ملک عبدالله دستور داد دو برادر و پسرعمویش به اتهام برقراری روابط مخفیانه با ولیعهدهای سعودی و ابوظبی بازداشت شوند.
کد خبر: ۱۱۰۸۴۰۳
بازداشت برادران پادشاه اردن به اتهام روابط مخفیانه با بن سلمان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی دبکافایل به نقل از منابع عربی اعلام کرد ملک عبدالله، پادشاه اردن، دستور داد دو برادر و پسرعمویش به اتهام روابط مخفیانه با ولیعهدهای عربستان سعودی و ابوظبی دستگیر شوند.

بر اساس این گزارش، گفته می‌شود دستگاه اطلاعاتی اردن به ملک عبدالله درباره ارتباطاتی که شاهزاده فیصل بن حسین، شاهزاده علی بن حسین، و پسرعمویشان شاهزاده طلال بن محمد با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، و محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی -که ملک عبدالله با آن‌ها اختلاف دارد- هشدار داد.

ارتش اردن در بیانیه‌ای اعلام کرد این سه شاهزاده به عنوان بخشی از تغییرات نظامی که در ارتش اردن صورت می‌گیرد، زودهنگام بازنشسته می‌شوند؛ اما در این بیانیه به بازداشت این سه نفر اشاره نشد. در عین حال، این سه شاهزاده اردنی از زمان گزارش درباره بازداشت خانگی‌شان، دیده نشده‌اند.

ملک عبدالله دوم با گسترش روابط نزدیک با ترکیه و قطر، که مخالفان شدید ریاض و ابوظبی هستند، خشم سران عربستان و امارات متحده عربی را برانگیخت.

دبکافایل ۱۶ دسامبر گزارش داد این اختلاف با دستگیری صباح المسیر، میلیاردر فلسطینی اردنی‌تبار، در سفری عادی به عربستان به اوج رسید. محمد بن سلمان و محمد بن زاید (ولیعهدهای سعودی و ابوظبی) برای آزادی وی، از پادشاه اردن خواستند از جبهه اسلامی که قطر و رئیس جمهور ترکیه قصد دارند در مقابله با سیاست ترامپ در خصوص قدس ایجاد کنند، فاصله بگیرد.

این سه شاهزاده بازداشت شده، اعضای بلندپایه خاندان سلطنتی حاکم اردن هستند: شاهزاده فیصل بن حسن (۵۵ ساله) فرزند ملک حسین و ملکه مونا، در نتیجه برادر تنی و کوچک‌تر ملک عبدالله است. وی گهگاهی که ملک عبدالله به خارج از کشور سفر می‌کرد، به عنوان نائب السلطنته در کشور خدمت می‌کرد. شاهزاده علی (۴۲ ساله) دومین پسر ملک حسین و ملکه عالیه (که در یک سانحه هوایی کشته شد)، و در نتیجه برادر ناتنی ملک عبدالله است. شاهزاده طلال بن محمد (۵۳ ساله) نوه ملک طلال، پسرعموی ملک عبدالله است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها