شرایط پیست‌ها برای میزبانی اسکی قهرمانی آسیا مناسب نیست

حرف برف هست و برف نیست

برای خیلی از ورزشکاران ورزش‌های زمستانی، زمستان زمانی آغاز می‌شود که روی ارتفاعات و پیست‌ها، رنگ سپید برف را تماشا کنند. برف وقتی جاخوش‌کند، دوستانش را به دل طبیعت می‌کشد و دیدنی‌هایی از جنس سرما، به انتظار ورزشکاران قهرمانی و تفریحی در ارتفاعات پایان می‌دهد. با وجود عبور از دوازدهمین روز دی هنوز این مهمان سپید رنگ، هوای باریدن ندارد و در هوای غبارآلود و دودگرفته شهرهای بزرگ، امکانات تفریحات زمستانی برای ورزشکاران روزهای برفی فراهم نیست تا خیلی‌ها با حسرت فراوان چشم انتظار بارش برف باشند.
کد خبر: ۱۱۰۸۹۴۳

هیجان اسکی، اسنو برد و تیوپ‌سواری، خاطرات خوش روزهای برفی در پیست‌های اسکی است که تجربه متفاوتی را در کنار خانواده و دوستان می‌سازد.

وقتی با پیام نظر، کارشناس ورزش‌های زمستانی در شبکه ورزش سیما صحبت می‌کنیم، می‌گوید برف نداریم، سراغ از اسکی نگیرید.

نظر هر چند شب در میان، اسکی قهرمانی اروپا را روی آنتن می‌برد. در کنار این تصاویر و دیدنی‌های طبیعت که بیننده را ناخودآگاه به مقصدی هیجان‌انگیز می‌رساند خیلی وقت‌ها در حسرت لذت برف و سرما به انتظار می‌نشینیم تا بالاخره یک روز برف ببارد و روانه دامنه کوه‌های البرز یا یکی از جاهای پربرف ایران شویم. با‌این‌حال پیام نظر به رویاهایمان پایان می‌دهد و به جام‌جم می‌گوید، با تعطیلی پیست‌ها فعلا امکان‌پذیر نیست.

درباره آخرین وضعیت پیست دیزین گفته می‌شود، برف به اندازه کافی ندارد و با برف 20 سانتی نمی‌توان اسکی کرد، زیرا ارتفاع برف برای شروع به کار پیست باید به 50 تا 60 سانتی‌متر برسد.

در چنین اوضاعی اما رئیس فدراسیون اسکی می‌گوید، پیست دیزین و دربندسر از شرایط ایده‌آل دور شده‌، اما پیش‌بینی‌ها برای هفته‌های آینده از بارش برف حکایت دارد.

سیدعبدی افتخاری می‌گوید: باید جلوتر برویم تا ببینیم شرایط بارش برف چه می‌شود.

فدراسیون اسکی، میزبانی مسابقه‌های قهرمانی آسیا را بر عهده دارد و نباریدن برف نگرانی‌ها را بیشتر کرده است. رئیس فدراسیون می‌گوید: هر دو پیست دربندسر و شمشک می‌تواند محل برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا باشد، اما فعلا دربندسر شرایط بهتری دارد، به‌شرطی که هوا سردتر شود و با بارش برف بیشتر، می‌توانیم در همین پیست هم مسابقات را برگزار کنیم.

به گزارش مهر، اسکی قهرمانی آسیا طبق برنامه 13 تا 15 اسفند برگزار می‌شود و عبدی افتخاری پیش‌بینی‌اش را این‌گونه بیان می‌کند: مشکلی پیش نمی‌آید چون هنوز برای مسابقه‌ها زمان داریم و چنانچه در همین مدت بارش داشته باشیم، پیست‌های محل برگزاری رقابت‌ها پربرف می‌شود. سایت‌های هواشناسی، بارش برف در نیمه دوم دی و بهمن را پیش‌بینی کرده‌اند. به امید بارش‌ها می‌مانیم تا مسابقه‌ها را برگزار کنیم.

در روزهای گذشته، برخی منابع از خرید دستگاه‌های برف‌ساز خبر دادند، اما حمیدرضا تفته، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از پیست دیزین می‌گوید: دو دستگاه برف‌ساز پیست دیزین برای اسکی‌بازان و مسابقات جوابگو نیست و فقط برای اسکی‌بازی افراد مبتدی کافی است.

رضا آژیر، مدیر مجموعه اسکی دیزین درباره این که تفاوت شروع اسکی امسال با پارسال به چه ترتیبی است، به تسنیم می‌گوید: سال گذشته پیست دیزین از 26آذر پذیرای اسکی‌بازان بود اما امسال هنوز منتظر بارش برف زیاد هستیم تا شرایط مساعد شود. برف در این منطقه باریده است اما این برف به اندازه‌ای نبوده که پیست دیزین مهیای اسکی شود.

مهرداد ملازاده، مدیرفنی مجموعه تله‌کابین توچال هم گفته اسکی در توچال یک ماه به نسبت سال گذشته به تعویق افتاده و این تعویق بازگشایی روی درآمدهای متصور شده تاثیر منفی خواهد گذاشت.

محمد رضاپور

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها