گرشاسبی: بحث تمدید قرارداد برانکو تا چهارشنبه نهایی می‌شود

هیچ پولی در پرسپولیس گم نشد

اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در نشست خبری دیروز، خبر خوشی را که چند روز قبل به گوش رسانه‌ها و هواداران رسیده بود به صورت رسمی بیان کردند.
کد خبر: ۱۱۰۴۳۱۴

حمیدرضا گرشاسبی، محمدرضا حاجی‌بیگی، جعفر کاشانی و ابوالفضل روغنی اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس، ظهر دیروز در برابر خبرنگاران نشستند.

گرشاسبی ابتدا گفت: موفقیت‌های ما به دلیل یک کار هماهنگ و تعامل خوب است. تمام ارکان باشگاه کمک کردند پرسپولیس به توفیق امروز برسد. برای کسب مجوز حرفه‌ای هم همه در کنار ما بودند. از دکتر سلطانی‌فر، وزیر ورزش گرفته تا مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال. اگر نمی‌توانستیم مدارک لازم را فراهم کنیم، مجوز را نمی‌گرفتیم و نمی‌توانستیم در مسابقات شرکت کنیم. انصافا تعامل خوبی بین وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال انجام شد تا مجوز را گرفتیم. به دست آوردن این مجوز موجب به وجود آمدن هزینه‌های زیادی می‌شود که به صورت مختصر آنها را اعلام می‌کنم.

سرپرست باشگاه پرسپولیس ادامه داد: حدود یک میلیارد و 700 میلیون تومان باید بسرعت پرداخت می‌شد که 90 درصد آن پرداخت شده است. پرونده بدهی‌های دیگری در حدود سه میلیارد و 500 میلیون تومان در کمیته استیناف در جریان است. بدهی دیگری به مبلغ چهار میلیارد و 600 میلیون تومان در تجدیدنظر جریان دارد. این بدهی‌ها مربوط به عزیزانی است که سال‌ها برای پرسپولیس زحمت کشیده‌اند. از اوایل انقلاب به این سو بدهی داریم که باید بپردازیم. یک‌سری بدهی‌های خارجی در حدود هفت میلیارد تومان است که باید با زمان‌بندی و برنامه‌ریزی آنها را پرداخت کنیم.

حق با ما بود

گرشاسبی به ماجرای پرونده ریزه‌اسپور اشاره کرد: در ماجرای این پرونده و طبق همه مستندات، 100 درصد حق با ما بود. طارمی 26 فروردین با ما تفاهم‌نامه امضا کرده و بعد در ترکیه دو جلسه با تیم ریزه‌اسپور تمرین داشته و مجدد برگشته و قرارداد اصلی را با پرسپولیس امضا کرده و کارت ITC به نام پرسپولیس صادر شد تا در لیگ برتر برای ما بازی کند. مجدد کارت او برای لیگ قهرمانان صادر شده و در مسابقات برای پرسپولیس به میدان رفت. بعد از این همه مستندات، ما محکوم شدیم. محکومیت ما طبق ادعای ریزه‌اسپور، مصاحبه‌های بعضی از افراد در رسانه‌های داخلی بود که آن را ارائه کردند و برنده هم شدند. ما به حکم اعتراض کردیم، اما بعد راه مناسب را در تعامل دیدیم. در سفری که آقای اردوغان به ایران داشتند، در آن جلسه پیگیر شدیم. جا دارد از دکتر سلطانی‌فر تشکر کنیم که در میز ناهار این مساله را مطرح کردند و قول دادند موضوع را حل کنند و همان جا به صورت تلفنی با ریزه‌اسپور صحبت کردند. به اتفاق مسئولان بخش حقوقی به استانبول رفتیم و جلسه‌ای پنج ساعته با دوستان داشتیم. آنها گفتند 795 هزار و 500 یورو واریز کنید که بعد ما بگوییم چقدر تخفیف می‌دهیم و به چه شکل تعامل می‌کنیم. در همین فاصله رئیس‌جمهور ایران با هیات همراه به استانبول رفت و ما پیگیری ویژه‌ای داشتیم و ملاقاتی با آقای واعظی و حسین‌پور، رئیس تشریفات و آقای ظریف داشتیم. آنها قول دادند در جلسات بین کنفرانس کشورهای اسلامی این موضوع را پیگیری کنند. در جلسه نهایی که شش ساعت به طول انجامید، آنها گفتند طارمی یا علیپور را به ما بدهید. به آنها گفتیم ما از نقل و انتقالات محروم هستیم و نمی‌توانیم بازیکن بگیریم. اگر قرار بود این بازیکنان را بدهیم که با شما صحبت نمی‌کردیم. درنهایت توافق کردیم و اینجا اولین بار است که توافق به امضای مدیران دو باشگاه و بخش حقوقی هر دو طرف رسید. بندی را اضافه کردیم که باشگاه پرسپولیس متقابلا از شکایت خود از باشگاه ریزه‌اسپور صرف‌نظر می‌کند و فقط محرومیت خودمان از پنجره‌های بسته شده را پیگیری می‌کنیم. ما رضایت طارمی را هم گرفتیم و این باشگاه تعهد داد که دنبال طارمی نباشد. ما از یک خاکریز جلو رفتیم ولی خاکریز اصلی ما فیفاست و یک وکیل سوئیسی پرونده ما را پیگیری می‌کند و ان‌شاءالله بتوانیم این محرومیت‌ها و پنجره‌های بسته شده را باز کنیم و مشکل پرسپولیس حل شود. روزی که با ریزه‌اسپور تفاهم کردیم، یک روز قبل از آخرین مهلت ریزه‌اسپور برای ارسال دفاعیه به فیفا بود که آنها گفتند به فیفا نامه می‌زنیم که با پرسپولیس به تفاهم رسیدیم. در تفاهم‌نامه ما آمده که باشگاه ریزه‌‌اسپور ضمن صرف‌نظر از دریافت غرامت، برای رفع محرومیت پرسپولیس هم کمک می‌کند. تفاهم‌نامه تضمین می‌کند که در آینده هیچ ادعایی از سوی باشگاه ریزه‌اسپور وجود نداشته باشد. امضای علی زکی قائم مقام باشگاه ریزه‌‌اسپور و وکیل آنها و همین‌طور من و ذاکر پای این تفاهم‌نامه است. اگر خدا کمک کند محرومیت از پنجره نقل و انتقالات را هم در فیفا حل می‌کنیم.

پروژه بعدی؛ اسپانسر و برانکو

گرشاسبی سپس به بحث اسپانسر پرسپولیس پرداخت: ما ظرف امروز یا فردا این بحث را پیگیری می‌کنیم که الان در جلسه هیات مدیره هم مصوب شد تا در اسرع وقت وضعیت اسپانسر مشخص شود تا باشگاه از نظر مالی با مشکل روبه‌رو نشود. اگر این اتفاق رخ دهد دیگر شاهد تحصن نیستیم.

او درباره تمدید قرارداد برانکو گفت: صحبت‌ها و توافقات انجام شده است. یکسری بدهی‌های گذشته به برانکو و تیم فنی‌اش باقی مانده است. ما فهرست آن را به برانکو دادیم تا اگر اعتراضی به این مبالغ داشتند به ما بگویند که دیروز به ما اعلام کردند. ان‌شاءالله بحث تمدید قرارداد برانکو تا چهارشنبه نهایی می‌شود. فعلا 90 درصد راه را رفته‌ایم. برانکو فهرست خروجی‌های پرسپولیس را هم آماده کرده است. او برنامه‌هایش را هم به ما تحویل داده اما سفر شش روزه به ترکیه موجب شد مذاکره ما با برانکو کمی عقب بیفتد.

سرپرست پرسپولیس درباره احتمال جدایی طارمی گفت: بحث تمدید قرارداد با طارمی انجام شده و او همراه است و خیلی برای باشگاه ناراحت است. او گفته که هرچه باشگاه بگوید انجام می‌دهد. اگر هم قرار است برود، باید آن تیم را به ما معرفی کند.

گرشاسبی درباره اسپانسر بودن هدایتی و مذاکره برای حضور هدایتی به عنوان اسپانسر دوم در باشگاه پرسپولیس گفت: لازم است که خسته نباشید ویژه به طاهری بگویم. ما دو سال و چهار ماه با هم همکار بودیم. کار بزرگی که صورت گرفت و بیشترین تلاش را در این راه طاهری انجام داد، بحث آشکار کردن درآمدهای نهان باشگاه پرسپولیس بود. نامه‌ای از طرف اسپانسر قبلی آمده که شش میلیارد و خرده‌ای هدایتی و شرکت استیل‌آذین به اسپانسر قبلی بدهی دارد. گفته که من اینها را به پرسپولیس دادم و این مبلغ را جزو مطالبات ما حساب کن. درحالی که هدایتی و شرکت استیل‌آذین اصلا اسپانسر ما نبوده است.

سرپرست باشگاه پرسپولیس با اشاره به موضوع گم شدن 61 میلیارد از اموال باشگاه گفت: باشگاه هر سال حسابرسی می‌شود که فهرست اموال در این حسابرسی وجود دارد. پیش از این ورزشگاه درفشی‌فر در فهرست اموال باشگاه آمده بود که قیمت‌گذاری آن نیز 61 میلیارد تومان صورت گرفته است، اما این بار حسابرس‌های باشگاه از ما سند درفشی‌فر را خواستند که ما اعلام کردیم سند این مجموعه هنوز به نام باشگاه نشده و چون باید همه چیز قانونی باشد درفشی‌فر را از فهرست اموال خارج کردند و به همین دلیل در تراز مالی 61 میلیارد تومان کم شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها