راپورت‌های میرزا ادریس‌

شیلترفکن(1) خوب چه دارید؟

راپورت آورده‌اند بخشی از رعیت نجیب و مظلوم مدتی به تظلم و دادخواهی از بیکاری و مواجب نگرفتن و مشکلاتی عدیده از این دست، دست به اعتراضی آرام و منطقی زده بودند.
کد خبر: ۱۱۰۹۷۸۰

از این میان عده‌ای آشوبگر از خدا بی‌خبر در میان این نجبا حضور یافته و تجمعات را به سمت و سویی دیگر سوق داده و در این خلال خون عده‌ای بی‌گناه بر زمین ریخته و تعدادی مسجد و حسینیه و تکیه به آتش کشیده شده‌اند. به والله العظیم کدام شیر پاک خورده‌ای که مشکل بیکاری دارد به جنگ با خدا می‌رود و بیت معظمش را طعمه حریق می‌کند و کلام‌الله را خاکستر؟

در اثنای این اتفاقات به خشایار سپردیم دم به ساعت اخبار و اتفاقات ممالک محروسه را به سمع و نظرمان برساند. اعم از کاغذ اخبارات داخله و خارجه تا ببینیم چه می‌گویند و چه تحلیلی می‌کند. فرمودیم جسته گریخته نگاهی هم به مطبوعات فرنگ داشته و ببیند راپورتچی‌های ممالک فرنگ از این شلوغی‌ها چه می‌نگارند. الحق والانصاف بعض اینها بسیار مرض داشتند و دارند و بعض شان هم بشدت نادانند و رعیت زرنگ ما هم انصافا خوب ایستگاهشان را گرفته‌اند. یک وقتی که دلمان می‌گیرد به خشایار می‌گوییم کاغذ اخبار داخلی را غلاف کرده و فقط به اخبار فرنگ‌نشینان گوش می‌سپاریم به جهت انبساط خاطر. طی این مدت به چنان نتایجی رسیده‌ایم که برای مرغ شکم پر در دیس بخوانی از خنده وامی‌رود. فی‌المثل:

قصبات ایذه کامل سقوط کرده و به دست آشوبگران افتاده است و نیروی دریایی هم از سواحل به شهر قشون کشیده و مجددا شهر را به حال اول برگردانده است. البت بماند که ایذه با دریا 200 کیلومتر فاصله دارد.

سه فروند هواپیما حامل چند تن طلا و دالر و اشیای گرانبها به همراه عده زیادی از رجال سیاسی به کشور خارج گریخته‌اند و کشور خارج هم از آنها استقبال گرمی کرده است. قشون جنگی ایران در خیابان‌ها رعیت را به آرپی‌جی بسته و در شهر حکومت نظامی برقرار شده است و هر کس در خیابان ساعت 8 شب به بعد بیرون بیاید به رگبار بسته می‌شود.

از همان دوره ما تاکنون این بریطانی پدر سوخته کمر به تفرقه‌افکنی بسته بوده و انگار ادامه دارد. روباه همان روباه است با سن و سال بیشتر و تجربه‌ای متنوع‌تر. فلذا امیدواریم هر چه زودتر این اعتراضات که البت بخشی از آن که در آرامش و بدون تخریب و بحق است، به سرانجام برسد. از رعیت نجیب و مظلوم دادخواهی شده و به حقشان رسیدگی شده و آنها هم که قصد دارند از این آب گل‌آلود ماهی صید کنند هم به دست قانون بسپاریم تا قضاوت کنند. زیاده فرمایش نداریم. ما برویم یک شیلترفکن خوب دانلود کنیم باز هم برایتان از حماقت‌های این اجانب خواهیم نگاشت...

1) شیلترفکن: همان معکوس فیلترشکن است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها