رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: اسنادی که الکترونیکی ثبت شدند، دچار مشکل نمی شود اما اسناد دستی قطعا دچار مشکل خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۰۵۹۴۵
مردم تهران اسناد خود را الکترونیکی کنند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، محمدرضا دشتی اردکانی در جمع خبرنگاران با اشاره به روز دفاتر اسناد رسمی افزود: تقاضا کردیم این روز در تقویم ثبت رسمی شود چرا که ۴۹ درصد اقتصاد کشور در ثبت رقم می‌خورد اما دریغ از یک روز که به نام آن باشد. امسال پس از ۸ سال این روز ثبت می شود.

وی ادامه داد: حدود ۱۳ میلیون سند در ۹ ماهه سال ثبت شده است که بیشترین آمار اسناد مربوط به وکالت و اتومبیل و املاک است.

دشتی اردکانی با اشاره به قانون پیش فروش ساختمان ها گفت: دراکثر استان‌ها قانون پیش فروش ساختمان اجرا می‌شود در تهران مشکل شناسنامه فنی داریم که شهرداری می‌گوید حل شده است این موضوع بسیار مهمی است اگر قانون پیش فروش حل شود هیچ شکایتی نخواهیم داشت.

وی در خصوص اسناد از بین رفته در زلزله کرمانشاه گفت: دفاتر ما در سر پل ذهاب در کانکس مستقر شد و همکاران ما در سازمان ثبت سعی در حفظ سند مردم داشتند از سال ۸۲ به بعد که ثبت آنی شد نگرانی از سیبل و زلزله نداریم.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در خصوص مشکلات مربوط به املاک مالکیت ۹۹ ساله در سر پل دهاب گفت: در حال تلاش برای رفع مشکلات هستیم.

دشتی اردکانی در خصوص مشکلات مربوط به استاد مردم تهران پس از زلزله احتمالی گفت: اسناد مردم اگر تهران ثبت الکترونیکی شده باشد، آرشیو شده و اسنادی که دستی نوشته شده باشد قطعا دچار مشکل می شود.

عظیمیان، نایب رئیس کانون سردفتران هم در جمع خبرنگاران و در خصوص مشکلات مربوط به مسکن مهر گفت: اسناد مسکن مهر جز اسناد عادی هستند. طبق قانون دو نوع سند رسمی و عادی داریم که قانون گزار برای اسناد عادی امتیازی قائل نشده است.

وی افزود: در سال 95قانون گذار احکام دائمی برنامه ها مصوب کرد که تنظیم اسناد قولنامه و تمام اسناد عادی مربوط به اسناد ساختمان باید در دفاتر ثبت شود. اسناد عادی که قبل از سال 95ثبت شده، در صورتی که اقساط مربوطه پرداخت و زمین تفکیک شد، اسناد قابلیت انتقال به خریداران را دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها