یک عکس، یک متن

ربات ورزشکار

محققان ژاپنی رباتی انسان نما ساخته اند که حرکات انسان را کاملا تقلید می‌کند و می‌تواند دراز و نشست برود!
کد خبر: ۱۱۰۹۴۳۵

به گزارش مهر، گروهی از محققان ژاپنی یک ربات انسان نمای مقلد ساخته‌اند که آناتومی آن شبیه اسکلت عضلانی یک پسربچه است. ربات مذکور Kengoro نام گرفته و مثل انسان می‌تواند حرکات ورزشی مانند دراز و نشست را انجام دهد!

البته چندسالی است که محققان در آزمایشگاه JSK در دانشگاه توکیو مشغول ساخت این ربات هستند. Kengoro پیشرفته‌ترین نسخه از مجموعه رباتی است که در سال 2001 و با نام Kenta رونمایی شد.

هدف از این تحقیق ساخت رباتی است که بتواند رفتاری کاملا شبیه انسان داشته باشد. چنین رباتی کاربردهای فراوانی دارد از جمله به‌کارگیری در آزمایش‌های خودرو تا بهبود تحلیل وضعیت ورزشکاران.

به هرحال این سیستم فرایندی را تقلید می‌کند که به عرق کردن در انسان منجر می‌شود. این فرایند عملکردی جالب دارد و برای اجتناب از جاری شدن آب در اسکلت ربات و خروج بخار آن، دریچه‌های کوچکی در آن ساخته شده است.

پولسازترین خانواده جهان

خانواده بکام، پولسازترین خانواده جهان هستند، از کوچک‌ترین عضو خانواده که شش سال دارد گرفته تا بزرگ‌ترینشان که 43 ساله است.

به گزارش جام‌جم آنلاین، سایت هالیوود‌ریپورتر نوشت،‌ بکام‌ها در سالی که گذشت روی هم بیش از 50 میلیون دلار درآمد داشتند.

سه پسر دیوید و ویکتوریا بکام در دنیای مد و فشن فعالیت دارند و با وجود این‌که سن کمی دارند، بسیار پولساز هستند. مادر خانواده هم که حسابش جداست. حتی کوچک‌ترین عضو خانواده یعنی هارپر شش ساله نیز بتازگی وارد صنعت مد شده و قرار است به عنوان مدلینگ فعالیت کند.

زنی با قلبی 7 کیلویی!

خانمی مسلمان به نام سیلوا حسین که در انگلیس زندگی می‌کند، شش ماه قبل به‌دنبال بیماری کاردیومیوپاتی ضعف شدید قلب در عمل خون‌رسانی به وضعیتی وخیم دچار و راهی بیمارستان شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پزشکان با توجه به اوضاع مجبور به عمل جراحی خاصی شدند که در پی آن اکنون سیلوا حسین صاحب قلبی قابل حمل در کوله پشتی است که با لوله، باتری و تجهیزات جانبی، وزن آن به هفت کیلوگرم می‌رسد.

سیلوا 39 ساله که دو فرزند پنج ساله و 18ماهه دارد در حال حاضر به این روند زندگی عادت کرده است. این زن با وجود رضایتی که اکنون دارد در میان صحبت‌هایش به زمانی اشاره کرد که با حالات وحشتناکی مانند درد شدید در قفسه سینه و تنگی نفس به پزشکان مراجعه کرد، اما آنها به اشتباه به سمت بیماری‌های گوارشی رفتند.

به هر حال جراحانی به نام« Diana Garcia Saez» و«Andre Simon» با این عمل جراحی جان او را نجات دادند. به گزارش وبسایت الفود تعداد بسیار کمی از افراد تاکنون این عمل را انجام داده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها