گزارش اختصاصی جام جم آنلاین

نشانی اتاق فکر چندضلعی اغتشاش

برخی نمایندگان مردم در مجلس و کارشناسان سیاسی معتقدند، دولت ایالات متحده و اسراییل سرخورده از شسکت های پی در پی از ایران با فرصت طلبی آشکار بطور دروغین حمایت خود را از تعدادی آشوب گر اعلام می دارند تا مدلی را که در به هم زدن نظم و امنیت سوریه طراحی و اجرا کردند به خیال خود با کشاندن مردم به خیابان ها در ایران پیاده سازی کنند!
کد خبر: ۱۱۰۸۹۲۸
نشانی اتاق فکر چندضلعی اغتشاش

به گزارش جام جم آنلاین، در پی وقوع برخی اعتراضات در چند شهر کشورمان که مشخصا مبنای معیشتی و صنفی به همراه دارد، دونالد ترامپ رییس جمهور فرصت طلب ایالات متحده آمریکا با استفاده از شبکه مجازی مورد علاقه خود «توییتر» نسبت به مردم ایران به خیال خود ابراز فضل کرد و ضمن حمایت از عده معدودی اغتشاش گر با جملاتی سخیف و خنده دار از حوادث روزهای گذشته کشورمان عملا دچار ذوق زدگی شد.

اتاق های جنگ روانی آمریکا در منطقه

در همین ارتباط، دکتر حسن هانی زاده کارشناس سیاست خارجی در گفت و گو با جام جم آنلاین به بررسی زوایای مداخله مقامات آمریکایی پرداخت و تصریح کرد: اولا دونالد ترامپ بدون اینکه وجه تمایزی بین مردم و جناح های سیاسی کشور قائل باشد چندی پیش ملت ایران را دشمن آمریکا بشمار آورد. از این رو دشمنی و کینه توزی وی با مردم ایران امر کاملا آشکاری است و این گونه اظهار نظر ها نمی تواند سر پوشی بر مواضع خصمانه وی علیه ایران محسوب شود.

وی با اشاره به اینکه در جریان تبلیغات انتخاباتی رییس جمهور آمریکا بارها مردم ما را مورد هجمه و اهانت قرار داد، با طرح یک مسئله افزود: برخی تحرکاتی که در جامعه رخ می دهد چنانچه خارج از آشوب و تخریب اموال عمومی باشد، نشان دهنده سلامت یک جامعه است. اما چگونه است وقتی در اروپا و حتی آمریکا تظاهرات میلیونی همراه با خشونت علیه دولت ها صورت می گیرد به زعم دولتمردان خود نشانه وجود دموکراسی در کشور آنهاست اما زمانی که در ایران برخی به بخاطر مسایل صنفی و خدمات اجتماعی اقدام به اعتراض می کنند آن را به خیال خود نشانه فروپاشی نظام می دانند؟!

این کارشناس سیاسی هدف اصلی آمریکا و هم نظرانش را ایجاد نوعی نقاق و دو دستگی در کشور دانست و گفت: بعد از سفر دونالد ترامپ به منطقه و عربستان سعودی یک سری اتاق های جنگ روانی در امارات – بحرین و عربستان از سوی دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی در ریاض تشکیل شده است و وقتی محمد بن سلمان ولیعهد عربستان اعلام می کند شورش های منطقه ای را به داخل مرزهای ایران می کشاند و جنگ داخلی در کشورمان را می اندازد، مجموعه این عوامل بیانگر یک محاسبات پیچیده پشت پرده علیه نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: اما وقتی سران آمریکایی ملاحظه کردند یک کشور عقب مانده با سیستم حکومتی طایفه ای و دیکتاتوری همچون عربستان سعودی تاب مقابله با ایران را ندارد خود مستقیم فرمان اتاق عملیات ضد ایرانی را در دست گرفته تا هرگونه اعتراض به ایران را به سمت آشوب بکشاند. در این رهگذر تصور بنده این است آنها به دنبال پیاده سازی طرحی مطابق آنچه در سوریه رخ داد هستند تا ثبات و امنیت کشورمان را برهم زنند.
هانی زاده در این خصوص تاکید کرد: از آنجایی که مقام معظم رهبری، مردم و مسئولین کشورمان در هوشیاری کامل به سر می برند و با تیزبینی تحرکات ضد مردمی آمریکا را رصد می کند، آنها ظرف چند روز آینده خواهند دانست که ملت ایران نه تنها به آمریکا بلکه به هیچ قدرت منطقه ای و فرامنطقه ای اجازه کوچکترین دخالت به امور داخلی ایران را نخواهند داد.

کارشناس سیاست خارجی در ادامه و در واکنش به این بخش از ادعای رییس جمهور پر حاشیه آمریکا که گفته مردم ایران به دنبال تغییر هستند!؟ اظهار داشت: امروز هیات حاکمه آمریکا اعم از وزارت خارجه و ارتش آمریکا در پی ایجاد نفاق و تسری آن به کل کشور هستند بطوری که ارتش این کشور اعلام کرده در صورت لزوم اینترنت مجانی در اختیار آشوب گران قرار خواهد داد. بنابراین مجموع این مباحث نشان می دهد تلاش دارند سرنوشت ایران را به سرنوشت سوریه گرفتار کنند.

هانی زاده تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران کشوری است که در طول هفت سال جنگ در سوریه و عراق مانع اجرایی اهداف اسراییل آمریکا و رژیم وهابی عربستان که همانا تجزیه کشورهای منطقه است شده اما باید بدانند ایران به سرنوشت هیچ یک از کشورهای منطقه و دنیا که آنها در خیال می پرورانند دچار نخواهد شد چرا که مردم و نظام ایران در طول چهار دهه اخیر سخت ترین بحران ها و مهیب ترین هجمه ها از سوی دشمنان همچون تحریم را با موفقیت پشت سر گذاشته اند.

وی با تاکید بر اینکه مردم و به ویژه جوانان در حین آرامش هوشیار باشند تا در دام دشمنان مردم و انقلاب گرفتار نشوند خاطر نشان کرد: این گونه رویکردها نشان دهنده برخورد دوگانه غرب و آمریکا با تحولات منطقه است و دخالت آشکار مقامات آمریکایی در امور داخلی ایران قلمداد می شود. از این رو وزارت خارجه ایران باید شدیدا نسبت به موضع گیری آمریکا واکنش نشان دهد.

تلاش دشمنان برای پیوند زدن مسائل سیاسی به مشکلات اقتصادی

اما اکبر رنجبر زاده عضو هیات رییسه مجلس درباره اظهارات مداخله جویانه دونالد ترامپ و برخی سران اروپایی در حمایت از اغتشاش گران داخل کشور به جام جم آنلاین گفت: بدون تردید ریشه های برخی اجتماعات غیر قانونی در خارج از کشور به هم تنیده شده است، تا با سوء استفاده از مشکلات معیشتی مردم را به کف خیابان‌ها کشیده تا برخی مطالبات اقتصادی مردم را با مسایل سیاسی پیوند زنند و آن را برجسته کنند. بنابراین مردم باید از همراهی کردن با آنها بپرهیزند

وی گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی با همدستی برخی دول مرتجع منطقه تلاش دارند به نوعی برای ما مشکلاتی ایجاد کنند اما آنها فراموش کرده اند ملت ما صبورانه در برابر مشکلات مقاومت کرده و همواره بر سختی های پیش رو فائق آمده اند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ترامپ و متحدان منطقه ای آمریکا سعی دارند شکست های پی در پی خود از محور مقاومت و ایران را به نوعی تلافی کنند، ابراز داشت: صلابت مثال زدنی جمهوری اسلامی در برابر گروه های تروریستی - تکفیری در منطقه و مبارزه ایران با تروریسم باعث شد آمریکایی ها از شکست ایران در منطقه مایوس شوند لذا از هر فرصتی بهره می گیرند تا از مسایل داخلی ایران و آشوب گری تعداد انگشت شماری فرصت طلب آبی برای خود گرم کنند.

وی در پایان و در جواب این پرسش که مجلس چه برنامه ای برای رسیدگی به مطالبات صنفی مردم دارد، به مردم اطمینان خاطر داد: در موضوع یارانه نیز مجدانه پیگیر حقوق دهک های پایین جامعه هستیم و معتقدیم باید یارانه افرادی حذف شود که دارای حقوق های ده ها میلیونی هستند و نباید مبلغ یارانه از سبد معیشتی قشر آسیب پذیر جامعه حذف شود. از این رو نمایندگان در تلاشند یارانه دهک‌های بالا را به دهک‌های پایین و کم درآمد اضافه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها