داورزنی: جدیدی اگر اعتراض داشت، چرا نامزد شد

100 درصد آرا درچالش تعلیق

انتظار می‌رفت، بعد از تغییرو تحول در شورای شهر تهران، ورزشکارانی که صندلی شورا را اشغال کرده بودند، با ترک ساختمان بهشت دوباره سر از ورزش دربیاورند. علیرضا دبیر، هادی ساعی، عباس جدیدی و حسین رضازاده، چهره‌های سرشناس دوره قبل شورای شهر بودند که این روزها هوای گرفتن مسئولیت تازه در ورزش به سرشان زده است. هادی ساعی در انتخابات فدراسیون تکواندو که شنبه برگزار می‌شود، نامزد نیست، اما یکی از نامزدها مورد حمایت او قرار دارد یا علیرضا دبیر که گفته می‌شود برای تصدی ریاست سازمان ورزش شهرداری تهران دورخیز کرده است. یکی دیگر از این ورزشکاران عباس جدیدی است که بار دیگر حضور او در ورزش خبرساز شده است. جدیدی بعد از سال‌ها برای رقابت با رسول خادم وارد مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی شد و از چند روز پیش به روند برپایی انتخابات اعتراض کرد و حتی خواستار به تعویق افتادن زمان برگزاری مجمع کشتی شد. وقتی وزارت ورزش و جوانان به اعتراض جدیدی وقعی نگذاشت، این کشتی گیر قدیمی و از قضا هم دوره رسول خادم، دیروز پیش از رای‌گیری و بعد از طرح مسائلی، مجمع انتخاباتی را ترک کرد و حاضر به ماندن تا پایان رای‌گیری نشد.
کد خبر: ۱۱۰۴۵۶۷

عباس جدیدی پس از ترک مجمع انتخاباتی کشتی به خبرنگاران گفت: خودم از ترک جلسه ناراحت شدم و متاسفم این جمع باصفا و مهم را ترک کردم. همه ما باید در مدار قانون حرکت کنیم. متاسفانه مشکلی که دامن مجامع انتخاباتی را گرفته، بحث دوشغله و بازنشسته‌هاست و خیلی از جوانان تحصیلکرده فرصت‌های شغلی را از دست می‌دهند و برخی پنج شش‌جا حقوق می‌گیرند و این ظلم به جوانان است. در تبصره یک ماده 15 اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی می‌گوید هیات‌های ورزشی تابع قانون فدراسیون‌هاست. پس ریاست هیات هم شغل است. منصفانه در این مجمع قریب به اتفاق اعضا دوشغله و بازنشسته هستند. به خاطر غیرقانونی بودن این مجمع من تصمیم به ترک جلسه گرفتم. امیدوارم بی قانونی سبب نشود امید از جامعه رخت بربندد.

جدیدی درباره این که خادم وقت خود را به او داد تا بیشتر صحبت کند، گفت: این موضوع بدیعی نیست و همیشه اتفاق می‌افتد، اما چون می‌دانند انتخابات یکطرفه است، از این دست و دلبازی‌ها می‌کنند.

نگرانی خادم از آینده

رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی پس از آن که با کسب اکثریت قاطع آرا دوباره ریاست این فدراسیون را به مدت چهار سال بر عهده گرفت،‌ پرده از چالشی که این روزها کشتی ایران را تهدید می‌کند، برداشت . وی گفت: مهم‌ترین بحث امروز در کشتی بیرون آمدن از چالش ارجاع پرونده ایران به کمیته اخلاق اتحادیه جهانی است. این مساله چالش کشتی ایران است زیرا قضیه از سوی کمیته‌ بین‌المللی المپیک (IOC) پیگیری می‌شود و ما باید ببینیم، با کمک خدا و با تدبیری که اندیشیده می‌شود در این زمینه چه کاری می‌توانیم انجام دهیم تا مسیر کسب افتخارکشتی حفظ شود و در ‌عین ‌حال چارچوب‌ها و روابط و سیاست کشور هم مورد توجه قرار گیرد و در نهایت بتوانیم از این چالش بزرگ بیرون بیاییم.

رئیس فدراسیون کشتی در پاسخ پرسش دیگری مبنی بر این که قرار است هدایت تیم‌ ‌ملی کشتی آزاد را هم همزمان برعهده بگیرد یا خیر، گفت: باید شورای فنی تشکیل جلسه بدهد و خیلی از موضوعات ازجمله مسائل فنی را مورد بررسی قرار دهد.

خادم در باره حرف‌های جدیدی مبنی بر این که برخی روسای هیات‌ها دو شغله هستند و در اعتراض مجمع را ترک کرد، گفت‌: جدیدی از افتخارآفرینان ایران است و مشکل او با من نیست. در مورد مساله‌ای که عنوان کرد، داورزنی، معاون ورزش قهرمانی باید پاسخ بدهد. ما چندهزار رئیس هیات در ایران داریم که به صورت افتخاری کار می‌کنند و شغل محسوب نمی‌شود. امیدوارم که این ابهام بر طرف شود.

ریاست شغل نیست

بعد از پایان کار مجمع کشتی، محمدرضا داورزنی، معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان به پرسش خبرنگاران پاسخ داد.

وی درباره اعتراض جدیدی گفت: این بحث،‌ فقط به فدراسیون کشتی مربوط نمی‌شود. ما هیات‌های زیادی در سراسر کشور داریم که به صورت داوطلبانه کار می‌کنند. اگر در هر هیات سه نفر هم کار کنند، تعداد زیادی می‌شوند. بنابراین هیات‌های استانی و شهرستانی شاغل دولت محسوب نمی‌شوند و بابت کاری که در هیات انجام می‌دهند، حقوق از دولت دریافت نمی‌کنند و این موضوع را دیوان عدالت اداری اعلام کرده است. جدیدی با آگاهی از این قوانین چرا نامزد فدراسیون کشتی شد؟

داورزنی در پی رای قاطع اعضای مجمع به خادم در سخنانی در مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی با تبریک به خادم گفت: رای همه اعضای مجمع به خادم نشان داد، آنها موافق عملکرد وی در چهار سال گذشته بوده‌اند و ان‌شاء‌الله در مسابقات جهانی و المپیک از جایگاه کشتی ایران بخوبی دفاع شود.

رای قاطع خادم در انتخابات کشتی

مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی‌ به ریاست داورزنی در آکادمی ملی المپیک برگزار شد و در پایان، رسول خادم با صد درصد آرا و کسب 40 رای از مجموع 40 نفر اعضای مجمع برای دومین بار متوالی به عنوان شانزدهمین رئیس فدراسیون کشتی‌ انتخاب شد.

حمید بنی‌تمیم، احد پازاج، محمدرضا توپچی، عباس جدیدی، عبدالله چمن گلی، رسول خادم، امین رشید لمیر و نقی کلانتری، هشت نامزد برای ریاست فدراسیون کشتی بودند که توپچی، چمن گلی و کلانتری در مجمع حاضر نشدند. همچنین بنی تمیم، پازاج و رشید لمیر به نفع رسول خادم انصراف دادند. عباس جدیدی نیز با ادعای غیرقانونی بودن مجمع، اعلام انصراف کرد، اما چون انصراف خود را کتبی اعلام نکرد، نام او در کنار خادم برای رای‌گیری روی تخته نوشته شد که رسول خادم هر 40 رای را به دست آورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها