان شوند و بریزند.

گل ندادن: نیاز به تغذیه مکمل دارد و البته امکان دارد از گرمای بیش از اندازه هوا هم باشد.

نسیبه سادات میرباقر/ مهندس کشاورزی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها